Dragă directore de marketing, acesta este cadoul meu pentru tine

În ultimii ani am avut ocazia să povestesc cu foarte mulți directori și directoare de marketing. Sute, cred. Subiectul cel mai dur pentru ei era acesta: cum să integreze cât mai bine social media în mixul lor de marketing.

Căci, într-un ecosistem de marketing în care social media a venit și a aruncat bomba nucleară comunicațională, este teribil de pentru ei să știe ce să aleagă și să aloce bugetele în funcție de niște criterii care numai clare nu sunt, tocmai din cauza lipsei de înțelegere a ceea ce înseamnă social media din perspectivă de business.

Unul din cei cu care m-am întâlnit mi-a spus direct în față: ”Eu, ca director de marketing, aloc cât pot de bine bugetele, dau drumul robinetului și apoi fac o cruce mare și mă rog să iasă”. Mi-a rămas în minte ce mi-a zis. Nu pentru că asta este regula, ci pentru că provocările la care trebuie să facă față un director de marketing în vremurile acestea sunt imense.

Vă garantez că o să zâmbiți după sesiunea de coaching cu mine :)

În întâlnirile cu directoarele și cu directorii de marketing, încercam să le explic, în mare, despre ce este social media în parametri de business. Și, pe măsură ce încercam să le explic din știința mea de 10 ani de social media, observam cu tristețe două reacții mari și late: 1. încruntare și retragerea din discuție (pe motiv că ”of, ăsta mă complică și mai tare…2. enervare și adoptarea unei atitudini condescendente (gen ”ia mai lasă-mă cu social media ta, io o să îmi bag toți banii în TV!”).

Cu foarte puțini dintre ei am reușit, mai apoi, să mă întâlnesc și să stau de vorbă mai mult de o oră. Și aproape toți dintre ei s-au luminat. Ba nu, hai să zic altfel: au înțeles că ar putea înțelege ceea ce îi doare legat de social media. În sensul că ar putea înțelege că nu o să scape de durerea asta niciodată sau că ar putea găsi niște remedii sau, cel mai bine, că ar putea integra social media în mixul lor de marketing.

Doar că am observat că, pentru a ajunge la nivelul acesta, pentru a-i convinge că there is hope (pardon my French), mi-au trebuit mai multe întâlniri și, cumulat, cel puțin 2 ore de discuții față în față, obligatoriu one to one. Ceea ce, în dese rânduri, m-a descurajat. Pentru că mi-am dat seama că astfel de discuții pe care le inițiam cu doar câțiva directori și directoare de marketing reprezintă o picătură într-un imens ocean de neînțelegere a fenomenului social media din perspectivă de marketing.

Apoi am făcut experimentul cu cele 100 de ore de consultanță gratuită de social media. Și mi-am dat seama nu doar că trebuie să trec în etapa următoare, despre care vă spun astăzi, ci că am o datorie să o fac. Da, știu, sună așa de nu știu cum (credeți-mă, și eu am fost surprins să ajung la concluzia asta…), dar așa am simțit: o responsabilitate, o obligație pentru toți cei care lucrează în această branșă, fie că sunt bloggeri, influenceri, consultanți sau oameni de marketing din companii și din agenții. Astăzi, dintre toți, ne ocupăm de directorii și directoarele de marketing.

Așadar, lansez următoarea ofertă/cadou către directoarele și directorii de marketing:

Cadoul meu de ziua ta este, dragă directoare sau drag director de marketing, o sesiune gratuită de social media coaching.

Cum te poți înscrie la sesiunea de coaching social media

social media coachingDacă ești interesat(ă) de sesiunea gratuită de social media coaching și vrei acest cadou de ziua ta, dă-mi un mail pe cristi@kooperativa.ro.

Îți voi trimite draftul unui acord de confidențialitate, pe care să îl studiezi și de a cărei semnare depinde pasul următor. Vei primi și un video în care îți explic mai multe despre ce se va întâmpla în cadrul întâlnirilor noastre.

Odată semnat acordul de confidențialitate, stabilim ziua, intervalul și locul unde o să aibă loc sesiunea de social media coaching.

Ce mă recomandă să susțin sesiunea de social media coaching

Pe 2 octombrie am împlinit 10 ani de blogging. Cu peste 13.000 de articole scrise. Din acești ani, 5 i-am petrecut și în calitate de consultant social media, know-how pe care acum îl aplic în cadrul Kooperativa 2.0, agenție iscusită de social media. Am participat la sau am organizat peste 500 de campanii. Am ținut peste 100 de workshopuri de social media, la diverse evenimente sau în cadrul companiilor. Adăugați la toate acestea o experientă antreprenorială de peste 15 ani. Și aveți, pe scurt, ceea ce mă recomandă pentru a vă întâlni cu mine.

Ce înseamnă funcția de director de marketing?

Evident că denumirea este vagă. Dar necesară având în vedere obiectivul pe care mi l-am propus cu această serie de sesiuni de social media coaching. Așa că definiția mea pentru directorul de marketing este una extrem de simplă: dacă marketing trebuie să coordonezi în compania din care faci parte, director de marketing ești!

Celor care li se pare că nu e serioasă deloc definiția mea, dați-mi voie să vă întreb așa: voi cum ați defini această funcție în contextul în care trăim? Care să fie fișa postului pentru un director de marketing? Să se disocieze clar de departamentul de comunicare sau acest departament ar trebui să fie în subordinea marketingului? Câți ”P” ar trebui să conțină funcția asta de când social media a venit și a produs valuri maxime în oceanul comunicării? Din câte departamente ar trebui să fie constituit departamentul (sau direcția, de fapt) de marketing? În ce departament să fie inclusă social media? Mai vreți să vă mai pun încă vreo 90979876 întrebări?

E complicat să te ocupi de marketing acum. Cam asta este ideea de bază. Așa că, pentru că lumea marketingului este fără granițe trasate clare, pentru că este de o interdiscipinaritate maximă, am ales și eu să nu mă ancorez în exactități de dicționar de HR și să fiu maleabil când voi primi cererile unora care, ca să zic așa, nu au chiar funcția de director de marketing pe cartea de vizită :))

Încă o precizare: când am făcut experimentul cu cele 100 de ore de consultanță gratuită de social media, mulți mi-au zis că a fost un gest foarte frumos pe care l-am făcut. Probabil. Pentru că da, este adevărat, pur și simplu îmi place să împărtășesc ce știu și să mă întâlnesc cu oameni dispuși să mă asculte vorbind despre asta :) Dar nu este explicația completă, firește.

Lansez această nouă provocare pentru directoarele și directorii de marketing și pentru că sunt cum am spus mai sus, dar și pentru că mă ajută, pentru că ne ajută în ceea ce facem la Kooperativa 2.0. Și pentru că vreau cât mai mulți directoare și directori marketing care să înțeleagă mai bine social media, care să știe ce vor de la social media și care să poată analiza, măcar în mare, rezultatele unei campanii de social media.

Bref, vreau să trăiesc într-o industrie cu oameni care sunt mult mai bine pregătiți când vine vorba despre social media. Căci e mai bine și pentru noi, și pentru ei. Asta vreau să se întâmple în aceste sesiuni de social media coaching.

2 comentarii la “Dragă directore de marketing, acesta este cadoul meu pentru tine

  1. Monica Sibisteanu Răspunde

    O să încep prin a-ți spune că după fiecare propoziție citită simțeam cum mă regăsesc în toată confuzia de marketing și comunicare, astăzi. Social Media a schimbat și continuă să schimbe multe. Totul pornind de la modul în care comunicăm. Fie că suntem branduri, agenții, bloggeri, oameni simpli.
    Ne forțează la profesionalism, onestitate (transparență) și responsabilitate (asumarea propriilor acțiuni ori cuvinte).
    Eu de departe devin invidioasă pe cei care au privilegiul și noroc de a beneficia de toate ofertele tale și ale Kooperative.
    Vin și te întreb: dacă ai luat în calcul organizarea unor webinare sau ceva material video/text sau ce vrei tu ce poate fi și de la distanță.
    Eu una aș și plăti pentru anumite informații. Uneori rămân atât de confuză la integrarea fenomenului social media în strategia de marketing și comunicare, mai ales când am de convins executive și adunări generale dintr-un domeniu care nu alocă importanța necesară.
    Și ca să închei într-o notă de amuzament: niște coaching privat nu oferi?

  2. TmBlog Răspunde

    Toate agentiile sa vina la mine, astept oferte si colaborari, eu am panaceul SM! :))
    In SM, degeaba te agiti, degeaba nu dormi noptile facand strategii, studii de brand, de piata, de audienta…daca nu pui o foaie de hartie pe care sa scrii mare: Aici se vinde X! (unde X e vedeta campaniei in curs).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: