Inca ceva ce americanii fac bine si noi nu

Unii dintre voi veti spune dupa ce veti citi ce zic mai jos ca am baut cam mult de revelion. Altii veti da nepasatori din umeri. Dar unii veti intelege ce vreau eu sa zic si imi veti da dreptate.

Din toate punctele de vedere diferenta dintre noi si americani este una colosala. Iar diferenta asta majora de, sa-i zicem, natiuni este formata din diferente mici si mititele, pe chestiuni de o diversitate teribila si care multora dintre noi nu ne spune nimic. Nu facem acuma o analiza despre zonele in care reusim sa ii batem pe americani sau macar sa facem egal cu ei. Avem si de astea destule. Dar care la nivel de „campionat” sunt niste miute amarate jucate cu o minge de carpa.

Hai sa luam un exemplu pe care toti il stiti. Noi am organizat „Megastar”. Ei „American Idol”. Stiu, stiu, nu ar mai trebui sa spun altceva. Pentru ca deja parca va vad pe toti dand ochii pe spate si zicand „ce comparatii penibile face si chinezu asta…”. Si aveti dreptate. Oarecum. Pentru ca toti stiti, chiar daca nu ati vazut emisiunile, ca diferentele de show, voce, atitudine, buget etc. dintre cele doua productii sunt de-a dreptul impresionante. Deci, cum ar veni, ca sa revenim la paralela cu un meci, scorul final al partidei American Idol – Megastar se apropie lejer de un fotbalistic 117 – 2.

Buuuun. Numai ca dincolo de toate astea mai exista o diferenta teribila intre noi si ei. Si noi si ei, in emisiuni de genul acesta, facem smecherii cu care, chiar daca nu desemnam castigatorii, macar influentam ce se intampla. E vorba de marketing, de bani, de alea alea. De inteles, pana la urma. Numai ca, si aici intervine diferenta impecabila intre noi si americani, ei o fac cu cap, cu profesionalism. Chiar si atunci cand fac magarii.

Si ca sa intelegeti mai bine ce vreau eu sa zic, mai bine urmariti cele doua piese de mai jos. Unul e Kris Allen, castigatorul American Idol, iar celalalt e Catalin, castigatorul Megastar. Nu discutam aici de diferenta teribila de voce, de „cantat” intre cei doi. Ci vreau sa intelegeti faptul ca never, ever, in toata nemernicia lor, americanii nu ar fi scos drept castigator unul ca si Catalinul nostru (tineti minte ce alte voci minunate erau, totusi, la Megastar?). Pentru ca, oricat marketing smecheresc faci, trebuie sa ai un minim bun simt sa nu iti bati joc de cei care se uita la emisiune si de pe urma carora tu ca producator iti castigi banii.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=T62ksehioSA]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=gQC2sZL4f9U]

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

14 thoughts on “Inca ceva ce americanii fac bine si noi nu”

  1. @Alexei Ciprian
    evident ca putem discuta mult pe tema asta
    mie mi-a placut Danny cel mai mult, timbrul lui si jemonficheismul lui :)
    dar io aduceam in discutie ca americanii niciodata nu ar fi permis ca unul ca si Catalin (altfel baiat simpatic, dar fara legatura cu muzica adevarata) sa castige

  2. nu am urmarit mizeria de megastar, nu stiu care au fost ceilalti competitori/finalisti dar e posibil ca flacaul asta sa fi castigat deoarece „da bine” pe sticla. daca in emisiunea la care ai fost invitat s-a vorbit despre succesurile unora ca inna si reinventarea lui puya, nu inteleg de unde atatea pretentii pe capul tau.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.