Yeap, încă un studiu despre millenials

Notă: acest articol face parte din secțiunea de studii, analize, comentarii.

Vorba unui prieten (cam de vârsta mea, pe la 45 de ani): ”Nu trece o zi dată de Tatăl Ceresc fără să văd o analiză dacă nu despre generația Z, despre millennials și dacă nu despre millenials, despre generația Z...”.

El zicea asta și ca un fel de văitare, dacă vreți, dar mai ales ca îngrijorare. Pentru că, oricât ne enervează (pe mine nu, dar știu că unii le tot contestă) astfel de studii, cred cu tărie că doar ele ne ajută să înțelegem cum gândește tinerimea care vine din urmă și care – că așa-i rostul – va deveni grosul cumpărătorilor brandurilor de orice fel.

Iar pentru asta cam musai să ne pregătim de pe acum, zic. Pentru că nu mai avem timp, ca pe vremuri, să ne dăm seama că e bai și abia atunci să facem schimbarea de direcție. Căci, în aste vremuri, când ți-ai dat seama că-i bai, apoi chiar e bai, pentru că e prea târziu…

Pe măsură ce datele demografice ale cumpărătorilor industriali se schimbă, companiile trebuie să se adapteze exigențelor tot mai ridicate ale clienților, prin oferirea unor servicii mai rapide și mai orientate către aceștia.

Cea de-a treia ediție a studiului UPS (NYSE: UPS) despre Dinamica Achizițiilor Industriale din Europa a relevat că există un nou val de cumpărători care influențează achizițiile industriale în prezent.

„Creșterea numărului de Millenniali pe piața muncii inaugurează o nouă eră, care pune la încercare vechile norme ale industriei,” spune Abhijit Saha, vicepreședinte de Marketing și Strategie în cadrul UPS Europe. „Acești clienți tineri, pasionați de tehnologie nu vor doar comenzi livrate rapid, ci și servicii adiționale și suport post-vânzare. Față de 2015, când am demarat studiul în Europa, schimbările produse au fost semnificative: modelul de afacere bazat pe vânzarea față în față cedează locul interacțiunilor online.”

Studiul UPS a relevat patru moduri în care acești noi cumpărători transformă industria.

Schimbarea datelor demografice. 38% dintre respondenții din acest an fac parte din generația Millennials, o creștere de zece procente față de 2017. Această generație de cumpărători este mai puțin loială tradiției, preferând adesea social media pentru a se informa, în detrimentul contactării unui reprezentant de vânzări. Millennialii tind să ia în considerare mai degrabă factori ca sustenabilitatea și serviciile post-vânzare decât prețul și calitatea. Totuși, în pofida influenței tot mai mari pe care o au, cumpărătorii Millennials au în continuare mai multe limitări referitor la ce și cât pot cumpăra în comparație cu cei mai experimentați din generația Baby Boomers.

Schimbarea tiparelor de achiziție. Cumpărătorii continuă să schimbe modul în care fac cumpărături, achiziționând direct de la producători sau din platforme marketplace. Generația Millennials manifestă o preferință ridicată pentru achizițiile direct de la producători, procentul fiind și mai mare în ceea ce privește achizițiile prin intermediul marketplace. În ultimii doi ani, distribuitorii europeni au înregistrat o scădere cu 17% a achizițiilor până la 29%, în timp ce producătorii și platformele marketplace au crescut cu 5%, respectiv 19%.

Schimbarea surselor internaționale de aprovizionare. Cumpărătorii din generația Millennials declară că aproape jumătate din comenzile pe care le fac sunt internaționale – mult mai mult decât cumpărătorii din generațiile Baby Boomers sau X. Respondenții au spus că sunt dispuși să plătească mai mult pentru servicii transfrontaliere mai rapide – 26% se așteaptă ca livrarea comenzilor să fie făcută în două zile, în timp ce 81% spun că uneori comenzile necesită livrare în aceeași zi.

Schimbarea serviciilor post-vânzare. Asistența oferită după o achiziție este în continuare o componentă importantă în afaceri. Această tendință este tot mai accentuată în rândul tuturor generațiilor de cumpărători, iar nevoia millennialilor pentru o experiență de client mult îmbunătățită i-a determinat pe 87% dintre aceștia să indice că e foarte posibil să-și mute afacerile pentru a obține servicii mai bune de suport post-vânzare, în următorii 3-5 ani.

Pentru producători, piețele online și distribuitori, mesajul este clar: achizițiile industriale în 2019 necesită o analiză și o personalizare mai temeinice decât în trecut. Acum contează într-o mai mare măsură cunoașterea cumpărătorului – vârstă, mediu, preferințe online etc. – iar această tendință s-ar putea amplifica pe măsură ce tot mai mulți tineri se alătură procesului de achiziție.

Studiul a analizat și comportamentele de cumpărare din țări precum Franța, Germania, Italia și Marea Britanie.

FRANȚA: Cumpărătorii industriali din Franța sunt cei mai receptivi din Europa în a cumpăra direct de la producători (51% din vânzări) și cel mai puțin receptivi să cumpere din marketplace (20% din vânzări). Însă, millennialii francezi sunt cei mai receptivi în ceea ce privește achizițiile prin intermediul platformelor marketplace, prefigurând o dezvoltare viitoare pe acest segment. La fel ca în restul piețelor europene, cumpărătorii din Franța consideră că returul este cel mai important dintre serviciile oferite, dar sunt mai puțin dispuși decât restul europenilor să prioritizeze serviciile on-site. Franța este singura țară dintre cele chestionate în care cumpărătorii industriali sunt mai receptivi să contacteze reprezentanții de vânzări pentru a se informa despre produse și furnizori, în comparație cu alte canale.

GERMANIA: Cumpărătorii industriali din Germania sunt cei mai sensibili la preț și calitate dintre europenii chestionați. 63% dintre respondenți au indicat prețul și 60% calitatea drept cei mai importanți factori în alegerea furnizorilor. Așteptările legate de viteza de livrare sunt mai mari printre achizitorii germani față de media europeană. 58% dintre respondenți se așteaptă la un timp de livrare de 1-2 zile pentru comenzile interne, iar 37% la un timp de livrare de 1-2 zile pentru comenzile internaționale, în comparație cu media europeană de 46%, respectiv 31%. Respondenții din Germania au avut cele mai puține restricții din partea angajatorilor în selectarea furnizorilor, ceea ce ar putea explica gradul mai mare de satisfacție în ceea ce privește furnizorii.

ITALIA: Cumpărătorii industriali din Italia sunt cumpărători online, metodele preferate de achiziție fiind website-urile și aplicațiile mobile. Asemenea cumpărătorilor din Germania, aceștia folosesc platformele marketplace pentru aproximativ un sfert din achizițiile făcute. Cumpărătorii italieni pun mai mult accent pe soluțiile post-vânzare sustenabile, 57% afirmând că soluțiile de eliminare a deșeurilor sunt importante în decizia de cumpărare, iar 49% că soluțiile de reciclare sunt la fel de importante (în comparație cu media europeană de 47%). Achizitorii din Italia țin cont de relația personală în procesul de vânzare: 26% dintre comenzile din toate categoriile de vârstă sunt realizate prin intermediul vânzărilor în persoană, fie la sediul companiei, fie prin intermediul unui reprezentant de vânzări, un procent ușor mai mare față de celelalte piețe europene.

MAREA BRITANIE: Piața din Marea Britanie este cel mai mult orientată către online în comparație cu celelalte patru țări participante la studiu. Cumpărătorii din Marea Britanie folosesc surse online (website-uri și motoare de căutare) pentru a căuta furnizori, mai mult decât în celelalte piețe europene, și apelează mai puțin la reprezentanții de vânzări. Achizitorii folosesc website-uri și aplicații mobile pentru achiziții, într-un procent mai mare decât restul piețelor – 25% dintre cumpărătorii din Marea Britanie menționează website-ul furnizorului drept metoda principală de achiziție, în comparație cu 18% în Italia. Cumpărătorii din Marea Britanie preferă într-o măsură mai mică tranzacțiile în persoană. Aceștia sunt, de asemenea, cei mai predispuși să utilizeze platformele marketplace. Cumpărătorii din Marea Britanie fac mai multe achiziții din Statele Unite ale Americii decât orice alte piețe europene.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.