04.12.2016

Adevărul despre traficul lui chinezu

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Ştiţi de ce îmi place atât de tare ce fac? Pentru că, în primul rând, eu consider că e cea mai frumoasă meserie din lume. Iar apoi, printre multe altele, pentru că râd foarte des şi din tot coraconul şi cu tot feng shuiul din dotare :)) Unul din astfel de momente amuzante a fost cel de mai jos. Căci, mă înţelegeţi şi pe mine, la astfel de vorbe (de la postarea cu greşeli de PRist) spuse din tot sufletul de anonim (mă rog, acceptând că un anonim are suflet, e o întreagă discuţie aici) al lui Mishul nu aveam cum să stau rece ca crotalul în congelatorul lui Bruce Willis :D

trafic

Moment în care mi-am zis că nu ar fi rău să le dau motive Mishulilor de genul ăsta să se mai agite un pic. Apropo, fac asta destul de des. Căci – tocmai ce v-am spus, bre! – râd mult şi des făcând ceea ce fac :D Aşa că hai să vă spun media lunară de trafic pe chinezu.eu în ultimele luni: cam 30.000 de unici. Şi îmi place atât de mult asta… Să vă explic de ce. Înţelegeţi voi ce vreţi din asta.

1. Am construit brandul chinezu ştiind că, la un moment dat, când o să am alte proiecte în zona 2.0, un brand personal puternic mă va ajuta să promovez aceste proiecte, să deschid uşi pentru ele, să le confer credibilitate. Ceea ce se întâmplă, merci fain.

2. Proiectele pe care brandul chinezu le endorsează (da, ştiu, oribil cuvânt, dar parcă sună bine în acest context) sunt Blogal Initiative, sportlocal.ro, blogdebere.ro, blogdefotografie.ro, blogdecinema.ro, taximetre.ro, politicalocala.ro (un pic în lucru în acest moment). Urmează alte isprăvi, dar toate la timpul potrivit.

3. chinezu.eu este cartea mea de vizită în online, dacă vreţi, nu principala mea sursă de venit, nici pe departe. Şi e o întreagă „alchimie” să ţin blogul într-o zonă în care să rămână carte de vizită şi nimic mai mult (poate o să vă spun mai multe despre asta cândva…).

4. După cum puteţi lesne vedea, nu abordez subiecte „hot” pe blog. Pentru că nu vreau trafic de ăsta din căutări fierbinţi, pentru că nu vreau hoardele să vină grămadă la mine, chiar nu îi vreau. Asta nu înseamnă că am ceva împotriva celor care mizează pe asta. Este decizia lor, este strategia lor, diferită de a mea. Ba chiar, între noi fie vorba, îi admir pentru resursele pe care le aruncă în administrarea acestor hoarde…

5. Am ajuns să am o comunitate de oameni foarte faini în jurul blogului, chiar foarte faini. Iar aceste lucru – o spun cu mâna pe tastatură :D – este cea mai mare realizare a mea ca blogger :) A menţine această comunitate, a nu o dilua cu vajnici membri ai hoardelor de care vorbeam mai sus ţine de alchimia 2.0 cu pricina (poate o să vă spun mai multe despre asta cândva…).

6. Există mari costuri de administrare a traficului, dacă vreţi. Nu mă refer la server şi la alte hăhăţişuri tehnice. Ci la costurile de timp şi de nervi, dacă vreţi. Căci una este să discuţi cu, să zicem, 100 de oameni cu capul pe umeri şi cu care ai ceva în comun şi alta este să gestionezi 1000 de berbeci imberbi, ca să nu zic mai mult. Eu sunt în situaţia în care nu aş putea găsi resurse în plus să gestionez o comunitate mai mare decât cea de acum. De altfel – o spun cu un imens regret… – din când în când îmi dă cu virgulă şi nu reuşesc să fiu prezent în discuţii la modul corespunzător…

7. Traficul contează, cum să nu conteze. Dar până la un anumit ordin de mărime. Şi sub alte criterii precum calitatea traficului, rata de engagement cu cei care îţi fac onoarea să te citească, follow up-ul pe care îl faci la anumite iniţiative (de multe ori în offline), relaţiile personale pe care le stabileşti cu anumiţi membri ai comunităţii blogului. Plus altele. Şi abia apoi traficul. Mă rog, asta este strategia mea. Care, cu modestia cea mai modestă :D o spun, nu aş zice că funcţionează cu carburatorul înfundat :D

8. Ce faci ca om contează infinit mai mult decât ce faci ca blogger. 

Cam asta este, stimabililor. Moment în care vă spun, pentru a nşpea oară, că vă mulţumesc pentru că îmi faceţi onoarea să mă citiţi :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Chintesenţa zilei: ştim să folosim emailul pe care îl folosim?

Ce vrăji 2.0 (şi nu numai) mai fac unii bloggeri

32 comentarii

  1. joi, 14 februarie 2013, 09:40

    …si noi iti multumim sau mai bine spus iti multumesc!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. joi, 14 februarie 2013, 09:41

    No comment! Chapeau! Daca si la postarea asta astepti un comentariu lung, chiar ca ai ifose :) Spor!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. joi, 14 februarie 2013, 09:42

    e valabila si reciproca :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. joi, 14 februarie 2013, 09:43

    Chinezue eu te citesc tocmai pentru că nu găsesc la tine subiecte gen „ ce a mai făcut Oana Tufar ” pentru asta ai Antenele si alte câteva tv-uri.
    Plus prin ce citesc eu aici pot zice că contribui la cultura mea 2.0 care e să zic așa de om simplu care are o plăcere de a avea o pasiune față de tot ce ține de internet ,tehnică și foto .

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. joi, 14 februarie 2013, 09:48

    cu articolul asta le-ai stricat Valentine`s Day`ul Mishulilor :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. joi, 14 februarie 2013, 09:54

    Ba eu multumesc. Spor+ :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. joi, 14 februarie 2013, 09:59

    Eu mă înclin, mi-a plăcut foarte mult cum ai scris. Este foarte interesant faptul că in online sunt modele foarte bune. Nu putini sunt cei care urmeaza deja „modelul Chinezu”. Ideologic vorbind.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. joi, 14 februarie 2013, 10:02

    Ce te mai roade invidia ca Mishul are “reach”-ul mai mare :)

    P.S. – A ajuns pachetul. Multumesc

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. joi, 14 februarie 2013, 10:24

    Eu te citesc deja de atatia ani, incat nici nu m-am gandit vreodata cati vizitatori ai tu :)) Uracioisi vor exista mereu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. joi, 14 februarie 2013, 10:54

    Felicitari. Pentru ca esti om, nu pentru ca esti blogger!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. joi, 14 februarie 2013, 11:08

    Mulţumesc pentru informaţii!
    Se pare că gândim la fel şi cred că mai rămâne de la mine să rezolv cu offline-ul. Adică, să revin în ţară. Că după, e mai simplu. ;)
    Cred că articolul trebuia scris cu font 18. Păcat că asta e imposibil, din cauza device-urilor portabile şi a monitoarelor sub 23″. Dar era bine! :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. joi, 14 februarie 2013, 11:09

    Tinand cont ca reprezint 33,33% din traficul tau (conform calculelor Mishul-ui ) , si traficul asta iti genereaza o sursa de venituri , chiar daca nu principala , cred ca tre’ sa ne vedem la o bere si sa negociem sa-mi dai si mie parte ! :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. joi, 14 februarie 2013, 11:22

    Unii nu vor sa-ti citeasca blogul de teama sa nu gaseasca lucruri bune… Balzac zicea ca „invidia dezleaga limbile, dupa cum admiratia le amuteste…”

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  14. joi, 14 februarie 2013, 11:23

    Lol @ „Căutări” fierbinţi. Made my morning.
    Dragii mei, există tool-uri online care analizează traficul, dacă nu-l credeţi pe chinezu. :))

    Când ţi-am făcut un mic seo audit, pornit de la o discuţie pe blog, printre comentarii, pe lângă toate SEO metrics şi valoarea blogului tău, scria şi 9000 visitors/day .

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde
  15. joi, 14 februarie 2013, 11:25

    Sper ca vor citi articolul si cei care mai au de gand sa o dea cu mucii in fasole (scuzati expresia) dar asta a facut Mishu

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  16. joi, 14 februarie 2013, 11:51

    Mă așteptam să pui doar un tabel sec extras din Analytics cu cifre și date. Mă bucur că ai venit cu explicații mai umane. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. joi, 14 februarie 2013, 12:02

    Ha, deci eu cu 22.000 unici ai mei am sanse sa te ajung in viata asta :)) Te pup sefu si felicitari! Suntem aici pentru tine!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  18. joi, 14 februarie 2013, 12:24

    Ultima remarcă e foarte bună.
    Numărul de unici care te citesc spune multe.
    Mai multe decât spune Mishul…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  19. joi, 14 februarie 2013, 12:32

    Wow… 30 de mii, felicitari si la cat mai multi unici… ! :)
    Noi, cititorii tai – iti multumim pentru articolele foarte bune pe care le pui pe „masa”.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 14 februarie 2013, 12:47

      Subscriul la „multumim pentru articolele foarte bune”, nu pentru toate, să nu se înțeleagă greșit…

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  20. joi, 14 februarie 2013, 12:39

    Știu că multe, prea multe companii preferă să mănânce o găleată de lături decât o friptură bună, așa că nu mă miră deloc prețul pus de acestea pe numărul ochilor ce citesc un blog.
    La un blogger, în opinia mea, ar trebui să se prețuiască influența pe care o are și asupra cui, deoarece consider că vei avea rezultate mult mai bune de pe urma unei campanii despre investiții în online dacă aceasta este desfășurată pe blogul unui expert în investiții online, citit de 100 de oameni, decât dacă derulezi aceeași campanie, dacă îmi este permisă comparația, pe CanCan sau TPU.
    Despre cei cu minți crețe, ca(re) Mișu(nă) blogurile cu comentarii de genul celui expus, prefer să nu-mi spun părerea; nu de alta, dar consider că au o gândire atât de limitată încât nu merită efortul de a le da nici atenția pe care și-o dau ei însăși.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  21. joi, 14 februarie 2013, 12:50

    Invidia e mare la unii ca Mishu. Mult succes şi la mai mulţi unici. Multă sănătate

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  22. joi, 14 februarie 2013, 13:06

    Titlul mi-a sunat ca ”Adevărul despre salariul Andreei Esca” :)))

    Lasă-i, bre! Pentru ăstia te complici?!
    Hatters gonna hate! Trebuie să existe și ei.

    Bănuiesc că a avut un mare orgasm 2.0 după ce ți-a dat comentariul ăla; după ce a dat ”Send”, sărea într-un picior prin casă, zicând: ”Mamă, ce i-am tras-o lu’ Chinezu în gură cu comentariul ăsta!” … ce să faci?! Unii mai au bucurii şi la aşa ceva în lipsă de altceva, căci e evident că în privinţa unei astfel de atitudini pline de frustrare vorbim de o lipsă. :)))

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  23. joi, 14 februarie 2013, 14:08

    Mishu, asta, face parte din randul celor care se zbat ca pestii pe uscat incercand sa inteleaga de unde isi trag seva bloggerii oameni. Da’i pace! 2012 a fost anul trecut.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  24. joi, 14 februarie 2013, 16:25

    Xoxo you all :D

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde
  25. joi, 14 februarie 2013, 16:36

    No, amu’ toti cititorii tăi fideli ar trebuie să intre aci să-ţi „vindece rana” şi să-ţi dea curaj. Numa’ atâţia unici?! Nu-i nimic, nu-i nimic, vor veni şi alţii, don’t worry!:)Io nu eram bloggeriţă pe vremea când îţi citeam articolele, dar cred, pentru că n-ai scăzut calitatea articolelor(şi nu m-ai pus apoi să le plătesc ca să le citesc!), pentru proiectele tale în care eşti implicat cu atâta suflet şi pentru relaţia cu cititorii tăi de-atâta timp, ai ajuns aici. Ce să mai , eşti pachetul(om-blogger) de care avem nevoie.
    Io îs nouă pe-aci, dar mi-ar plăcea să citesc o carte gen „Social media for dummies” scrisă de Cristian China Birta, că să zic ceva: „feng shuiul” ăla de care tot vorbeşti a crescut simţitor şi la mine de când sunt ca o sugativă pe articolele tale. No (ca să închei cum am început) numa’ de bine să ne spui! (ca să ne crească feng shuiul la toţi)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  26. joi, 14 februarie 2013, 18:47

    Felicitari *model Chinezu* pentru ceea ce faci, adica pentru ceea ce *creionezi*! Esti adevarat!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  27. -
    vineri, 15 februarie 2013, 02:48

    Ahhh, pricep, da-da. Deci-aşadar-cică: printre cei jdemii unici-degrabă-cetitori-de chinezeasca-ţi slovă mai sunt şi unii atât-de-unici precum Unicul-şi-Irepetabilul conu’ Mishul. Fainoşag asta. Bine-ar fi să fie unic. Şi irepetabil, dacă se poate. Mishul, zic.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  28. sâmbătă, 16 februarie 2013, 17:40

    Cu plăcere!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  29. luni, 18 februarie 2013, 09:16

    […] nu vă agitaţi, nu m-am apucat de alte alea de scris pe blog, rămâne cum am stabilit :)) Apropo de subiectele pe care le abordez pe chinezu.eu. Căci, după cum puteţi lesne vedea, […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  30. miercuri, 20 februarie 2013, 11:14

    […] Titlul a fost ales special pentru a-mi aduce tone de trafic. Căci, aşa cum v-am spus, lihneala mea personală pentru aşa ceva este […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *