Cum am reușit să conving 37 de oameni să scrie 151 de știri despre campania #FapteMici

Presupun că ai ajuns aici, pe acest articol, pentru că ești interesat de zona de comunicare, ca să îi zic așa, generic. Și îți mulțumesc pentru interes! Dar vin și cu niște precizări.

Precizarea 1. Ce zic mai jos nu are pretenția de studiu de caz. Sau, mă rog, nu în accepțiunea pe care o dau mulți de pe la tot felul de conferințe acestei sintagme.

Adică eu îți spun cum am făcut eu ceea ce am făcut, cu buget mic (a se citi: pe care s-ar putea să îl ai și tu), nu să dau studii de caz făcute de niște giganți (a se citi: sute de mii de euro băgate în campanie).

Mai direct spus, eu zic din realitatea românească ce se poate face, nu mă duc în zona aspirațională și să las lucrurile acolo, atârnând :))

Precizarea 2. Condiția esențială pentru reușita – căci eu așa o consider, o reușită – acestei campanii este, de departe și fără nici un dubiu, deschiderea partenerului-brand față de ideea mea cu Comandamentul pentru Fapte Mici (cu acest concept am defilat în timpul campaniei).

Aceasta este, din punctul meu de vedere, un brand care este partener adevărat al unui influencer.

Este aur curat pentru un blogger (sau infuencer, cum vreți voi să îi ziceți) să lucreze cu un partner care nu doar că este deschis la ideile sale, ba chiar pe alocuri se arată entuziasmat.

Mulțumiri maxime, deci, HARTMANN Romania (pe Oana Chele o nomimalizez în mod special :D) pentru că stați în actualitate pe zona de influencer marketing, ca să nu îi zic altfel :D

Și mulțumiri (cu felicitările incluse) colegelor Micaela și Cristina, interfața mea cu HARTMANN în această campanie, pentru modul profesionist cu care au abordat colaborarea.

Precizarea 3. Rezultatele nu par spectaculoase. Adică 37 de oameni care să zică de 151 de ori ceva despre campania Fapte Mici. Doar că, vedeți voi, rezultatele nu par spectaculoase pentru cei care nu au mai făcut așa ceva. Cei care ați făcut, știți cât este de greu să ajungi la astfel de rezultate.

Nu discutăm despre bugetul campaniei, este o chestiune confidențială. Dar vă spun doar că rezultatul este foarte bun, trust me :)

Care au fost rezultatele

Cum ziceam mai sus, 37 de oameni au scris pe interneți 151 de știri (să le zic așa, generic) despre campania #FapteMici powered by HARTMANN Romania.

Din care 34 articole pe bloguri, 78 de statusuri pe Facebook, 20 de postări pe Linkedin, 14 twituri și – iată! – 5 mențiuni pe Instagram.

Am putut măsura doar o parte din cele 151 de informații, după cum urmează:

Cele 34 de articole pe bloguri au avut un reach estimat de cei de la Zelist Monitor de peste 11.000.

La care se adaugă ce am măsurat eu pe partea mea (pagină de Facebook, Linkedin și Twitter) adică un reach cumulat de 42.000.

Mai mult de jumătate din cele 151 de informații nu am avut cum să le măsor (limitări ce țin de platformă, de multă bătaie de cap să cer statisticile celor care s-au implicat benevol în campanie, deci nu se făcea sau de setările de privacy ale diferitelor conuri sau profile).

Dar, una peste alta, din statisticile pe care vi le-am dat vă puteți face o idee despre reușita campaniei.

Cum am făcut

Am plecat la drum cu conceptul de Comandamentul pentru Fapte Mici. În care invitam lumea să se înscrie și să anunțe pe unde pot pe interent despre această campanie powered by HARTMANN Romania.

Cei care se implicau și dădeau de știre despre campanie, primeau diferite grade, iar eu îi înaintam pe rând în grad. Astfel, până la finalul campaniei, am avut așa:

Au primit gradul de General Epocal (adică au scris cel puțin 5 știri despre campanie): 7 participanți.

Au primit gradul de Colonel Superbel (adică au scris cel puțin 4 știri despre campanie): 3 participanți.

Au primit gradul de Căpitan Titan (adică au scris cel puțin 3 știri despre campanie): 3 participanți.

Au primit gradul de Locotenent Atent (adică au scris cel puțin 2 știri despre campanie): 4 participanți.

Au primit gradul de Soldat Minunat (adică au scris cel puțin 1 știre despre campanie): 20 participanți.

Cei care au primit de la gradul de Căpitan Titan în sus au primit și o diplomă care să ateste înaintarea în grad, după cum vedeți mai jos diploma primită de Olivian Breda, cel care a fost campionul absolut al campaniei și căruia îi zic un sincer și din tot sufletul RESPECT!

4 comentarii la “Cum am reușit să conving 37 de oameni să scrie 151 de știri despre campania #FapteMici

  1. Olivian Breda Reply

    Mulțumesc de menționare și felicitări pentru organizare!

  2. Teodora Adamache Reply

    Felicitari! Interesant si inovativ mecanismul.

  3. Maria Reply

    O campanie interesanta si fain mecanismul utilizat. Felicitari tie si brandului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.