Ţin să precizez din start că nu intru în chestiuni de legalitatea modului în care senatorul Valeriu Todiraşcu îşi promovează firma în calitatea de ales al neamului pentru că aspectul juridic mă depăşeşte şi nici nu acesta este scopul a ceea ce zic eu aici. Cel mai probabil că nu încalcă nici o lege sau ceva şi nici pe aspectul – hai să îi zic generic – moral nu dă cu virgulă. Sau, cel puţin, nu mi se pare mie asta. Sigur că am putea vorbi de oareşce forţare a întrepătrunderii planurile politic şi de business cu numitor comun domnul Todiraşcu, dar, după cum spuneam, nu insistăm asupra acestei chestiuni.
Domnul senator are firma Tody Company Exim SRL, care se ocupă cu servicii şi aparatură medicală (spus aşa în mare). Astăzi am văzut un comunicat de presă, prin care senatorul Todiraşcu ne anunţă că a făcut un fel de ghid anticoruptie, prin care spune cum pot firmele concura la licitaţii fără a da mită. Lăudabilă iniţiativa, mai ales să documentul cu pricina chiar nu e rău, adică are substanţă şi pune degetul, dacă îmi permiteţi, pe mai multe răni. Desigur, domnul senator se pricepe, căci firma domniei sale a cam avut legături cu statul, aşa că a testat în multe rânduri interacţiunea cu onor funcţionărimea sistemică mioritică.
Când am văzut comunicatul, semnat în calitate de senator şi cu link către tody.ro (ciudat domeniu, dar şi mai ciudată mi s-a părut faza când am intrat pe site şi am văzut că nu are nici o legătură cu un site de senator sau ceva), am fost un pic confuz. Pentru că, după mintea mea de om care a bifat nişte ani în comunicarea (inclusiv politică), atunci când un politician are o astfel de iniţiativă (lăudabilă, repet), încearcă să tragă folose direct pe brandul lui de politician. Ori aici vedeam că focusul este pe un site cu chestiuni medicale şi medicinale, cum ar veni, adicătelea pe firma domniei sale.
Mi-a devenit totul mai clar după ce am făcut acel minim research şi am văzut că siteul cu pricina este al firmei cu pricina, care firmă este a senatorului cu pricina. Şi după ce am văzut că aceasta este o strategie a domnului Todiraşcu, căci în majoritatea comunicărilor sale publice trimiterea se face către firma cu pricina. Întru binele companiei, desigur, care funcţionează întru binele românilor, fireşte.
PS Este pentru prima oară când aud de domnul Todiraşcu. O fi bine, o fi rău?
5 thoughts on “Cum îşi promovează un politician firma din calitatea de senator”
Felicitari agentiei media care se ocupa de siteul senatorului Todiraşcu!
Link bait la mare meserie … nu vad (P) in titlul articolului tau … deci probabil ca nu este o postare platita … si totusi ai vorbit de siteul lui pe blogul tau :)
Bravo!
Nu am vorbit despre site, ci despre stilul lui de a se folosi de calitatea de senator ca sa isi promveze afacerile. In acest context, daca nu as fi dat link, as fi fost cam de cacao. Cat despre partea cu plata, really?!
:) Ziceam si eu, nu dadeam cu parul.
Pana la urma ramane adevarat ce a zis un om destept … „Bad advertising is better than no advertising” … platit sau nu :)
Oricum, ai facut treaba super cu noul design. Felicitari.
Stimabilul chiar pune in aplicare ghidul ala. Mai intai abordeaza institutia publica, de obicei spital de stat, cu niste cereri de informatii de interes public prin care vrea ultimele 3 facturi pentru nu stiu ce produs cumparat direct (ca asa permite legea la valori mici, nu de alta). Daca i se raspunde, continua cu alta cerere, iar daca nu i se raspunde, da in judecata: http://portal.just.ro/SitePages/cautare.aspx?k=TODY%20COMPANY%20EXIM&v1=%2Dmjmpdosardata
Ocazional mai trimite si o „informare” cu amenintarea ca firma minunata monitorizeaza spitalul (stii gestul lui de Niro cu doua degete aratand spre ochi :) http://www.youtube.com/watch?v=7dIiV4AKzOM ).
Cee ce face acest Todirascu e un abuz. Practic, el nu face altceva decat sa intre in spitale prin santaj! Trebuie pedepsita aceasta tactica!