30.09.2016

Acesta este un post scris mult mai bine decât l-aș fi scris eu

Păi ia citiți și voi mai jos guest postul semnat de tovarășul Vlad Dulea. Pe care l-am rugat să dea el un ochi pe la preafrumosul eveniment, căci eu nu am avut cum ajunge. E drept că Vlad mi-a dat textul după oareșce vreme de la întâmplare, dar pe mine asta nu mă deranjează atâta vreme cât feng shuiul tău de blogger îți spune că atunci ai simțit nevoia să îl scrii :D Și, apropo de ce zic în titlu, așa-i că e mai bine scris decât l-aș fi scris eu dacă aș fi fost acolo? :D

Dacă te duceai tu la Mobile Conference 2012 scriai deja probabil 2 articole pe blog direct de acolo din sală.
Așa, pentru că m-ai trimis pe mine care sunt un mare leneș în ultima vreme când vine vorba de scris a trebuit să aștepți câteva zile bune până mi-am făcut curaj :)

Știi că eu sunt mai concis și practic, așa încât, în general am reținut statisticile din piața marketingului mobil care mie mi s-au părut destul de interesante.

În România rata de penetrare a telefoanelor mobile este de 110%, adică sunt aproximativ 20 de milioane de telefoane mobile. Trag de aici concluzia că cei care au mai mult de un telefon mobil îi depășesc numeric pe cei care nu au deloc.

Din acești 20 de milioane, 5 milioane au acces la internet pe telefonul mobil. Sunt curios câți din acești 5 milioane au și un abonament generos de acces la internet (adică să îl poată folosi în mod curent, nu doar pe durata unei promoții la cartelă cu net inclus)

Din acești 5 milioane se pare că 2,6 milioane de români sunt fericiți posesori ai unui smartphone.


Toate aceste cifre de mai sus se regăsesc și în traficul site-urilor dedicate accesului prin mobil. Astfel, cel mai accesat site de pe mobile din România, m.sport.ro a depășit, conform SATI, 2,5 milioane vizite în luna aprilie (în total 9 milioane de afișări).

O treime din românii utilizatori de Facebook accesează rețeaua socială de pe un dispozitiv mobil. La nivel global, din 900 milioane de utilizatori Facebook, 488 milioane intra de pe mobil, deci mai mult de jumătate, de unde trag concluzia că rata de penetrare a internetului pe mobil este sub media la nivel global.

Acesta fiind probabil motivul pentru care în marketingul mobil cele mai populare campanii rămân în continuare promoțiile prin SMS.
În 2011 Voxline a monitorizat 106 campanii in care au fost implicate 67 companii, 31% din acestea din industria alimentară și 12% din cosmetice.
Campaniile s-au împărțit astfel: 44.5% doar prin SMS, 53.2% campanii combinate SMS cu web și restul alte forme de combinații.

Maia Novolan de la Syscom Digital spunea că marketingul mobil este eficient și pentru cafeneaua din colț, si pentru o multinațională. Poate tocmai acest lucru îl face să fie un element strategic în promovarea brandurilor, sau cel puțin unul care merită să nu fie ignorat.

Au mai fost prezentări, din care amintesc pe scurt faptul că Nokia a prezentat noua tehnologie NFC (Near Field Communications) care spre deosebire de QR Code are diferite avantaje care însă nu cred că vor conta prea tare datorită greutății cu care estimez că va fi adoptat sistemul de către companii. Detalii pe www.nfc-hub.com

Dacă vrei să vezi niște statistici privind reclamele pe mobile în România difuzate prin Buzzcity http://partner.buzzcity.com/campaignplanner.php. E interesant dar nu e relevant pentru toată piața întrucât lipsesc din statistici aproape cu desăvârșire dispozitivele Apple.

M-am distrat foarte tare cu aplicația Aurasma și modul în care a fost integrată pe coperta revistei Biz http://www.revistabiz.ro/inovatie-la-dublu-563.html (da, s-a râs în sală copios când te-a văzut lumea sărind coarda pe coperta revistei) :) Anyway, BIG LIKE pentru tehnologiaAurasma !!!

Spre final s-a prezentat studiul denumit: Rețeta unei aplicații de impact, realizat de către Evensys și Unlock Research. Conform studiului efectuat prin intermediul a 350 interviuri telefonice la persoane din mediul urban cu vârsta între 16 – 45 ani și deținătoare de smartphone, în România 34% au smartphone Samsung, 25% dețin un Nokia și 14% au ales iPhone pe post de telefon inteligent. Mai multe informații extrase din studiu, precum și prezentarea integrală a studiului le puteți găsi în articolul scris de Emil Dragotă (Gadget.ro) care a fost unul din cei 4 bloggeri oficiali ai conferinței: http://www.gadget.ro/cum-sa-faci-o-aplicatie-de-succes-studiu/

De la fața locului, cu o oarecare întârziere, a relatat cât se poate de concis și personal, Vlad Dulea pentru chinezu.eu :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Vă invit la o campanie pentru Șerban Ionescu

Am testat mașina de scris cu USB. Care poate fi a voastră :D

5 comentarii

  1. miercuri, 16 mai 2012, 08:28

    Eu folosesc foarte des mobilul pe internet (acum de pe el scriu). Nu am un abonament cu internet si nici optiuni activate doar ca de ceva timp netul e gratis pentru mine.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. miercuri, 16 mai 2012, 09:17

    @gaby
    ”Netul e gratis” si ”nu am abonament”, adica folosesti wirelessul moca sau cum? Ca nu inteleg :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. miercuri, 16 mai 2012, 09:33

    Nu. Odata era optiunea aia cu 3,5 euro pentru 30 de zile. Din cauza operatorului am avut ceva probleme, am asteptat mai bine de-o luna sa se rezolve. Mi-au dat 5 euro, am activat iar optiunea si de atunci merge moca. De un an jumate

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. miercuri, 16 mai 2012, 15:07

    @gaby
    Bre, nu trebuia sa zici asta public =))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. miercuri, 16 mai 2012, 16:01

    De ce nu? :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *