Stimabilul Laurenţiu Mâţă-Tănase este, citez „Project Manager at STAR CHEFS and founder & networker at Top Hospitality„. Nu îl cunosc personal (şi nici nu vreau după faza asta, nu că ar pierde el ceva #sauceva), dar îmi pare că se pricepe la ce face. Nu că nu m-aş fi înşelat în trecut în privinţa unora pe care îi credeam profesionişti, desigur.
Dar nu despre profesionalismul (sau nu) al stimabilului domn Laurenţiu vreau să mă exprim acum. Ci despre bunul său simţ. Sau, ca să o zicem pe aia dreaptă, lipsa lui.
Adică anunţ eu pe acest prea-frumos blog că McDonalds a introdus în meniu salatele lui Nicolai. Am dat cuiva în cap? Am făcut o lez-majestate and shit? Nope, am anunţat chestiunea în cauză şi mi-am exprimat părerea despre care cred eu că este principala provocare pentru mastodondul respectiv, adicătelea să salte aceste salate în lista de preferinţe a clienţilor clasici de Mc. Adică, un fel de perspectivă de marketing şi comunicare.
Pun şi pe facebook ce am scris, fireşte. Iar stimabilul domn Laurenţiu mă plezneşte. Cu un deosebit bun simţ, aş adăuga.
Mno, poftim. Cumva faptul că eu am scris ce am scris mă introduce automat în echipa aia de albire (nu m-am prins care e faza, or fi ceva meciuri de-ale lor, cred…) and shit. Şi, desigur, ca să fie bunul simţ dospit la marele maxim, mai sunt şi „jenant”. Sigur, s-ar putea să mă înşel în ce spun (căci sunt aproape perfect, nu chiar perfect), dar una este să o dai cu jenantul şi alta este să îţi exprimi părerea mai cu bunul simţ la purtător.
Admit că s-ar putea să greşesc în ce zic. Admit şi că pe unii îi deranjează simpla asociere dintre McDonalds şi ceva bun (aşa cum sunt salatele lui Nicolai, asta nu e negociabil). Dar de aici până la a o da de gard pe sistem de jenant în loc să te exprimi aşa cum o minimă decenţă ţi-ar cere este un hău imens.
Sigur, vorbim despre libertatea de expresie. Care e sfântă. Aşa că este dreptul fiecăruia să se exprime cum vrea şi cum îl duce umoarele. Aşa cum este şi dreptul meu să aleg să îi pun pe cei care aleg exprimări nevricoase de astea pe un raft select în debaraua existenţială (pe care toţi o avem, dsigur) în care nu prea intrăm căci aşa vrea feng shuiul nostru.
Lasă, măh, Laurenţiu, noi să fim sănătoşi. Că bunul simţ e la locul lui, fireşte. Într-o văgăună de top. De top hospitality.
PS Şi Avram are un dinte împotrivă, ca să zic aşa, dar uite cât de elegant îşi exprimă părerea. Despre asta este vorba.
7 thoughts on “Iacătă un profesionist cu mult bun simţ, desigur: Laurenţiu Mâţă-Tănase”
Sa zicem punctual:
La punctul numarul 1, social media nu e pentru toata lumea, iar cand reprezinti un brand, de obicei te abtii de la shaming pe alte branduri. Pe muncitorul din fabrica e cam greu sa-l inveti asta, dar incerci macar, chiar si asa, se poate si daca se poate cu muncitorul, am incredere ca se poate si la nivelul unui project manager.
La punctul numarul 2, intr-adevar situatia internationala nu e tocmai roz pentru multinationala McDonald’s dar se pare ca gigantii n-au o viata prea roz zilele astea si ca se schimba niste lucruri pe la obiceiurile de consum. Chiar si asa, prognozele zic ca si in 2020, tot McDonalds va fi lider de piata.
1. Colega, tu împingi analiza mult prea departe. Nu că ar fi rău sau ceva. Doar că până la a te gândi că reprezinţi un brand (cum pe bună dreptate spui tu) ar trebui să te gândeşti că te reprezinţi pe tine ca om. Iar scremeri de astea nu fac altceva decât să spună nişte lucruri despre tine ca om care mă fac pe mine, alt om, să te pun în debaraua aia :)
2. Exact pe partea asta, de provocare de marketing pentru McDonalds, am vrut eu să duc discuţia. Pentru că, dacă eşti profesionist pe zona asta, chiar cred că este un subiect interesant.
1. M-am dus spre profesional pentru ca avem istorie in zona mainilor in sold si „capra vecinului”. Daca nu e acasa casa de copii cu maniere, macar sa fie la birou.
2. Subiectul e chiar fain, posibil sa se incadreaze la categoria fenomene, ne va spune viitorul (P&G vinde jumatate din branduri, Avon n-o duce prea bine, Xiaomi preia conducerea in China – in ciuda planurilor Apple si Samsung, etc.).
Miruna, tu habar nu ai despre ce si cine este vorba, nu?
Desigur, nimeni pe lumea asta nu ştie nimic, tu le ştii pe toate, cu maximum bun simţ, fireşte, alea alea, castravetele este un fruct dicotiledonat.
Cristian, bea un pahar cu apa rece. Ajuta!
Atâta vreme cât castravetele este un fruct dicotelideonat, se cheamă că are culoare galben-gălbui.