În urmă cu ceva vreme, salutam implicarea Mercedes-Benz în Campionatele Internaționale de Înot ale României. Și ziceam că apreciez foarte mult când un brand de o asemenea anvergură decide să pună umărul, ca să zic așa, pentru promovarea unor sporturi sau competiții care nu sunt chiar mainstream, cum ar veni. Dar tocmai de aceea, tocmai pentru că nu sunt atât de populare merită salutată implicarea Mercedes-Benz.
Atunci am întrebat dacă aș putea face un scurt interviu cu cineva de la brand. În ideea că ar fi un minim gest de apreciere. Pentru că, repet, mi se pare grozav să văd un brand atât de mare implicându-se în sporturi mai mici :)
Ei bine, nu numai că am primit acceptul pentru acest mini-interviu, dar mi-a răspuns chiar Boris Billich, CEO & Preşedinte al Mercedes-Benz România. Motiv pentru care îi mulțumesc :) Și îl felicit, again, pentru implicare!
Vă las să citiți. Cu mențiunea că nu este vorba doar despre sport, ci despre mai multe chestiuni. Toate despre implicare :)
Cristian China-Birta: Cât de importantă este implicarea în comunitate pentru Mercedes-Benz?
Boris Billich: Autoturisme, autovehicule comerciale ușoare, camioane, autobuze – toate sunt parte integrată din societatea noastră. Astfel, prin produsele pe care le punem la dispoziție, suntem deja implicați în comunitate. Fie că este perceput ca o mașină de vis, ca spațiul de lucru al unui șofer, ori ca subiectul de discuție al întregului oraș atunci când lansăm un nou model – Mercedes-Benz este un nume cunoscut, cu o imagine puternică.
Scopul Mercedes-Benz este de a menține aceleași standarde de calitate impuse de produsele noastre și în ceea ce privește comportamentul și interacțiunile. Încercăm să ne poziționăm în concordanță cu valorile noastre în rândul clienților, al partenerilor de afaceri, al angajaților și al societății. Susținem activitățile pozitive, optimiste, responsabile și sustenabile și ne opunem discriminării, lipsei de viziune, comportamentului lipsit de etica si corupției.
Este firesc ca un brand ca Mercedes-Benz să susțină valori puternice, să încurajeze excelența și performanța. Până acum, am reușit să oferim comunității nu doar produse și servicii de calitate, ci și inspirație, sprijin și pasiune. Mai mult, credem în parteneriate pe termen lung, prin intermediul cărora le putem oferi oamenilor experiențe coerente și consistente.
Un exemplu este colaborarea de opt ani pe care o avem cu TIFF, festivalul de film promovează valori ale cinematografiei internaţionale şi naţionale, dar şi actori din lumea teatrului în cadrul programului „10 pentru film”, susţinut de Mercedes-Benz. De asemenea, de şase ani suntem susţinătorii Organizaţiei Cercetașii României, bucurându-ne să fim alături de un ONG atât de implicat, al cărui scop este educaţia tinerilor în ceea ce privește comportamentul lor în natură şi protejarea mediului înconjurător.
Un proiect important pentru Mercedes-Benz este și Mobile Kids (sunt fan al acestei inițiative! n.m), tradiționala campanie de educaţie rutieră pentru copii. Cu fiecare ediție în parte, prin intermediul lecţiilor interactive pe care le desfășurăm în școli, contribuim la dezvoltarea unui comportament responsabil în trafic și la responsabilizarea şoferilor și pietonilor de mâine.
Totodată, ne bucurăm să împărtășim atât cu organizatorii, cât și cu participanții, aceeași pasiune pentru activități culturale și sportive care ne ajută să realizăm proiecte în folosul comunității. În acest fel, avem ocazia de a susține talente şi de a inspira oamenii în activităţile lor, dorindu-ne că implicarea noastră să devină de la an la an mai puternică și creativă.
De ce ați ales să susțineți sporturi care nu sunt populare în rândul publicului?
Susținem evenimentele sportive din aceleași considerente menționate anterior. În acest context, sustenabilitatea și responsabilitatea sunt obiective esențiale, publicitatea nu. Prin urmare ne asociem cu domenii sportive unde implicarea noastră poate face o diferență în rândul atleților și poate avea un impact pe termen lung. Nu susținem aceste activități pentru a ne face cunoscuți, ci pentru a promova valorile comune cu aceste domenii sportive.
Acesta este motivul pentru care la începutul anului trecut am încheiat parteneriate pe trei ani cu Federația Română de Tenis, Federația Română de Natație și Pentatlon Modern și Fundația Olimpică Română, organizații cu ale căror valori ne identificăm – excelență, pasiune și performanță. În acest interval, cele trei federații au la dispoziție câte un Mercedes-Benz Vito pentru activitățile de zi cu zi, iar Mercedes-Benz România sprijină evenimentele organizate de cele trei federații la nivel logistic și comunicare. Ne bucurăm că putem să spunem poveștile atleților, să le promovăm rezultatele și, bineînețeles, să le fim partener pe drumul către succes.
Cât de important este sportul pentru o țară?
Sportul este o componentă definitorie a unei societăți. Prin sport înveți să te lupți pentru tine însuți, dar și pentru echipă, club, țară. Aspiri către excelență, depășești competiția și problemele și te dedici rezultatelor. Toate acestea într-un spirit de corectitudine, dar și distracție. La nivel personal, sportul îți definește spiritul și corpul, prin disciplină, antrenament constant și gândire pozitivă.
Însă, e important de subliniat, că dincolo de nivelul personal, sportul și activitățile sportive sunt o reflecție și se întrepătrund cu dezvoltarea economică și civilă a unei țări. Suntem bucuroși să susținem tinerii atleți, să le definim potențialul de campioni.