10.12.2016

Test drive de 1.200 km cu Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY Sports Tourer

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Pe scurt: am avut în teste un Mercedes B 180 timp de 5 zile şi cale de 1.200 km.

Pe lung: Ia vedeţi mai jos :D

Când am primit oferta celor de la Autoklass de a conduce un Mercedes clasa B (apropo, mi-a plăcut foarte tare că aveau o cafenea în showroom, unde altfel discuţi, zău :), am zis „ok, dar am două condiţii: 1. să includă o plecare în afara Bucureştiului 2. să includă o plecare în afara Bucureştiului” :)) Pentru că, fireşte, a testa o maşină doar în oraşul în care milisecunda este acel interval de timp care se scurge între aprinderea luminii verzi a semaforului şi primul claxon este doar o parte a experienţei când testezi o maşină. Sigur că este extrem de important să te simţi bine în maşină stând pe loc sau mergând cu viteza melcului turbat într-un trafic deloc simpatic. Dar adevărata perspectivă asupra maşinii pe care o conduci vine doar după nişte sute bune de kilometri rulaţi pe şoselele patriei şi pe diferite trasee.

Aşa că am luat maşina – numită „oficial” Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY Sports Tourer  – şi am pornit către Cluj-Napoca. Pe o vreme mizerabilă, a plouat cam trei sferturi din drum. Ceea ce a fost chiar ok (mă rog, aşa îmi pare acuma, prinvind retrospectiv, atunci nu mă prea coafa…) pentru că am putut să văd cum se comportă maşina şi pe o astfel de vreme, echivalentă cu moartea pasiunii de a conduce.

IMG_6414

Ieşirea din Bucureşti spre A1, pe vremea aia (nuş cum se întâmplă de Bucureştiul paralizează când dau doi picuri de ploaie) a fost, fireşte, un coşmar. De pe lângă Piaţa Romană până la intrarea pe autostradă am făcut cam 1 oră. Ocazie cu care am testat sistemul audio (ultimul album Sting, splendid, îl recomand cu mare căldură!), ocazie cu care i-am dat o notă foarte mare. Căci sistemul audio al B 180 se aude cam la fel cu cel de pe celelalte maşini din aceeaşi clasă. Doar că puţintel mai bine :)

În acel moment nu mi-am dat seama că voi regăsi acel „puţintel mai bine” în absolut toate capitolele la care am făcut comparaţia între B 180 şi maşinile din clasa sa pe care am apucat să le conduc. Căci, în esenţă (pentru cei care nu vor să citească mai departe sau care ar vrea să vadă că fac praf maşina :D), Mercedes B 180 este cam la fel. Doar că puţintel mai bun :)

Hai să le luăm pe rând. Mă rog, pe „rândul” celor care m-au interesat pe mine, cum ar veni :D

Designul exterior. Cum să nu îţi placă un Mercedes cum arată? I-am întrebat pe toţi cei cu care am povestit despre maşină dacă le place cum arată şi cei mai mulţi mi-au dat un răspuns de genul „bine, măh, şi tu acuma… doar e Mercedes” :)) Bine, e drept că eu îi întrebam mai mult ca să îmi confirme şi ei că nu îmi place degeaba. Căci, da, mi-a plăcut foarte tare de maşină, cam de când am văzut-o în parcarea celor de la Autoklass, cum mă aştepta ea cuminţică să o iau la plimbare.

Designul interior. Aici iar trebuie să o bag pe aia cu „puţintel mai bine”. Pentru că toate detaliile interioare la B 180 sunt exact cum trebuie pentru ce îşi propune o maşină din clasa ei, doar că toate sunt finisate mai bine, se văd mai bine, se simt mai bine. Ce mi s-a părut un pic cam ieşit din decor, ca să zic aşa, a fost ecranul „tabletă” de pe consolă. Adică parcă prea se cerea băgat în seamă şi nu  e cazul :))

Apropo, o chestie amuzantă cu ecranul ăsta. Dacă rulezi fin şi ai ecranul oprit, imediat ce îi dai drumul îţi apare semnul Mercedes, după care tu vezi aşa cu coada ochiului un semn pe care îl simţi că e ceva avertisment şi nu rezişti să nu te uiţi. Şi te uiţi. Şi vezi că scrie, în engleză: „Nu lăsa ecranul să te distragă de la condus„. Păi tocmai ce ai făcut-o, stimabile :)) Te obişnuieşti repede, nu-i problemă, dar m-a amuzat faza.

IMG_6404

Confortul. Ehe, aici maşina punctează decisiv. Căci am făcut de la Bucureşti la Cluj-Napoca sub 6 ore, pe o vreme urâtă rău, cu un trafic de ăla de mijloc de săptămână pe şoselele mioritice şi m-am dat jos din maşină ca o floricică, eram fresh şi gata de bobinat în continuare :) Mi-e greu să vă spun ce a contribuit la senzaţia asta de confort, probabil câte un pic din fiecare sistem al maşinii, nu mă pricep la chestii de astea tehnice, aşa că mă rezum să vă spun senzaţia finală.

Consumul. Cei care îmi faceţi onoarea să mă citiţi mai des, ştiţi că atunci când vă spun că am făcut un consum mixt de 6.2 litri… Dap, atât am scos. Ceea ce, fireşte, şi pentru mine a fost o surpriză :)) Să ne înţelegem: nu sunt un disperat al vitezei şi alte alea. Sunt doar un şofer care vrea să ajungă unde merge, nu doar să meargă către :D Sunt sigur că alţi colegi din blogosferă – nu dăm nume, se ştiu ei… – cu un cu totul altul gen de condus, ar scoate minus 3 sau ceva de genul cu masina asta… :))

Motorul. Nu m-am uitat înainte pe fişa tehnică a maşinii. Iar pe drum am solicitat motorul în depăşiri, ba chiar am dat nişte „liniuţe” singur pe autostradă (ssshhhh, să nu mă spuneţi nimănui :D), aşa că am ridicat un pic sprânceana când am văzut că este un motor de 1,8 la 109 cai putere. Dacă m-aţi fi întrebat înainte de a vedea fişa cam cât cred că are, ziceam lejer că cel puţin 120 de cai. Deci notă bună rău la capitolul ăsta. Ah, să nu uit mârîiala pe care o face când îl trimiţi peste 5000 de turaţii, minunat, muzică de muzică!

Cutia de viteze. Nu am nimic să îi reproşez când vorbim de mersul înainte :)) Adică schimbi vitezele fin, repede, aşa cum trebuie. Cu marşarierul, însă, m-am împăcat un pic mai greu, căci e pe sistemul ridicat schimbătorul (fără clapetă, din păcate) şi tras în spate. Faci asta lejer, doar că apoi, când vrei să bagi în viteza 1, ehe, a trebuit să fac de vreo două ori manevra (nu mai mult, bre, ce aţi crezut?) până să îi simt cursa. Dar după ce te obişnuieşti e ok.

IMG_6407

Siguranţa. Din fericire, nu am avut nici un moment în care a trebuit să simt această caracteristică a maşinii. Mă rog, a fost un moment pe autostradă în care a trebuit să frânez brusc din cauza unuia care a decis că vrea drumul numai pentru el. B 180 s-a comportat impecabil. Repet, impecabil. În condiţiile în care, vă reamintesc, ploua, carosabil ud, alea, alea. În rest, am înţeles că maşina are foarte multe setări de siguranţă, vedeţi voi ce şi cum dacă vă interesează.

Tot pe partea de siguranţă, apropo de „puţintel”, existau momente când forţam un pic maşina şi mi-am dat seama că acolo unde m-aş fi oprit cu forţarea în cazul celorlalte maşini, cu Mercedes puteam merge „puţintel” mai departe. Şi să mă simt foarte în siguranţă făcând asta. O senzaţie care mie îmi place corespunzător :)

Ei bine, pe final aşa vă spun, şi preţul este unul „puţintel mai preţ”. Doar că, vedeţi voi, având în vedere toate celelalte „puţintel mai”, să ştiţi că, puse cap la cap, preţul e chiar mai puţintel decât un preţ bun :) Adică vorbim despre o maşină care începe de la 20.900 de euro, dar care chiar în varianta standard are foarte multe opţiuni. Şi e Mercedes, mă înţelegeţi :D

Vă dau mai jos şi caracteristicile tehnice ale maşinii pe care am condus-o. Şi o galerie foto cu pozele pe care le-am făcut aşa cum m-am priceput eu şi aşa cum îmi place mie să fac poze unei maşini, adică în exerciţiul funcţiunii, cum ar veni :) Vă puteţi configura una, aşa să vedeţi cum este, pe siteul Autoklass.

b 180

Şi pentru că de la Autoklass am luat maşina, i-am rugat să îmi spună, aşa pe scurt, cam cum să îi marketez eu acilea, la mine pe blog. Aveţi mai jos ce am primit. Bine, „tradus” un pic de mine, ca să fie mai pe şleau care e faza :D

– Orientare catre client

– Servicii de cea mai inalta calitate. Cel mai mare service din S-E Europei.

– Atentia personalului  fata de client; modul in care interactioneaza personalul cu clientul (incepand cu front desk si pana la partea de service)

– Personal deschis la dialog – in sensul ca te duci sa iti faci revizia la masina si ti se explica care au fost neregulile poate sa te bage in spate sa iti arate masina urcata pe rampa (nu este doar o formalitate in sensul: vii lasi cheia si talonul se fac reparatiile si primesti masina; ti se explica ce constatari exista etc.)

– Exista posibilitatea de a lua o masina in test drive cat astepti revizia la masina ta (nu exista conditii speciale de a lua in test drive o masina de la Autoklass)

– Timp de programare scurt pentru revizii sau orice alta problema

– Servicii de platforma – Autoklass poate sa vina sa iti ridice masina avariata

– Serviciu hotel anvelope de iarna = schimb anvelope intr-un cadru mai friendly (apropo de cafeaneaua din showroom despre care v-am spus la inceput)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Ce legătură există între je, byron şi KFC

Aveţi întrebări pentru Ivan Patzaichin?

15 comentarii

  1. marți, 15 octombrie 2013, 09:00

    Aoleo! Tu ai tinut masina in revizie 5 zile?! :))) Glumeam. Ehe, putini isi permit o asemenea masina, e o minunatie. Chiar am fost curios cat e un RCA la asa masina, ca tot au fost tot felul de discutii pe tema asta – ba se scumpeste, ba o parte ajunge la sanatate – asa ca am bagat datele date de tine in calculatorul de la RCA Ieftin Online si asa iesit ca variaza, pe 6 luni, intre 247 lei si 1108 lei. Pe mine m-au convins sa apelez la Autoklass cu prima ocazie cand schimb masina (si sa il recomand altora) urmatoarele: timpul scurt de programare la revizii (cand ai masina cu probleme nu vrei sa te uite sfintii la coada!), posibilitatea de a te programa de pe smartphone (asta n-ai zis, dar apare la ei pe site) si serviciile de platforma si posibilitatea unui drive test :D

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 15 octombrie 2013, 09:12

      Bre, uite ca ai reusit sa transformi un comentariu in care promovezi ce faci in unul chiar util :)) Pe bune, nu m-as fi gandit sa bag si cat e asigurarea, e o idee buna pe viitor :)

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Răspunde
  2. marți, 15 octombrie 2013, 10:23

    Am avut si eu ocazia sa conduc Mercedes B ca si masina de serviciu. Se comporta excelent chiar si in oras. E o masina compacta cu care te strecori usor in trafic. Ce am apreciat cel mai mult la ea e pozitia usor mai ridicata la condus astfel ca pe timp de noapte nu te deranjează atat de tare luminile din trafic (nu stiu daca asa e si la modele mai noi). Mercedes avea la un moment dat un slogan f. bun, de genul “vazut de la distanță si apreciat de la 0 mm“. Cel mai bine poti aprecia o astfel de masina daca ai ocazia sa o conduci.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  3. marți, 15 octombrie 2013, 14:19

    Se vede că „maşina nemţească e maşină nemţească”.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. marți, 15 octombrie 2013, 20:07

    mama mia, asta da mașină! (iertată să-mi fie inconsistența comentariului… dar ce mai poți spune față de-o așa mașină? doar… c-o vreau și eu!!:D )

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • madalin
      luni, 18 noiembrie 2013, 19:26

      oricine isi doreste asa masina, si mai presus de toate nici o marca de automobile nu are calitatea si rezistenta automobilelor mercedes.

      Thumb up 0 Thumb down 1

      Răspunde
  5. miercuri, 16 octombrie 2013, 17:03

    Consumul este ok, 6,2 l este foarte bun. Multă sănătate

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. miercuri, 16 octombrie 2013, 18:16

    Exista o vorba: sunt doua tipuri de masini, Mercedes si restul. Mai continui? :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. sâmbătă, 19 octombrie 2013, 04:04

    E destul de dificil sa ai pareri negative despre un Mercedes. N-am avut placerea sa conduc modelul respectiv insa articolul tau suna bine.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. vineri, 1 noiembrie 2013, 11:11

    Cand spus mercedes spui lux , confort , sport 3 in 1 ce sa mai.. pana si un mercedes din 98 model balena iti ofera confort si consum mic deci?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 1 noiembrie 2013, 11:18

      Deci, ce?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • Lavinia
        miercuri, 20 noiembrie 2013, 11:42

        Am fost si eu la Autoklass si va pot spune ca oamenii de acolo stiu sa isi faca treaba.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  9. Andrei
    luni, 7 iulie 2014, 15:48

    Nu inteleg ce vedeti voi atat de frumos la designul exterior al acestei masini. Parca e desenata de un copil de clasa a cincea…pff. In afara de partea din fata care e imrumutatata de pe modelele mai noi nimic altceva,

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. joi, 4 iunie 2015, 09:30

    […] de final, mi s-a confirmat părerea pe care mi-am făcut-o când am condus, cu ceva vreme în urmă, un alt Mercedes clasa B, adică faptul că Mercedes este cam la fel ca […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. Til
    miercuri, 8 iulie 2015, 16:22

    De curand am fost in concediu in Spania si am inchiriat un Mercedes clasa B 200 Diesel, automatic. In 20 de zile, jumatate i-am petrecut la plaja iar jumatate am condus 3700 km spre diverse obiective turistice. Masina era aproape noua cand am luat-o (doar 1300 km). Am mers ca pentru drum lung dar nu am fortat nota niciodata. Mi-a placut nespus, in afara de doua mari (dupa parerea mea) inconveniente:
    1. Cand intram in curbe, simteam ca masina se comporta oarecum imprevizibil. Daca strangeam curba in timpul virajului sau eliberam putin volanul, masina isi schimba comportamentul. Nu stiu daca isi schimba sau nu inclinatia, dar asta era senzatia mea. Oricum aveam o senzatie foarte neplacuta. Am condus zeci de masini si cu exceptia primei mele masini, un Citroen AMI 6, nu am avut niciodata asa o senzatie neplacuta. Uneori, cand circulatia imi permitea, ca sa nu mai misc volanul in curba, imi calculam curba dinainte si taiam benzile autostrazii. Nu stiu daca este un defect al masinii in general sau acel exemplar avea vreo problema. Desi, la doar 1300 de km ar fi cam repede.
    2. Mi s-a parut revoltator ca in timpul condusului sa iti apara pe bord si sa iti acopere kilometrajul definitiv anuntul ca nu mai suficient lichid de spalare parbriz in vas, sau ca i s-a parut masinii, in mijlocul autostrazii, ca sunt obosit si ca trebuie sa iau o pauza. O avertizare e foarte buna dar este idiot sa nu mai ai acces la vitezometru pentru un anunt oarecare.
    Asa cum spuneam, in rest, masina mi-a palcut nespus. Ma gandeam ca urmatoarea masina pe care o cumpar sa fie un Mercedes, dar acum cred ca o sa vreau sa mai conduc cateva masini inchiriate inainte de a lua o hotarare

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *