Când am ajuns la conferința de presă organizată de Cris-Tim, știam că o să anunțe ceva pe partea de mâncare sănătoasă, dacă vreți (că tot am făcut campania simpatică în care v-am provocat să îmi spune ce chestie #DeNecrezut o să lanseze). Dar nu mă așteptam la anunțul ăsta suprinzător: din luna aceasta TOATE produsele Cris-Tim sunt fără gluten, fără amidon, fără MDM, fără soia, fără coloranți sintetici și fără monoglutamat de sodiu adăugat. O să vedeți că produsele au ”Eticheta curată”, cu un cod, pe care îl puteți scana, ca să aflați exact ce conține fiecare produs.
De ce spun că decizia Cris-Tim este surprinzătoare? Din punctul meu de vedere, surpriza vine din două motive mari și late.
Motivul 1. Presiunea la care sunt supuși producătorii de carne (ca să o zic generic) este foarte mare în această perioadă. Cu prețul la carne – materie primă care a crescut în ultima vreme teribil de mult, cu cererea care este mai mare decât oferta pe plan mondial, cu puterea de cumpărare scăzută a românilor (a se citi, se uită întotdeauna la preț, mai puțin la calitate). În condițiile astea, să decizi strategic să mergi de acum înainte pe zona de mâncare sănătoasă (cumva în contra curentului majoritar de pe piață) este ceva ce, măcar la nivel de principiu, dacă vreți, merită salutat și apreciat.
Motivul 2. Decizia Cris-Tim afectează masiv profitabilitatea companiei pe termen scurt. Cumva furculition: compania a investit 7 milioane de euro în tehnologie modernă (vezi mai jos despre ce este vorba), care tehnologie să scoată pe piață produse mai sănătoase, dar și mai scumpe (nu neapărat raportat la buzunarul clienților, ci la marja de profit a companiei). Dar pariul Cris-Tim este – așa cum simt și eu, de altel – că piața în direcția asta o să meargă, așa că planurile lor sunt pe termen mediu și lung. Personal, cred că este o decizie de business foarte bună.
Ce cred eu că se va întâmpla în continuare? Decizia Cris-Tim vine ca un fel de setare de standard în piață. Ceea ce va duce la o presiune pusă de consumatori (care acum chiar au opțiunea de a cumpăra produse mult mai sănătoase decât înainte – și la pariu că o să se obișnuiască foarte repede cu această calitate) pe toți ceilalți producători, ca să ridice și ei standardele și să intre și ei în siajul Cris-Tim, ca să zic așa.
Cine câștigă din această mișcare? Nu că zic vorbe mari, dar cred că o să ieșim câștigați toți. Pentru că, simplu spus, o mâncare mai sănătoasă însemnă mult mai bine pentru noi toți, consumatorii. Ca să nu ai vorbim de efectele pe termen mediu și lung asupra stării de sănătate a populației. Bine, după ce această tendință de focusare pe produse din ce în ce mai sănătoase o să devină nu doar trend, ci regulă în piață.
Ce tehnologie folosește Cris-Tim
Cris-Tim este singurul producător de mezeluri din România care utilizează Tehnologia prin Înaltă Presiune (HPP), cea mai nouă și naturală metodă de păstrare a prospețimii. Aceasta folosește apa rece aplicată cu presiune înaltă, de 6000 de bari timp de 3 minute peste produsele ambalate. Prin acest proces, Tehnologia HPP exercită un proces care distruge microorganismele dăunătoare și elimină un număr considerabil de aditivi chimici, păstrând în același timp savoarea produsului.
Produsele Cris-Tim sunt preparate într-un mediu bogat în ozon, care asigură ambalarea într-un aer proaspăt ca de munte, distrugând microbii și visurusurile, fără a afecta gustul.
Cris-Tim asigură un nivel suplimentar de siguranță alimentară printr-o metodă modernă, bazată pe un sistem de ultra-violete, aplicată la final, pe linia de ambalare. Toată această tehnologie inteligentă permite în mod natural ca produsele să se păstreze proaspete și gustoase mai mult timp.
Tot pe partea asta mai tehnică (ne interesează nu tehnica în sine, ci cum ne afectează în bine pe noi, consumatorii) produsele Cris-Tim cu Eticheta Curată au primit certificarea Marca Încrederii din partea InfoCons. Prin această inovație, Cris-Tim este primul producător care primește o astfel de certificare pentru toată gama de produse. Programul Marca Încrederii face parte din campania de protejare și susținere a produselor și serviciilor de calitate, de activare a consumului curat, ecologic și civilizat, promovat de InfoCons.
În acest context, vă mai spun doar că mi-a plăcut și campania de teasing (una din cele mai reuișite campanii de tesing din ultima vreme) pentru această lansare. Mai ales că a avut și un follow-up simpatic, după cum puteți vedea în filmul de mai jos, cu Vizante și Cabral în rolurile principale :D
2 thoughts on “Mișcare suprinzătoare Cris-Tim: toate produsele fără gluten, fără amidon, fără MDM, fără soia, fără coloranți sintetici, fără monoglutamat de sodiu”
foarte buna directia in care o iau companiile dar chiar si asa sunt departe de a fi prin preajma sanatatii
Da, fără fără gluten, fără amidon, fără MDM, fără soia, fără coloranți sintetici și fără monoglutamat de sodiu, dar cu dextroză, nitrit de sodiu, trifosfați, carmin. :))
Dextroza – o substanță cu indez glicemic foarte ridicat, interzis în dieta bolnavilor de diabet.
Fosfați care îmbunătățesc textura alimentelor, dar care împiedică fixarea calciului în oase. Osteoporoză, probleme stomatologice grave etc.
Fără coloranți sinteteci, dar cu unii naturali (carmin-E120) obținut din gândaci exotici, doar pentru că vrem o culoare mai roșie a mezelului :))
Nitrit de sodiu sau E250, un conservant artificial, care se folosește pentru intensificarea culorii. O substanţă ce poate produce cancer din cauza interacţiunii acestuia cu proteinele din alimente. Duce la formarea de nitrozamine, iar nitrozaminele sunt considerate ca fiind compuşi cancerigeni.