Test drive de 1.200 km cu Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY Sports Tourer

Pe scurt: am avut în teste un Mercedes B 180 timp de 5 zile şi cale de 1.200 km.

Pe lung: Ia vedeţi mai jos :D

Când am primit oferta celor de la Autoklass de a conduce un Mercedes clasa B (apropo, mi-a plăcut foarte tare că aveau o cafenea în showroom, unde altfel discuţi, zău :), am zis „ok, dar am două condiţii: 1. să includă o plecare în afara Bucureştiului 2. să includă o plecare în afara Bucureştiului” :)) Pentru că, fireşte, a testa o maşină doar în oraşul în care milisecunda este acel interval de timp care se scurge între aprinderea luminii verzi a semaforului şi primul claxon este doar o parte a experienţei când testezi o maşină. Sigur că este extrem de important să te simţi bine în maşină stând pe loc sau mergând cu viteza melcului turbat într-un trafic deloc simpatic. Dar adevărata perspectivă asupra maşinii pe care o conduci vine doar după nişte sute bune de kilometri rulaţi pe şoselele patriei şi pe diferite trasee.

Aşa că am luat maşina – numită „oficial” Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY Sports Tourer  – şi am pornit către Cluj-Napoca. Pe o vreme mizerabilă, a plouat cam trei sferturi din drum. Ceea ce a fost chiar ok (mă rog, aşa îmi pare acuma, prinvind retrospectiv, atunci nu mă prea coafa…) pentru că am putut să văd cum se comportă maşina şi pe o astfel de vreme, echivalentă cu moartea pasiunii de a conduce.

IMG_6414

Ieşirea din Bucureşti spre A1, pe vremea aia (nuş cum se întâmplă de Bucureştiul paralizează când dau doi picuri de ploaie) a fost, fireşte, un coşmar. De pe lângă Piaţa Romană până la intrarea pe autostradă am făcut cam 1 oră. Ocazie cu care am testat sistemul audio (ultimul album Sting, splendid, îl recomand cu mare căldură!), ocazie cu care i-am dat o notă foarte mare. Căci sistemul audio al B 180 se aude cam la fel cu cel de pe celelalte maşini din aceeaşi clasă. Doar că puţintel mai bine :)

În acel moment nu mi-am dat seama că voi regăsi acel „puţintel mai bine” în absolut toate capitolele la care am făcut comparaţia între B 180 şi maşinile din clasa sa pe care am apucat să le conduc. Căci, în esenţă (pentru cei care nu vor să citească mai departe sau care ar vrea să vadă că fac praf maşina :D), Mercedes B 180 este cam la fel. Doar că puţintel mai bun :)

Hai să le luăm pe rând. Mă rog, pe „rândul” celor care m-au interesat pe mine, cum ar veni :D

Designul exterior. Cum să nu îţi placă un Mercedes cum arată? I-am întrebat pe toţi cei cu care am povestit despre maşină dacă le place cum arată şi cei mai mulţi mi-au dat un răspuns de genul „bine, măh, şi tu acuma… doar e Mercedes” :)) Bine, e drept că eu îi întrebam mai mult ca să îmi confirme şi ei că nu îmi place degeaba. Căci, da, mi-a plăcut foarte tare de maşină, cam de când am văzut-o în parcarea celor de la Autoklass, cum mă aştepta ea cuminţică să o iau la plimbare.

Designul interior. Aici iar trebuie să o bag pe aia cu „puţintel mai bine”. Pentru că toate detaliile interioare la B 180 sunt exact cum trebuie pentru ce îşi propune o maşină din clasa ei, doar că toate sunt finisate mai bine, se văd mai bine, se simt mai bine. Ce mi s-a părut un pic cam ieşit din decor, ca să zic aşa, a fost ecranul „tabletă” de pe consolă. Adică parcă prea se cerea băgat în seamă şi nu  e cazul :))

Apropo, o chestie amuzantă cu ecranul ăsta. Dacă rulezi fin şi ai ecranul oprit, imediat ce îi dai drumul îţi apare semnul Mercedes, după care tu vezi aşa cu coada ochiului un semn pe care îl simţi că e ceva avertisment şi nu rezişti să nu te uiţi. Şi te uiţi. Şi vezi că scrie, în engleză: „Nu lăsa ecranul să te distragă de la condus„. Păi tocmai ce ai făcut-o, stimabile :)) Te obişnuieşti repede, nu-i problemă, dar m-a amuzat faza.

IMG_6404

Confortul. Ehe, aici maşina punctează decisiv. Căci am făcut de la Bucureşti la Cluj-Napoca sub 6 ore, pe o vreme urâtă rău, cu un trafic de ăla de mijloc de săptămână pe şoselele mioritice şi m-am dat jos din maşină ca o floricică, eram fresh şi gata de bobinat în continuare :) Mi-e greu să vă spun ce a contribuit la senzaţia asta de confort, probabil câte un pic din fiecare sistem al maşinii, nu mă pricep la chestii de astea tehnice, aşa că mă rezum să vă spun senzaţia finală.

Consumul. Cei care îmi faceţi onoarea să mă citiţi mai des, ştiţi că atunci când vă spun că am făcut un consum mixt de 6.2 litri… Dap, atât am scos. Ceea ce, fireşte, şi pentru mine a fost o surpriză :)) Să ne înţelegem: nu sunt un disperat al vitezei şi alte alea. Sunt doar un şofer care vrea să ajungă unde merge, nu doar să meargă către :D Sunt sigur că alţi colegi din blogosferă – nu dăm nume, se ştiu ei… – cu un cu totul altul gen de condus, ar scoate minus 3 sau ceva de genul cu masina asta… :))

Motorul. Nu m-am uitat înainte pe fişa tehnică a maşinii. Iar pe drum am solicitat motorul în depăşiri, ba chiar am dat nişte „liniuţe” singur pe autostradă (ssshhhh, să nu mă spuneţi nimănui :D), aşa că am ridicat un pic sprânceana când am văzut că este un motor de 1,8 la 109 cai putere. Dacă m-aţi fi întrebat înainte de a vedea fişa cam cât cred că are, ziceam lejer că cel puţin 120 de cai. Deci notă bună rău la capitolul ăsta. Ah, să nu uit mârîiala pe care o face când îl trimiţi peste 5000 de turaţii, minunat, muzică de muzică!

Cutia de viteze. Nu am nimic să îi reproşez când vorbim de mersul înainte :)) Adică schimbi vitezele fin, repede, aşa cum trebuie. Cu marşarierul, însă, m-am împăcat un pic mai greu, căci e pe sistemul ridicat schimbătorul (fără clapetă, din păcate) şi tras în spate. Faci asta lejer, doar că apoi, când vrei să bagi în viteza 1, ehe, a trebuit să fac de vreo două ori manevra (nu mai mult, bre, ce aţi crezut?) până să îi simt cursa. Dar după ce te obişnuieşti e ok.

IMG_6407

Siguranţa. Din fericire, nu am avut nici un moment în care a trebuit să simt această caracteristică a maşinii. Mă rog, a fost un moment pe autostradă în care a trebuit să frânez brusc din cauza unuia care a decis că vrea drumul numai pentru el. B 180 s-a comportat impecabil. Repet, impecabil. În condiţiile în care, vă reamintesc, ploua, carosabil ud, alea, alea. În rest, am înţeles că maşina are foarte multe setări de siguranţă, vedeţi voi ce şi cum dacă vă interesează.

Tot pe partea de siguranţă, apropo de „puţintel”, existau momente când forţam un pic maşina şi mi-am dat seama că acolo unde m-aş fi oprit cu forţarea în cazul celorlalte maşini, cu Mercedes puteam merge „puţintel” mai departe. Şi să mă simt foarte în siguranţă făcând asta. O senzaţie care mie îmi place corespunzător :)

Ei bine, pe final aşa vă spun, şi preţul este unul „puţintel mai preţ”. Doar că, vedeţi voi, având în vedere toate celelalte „puţintel mai”, să ştiţi că, puse cap la cap, preţul e chiar mai puţintel decât un preţ bun :) Adică vorbim despre o maşină care începe de la 20.900 de euro, dar care chiar în varianta standard are foarte multe opţiuni. Şi e Mercedes, mă înţelegeţi :D

Vă dau mai jos şi caracteristicile tehnice ale maşinii pe care am condus-o. Şi o galerie foto cu pozele pe care le-am făcut aşa cum m-am priceput eu şi aşa cum îmi place mie să fac poze unei maşini, adică în exerciţiul funcţiunii, cum ar veni :) Vă puteţi configura una, aşa să vedeţi cum este, pe siteul Autoklass.

b 180

Şi pentru că de la Autoklass am luat maşina, i-am rugat să îmi spună, aşa pe scurt, cam cum să îi marketez eu acilea, la mine pe blog. Aveţi mai jos ce am primit. Bine, „tradus” un pic de mine, ca să fie mai pe şleau care e faza :D

– Orientare catre client

– Servicii de cea mai inalta calitate. Cel mai mare service din S-E Europei.

– Atentia personalului  fata de client; modul in care interactioneaza personalul cu clientul (incepand cu front desk si pana la partea de service)

– Personal deschis la dialog – in sensul ca te duci sa iti faci revizia la masina si ti se explica care au fost neregulile poate sa te bage in spate sa iti arate masina urcata pe rampa (nu este doar o formalitate in sensul: vii lasi cheia si talonul se fac reparatiile si primesti masina; ti se explica ce constatari exista etc.)

– Exista posibilitatea de a lua o masina in test drive cat astepti revizia la masina ta (nu exista conditii speciale de a lua in test drive o masina de la Autoklass)

– Timp de programare scurt pentru revizii sau orice alta problema

– Servicii de platforma – Autoklass poate sa vina sa iti ridice masina avariata

– Serviciu hotel anvelope de iarna = schimb anvelope intr-un cadru mai friendly (apropo de cafeaneaua din showroom despre care v-am spus la inceput)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

16 thoughts on “Test drive de 1.200 km cu Mercedes-Benz B 180 CDI BlueEFFICIENCY Sports Tourer”

  1. Aoleo! Tu ai tinut masina in revizie 5 zile?! :))) Glumeam. Ehe, putini isi permit o asemenea masina, e o minunatie. Chiar am fost curios cat e un RCA la asa masina, ca tot au fost tot felul de discutii pe tema asta – ba se scumpeste, ba o parte ajunge la sanatate – asa ca am bagat datele date de tine in calculatorul de la RCA Ieftin Online si asa iesit ca variaza, pe 6 luni, intre 247 lei si 1108 lei. Pe mine m-au convins sa apelez la Autoklass cu prima ocazie cand schimb masina (si sa il recomand altora) urmatoarele: timpul scurt de programare la revizii (cand ai masina cu probleme nu vrei sa te uite sfintii la coada!), posibilitatea de a te programa de pe smartphone (asta n-ai zis, dar apare la ei pe site) si serviciile de platforma si posibilitatea unui drive test :D

  2. Am avut si eu ocazia sa conduc Mercedes B ca si masina de serviciu. Se comporta excelent chiar si in oras. E o masina compacta cu care te strecori usor in trafic. Ce am apreciat cel mai mult la ea e pozitia usor mai ridicata la condus astfel ca pe timp de noapte nu te deranjează atat de tare luminile din trafic (nu stiu daca asa e si la modele mai noi). Mercedes avea la un moment dat un slogan f. bun, de genul “vazut de la distanță si apreciat de la 0 mm“. Cel mai bine poti aprecia o astfel de masina daca ai ocazia sa o conduci.

    1. oricine isi doreste asa masina, si mai presus de toate nici o marca de automobile nu are calitatea si rezistenta automobilelor mercedes.

  3. Nu inteleg ce vedeti voi atat de frumos la designul exterior al acestei masini. Parca e desenata de un copil de clasa a cincea…pff. In afara de partea din fata care e imrumutatata de pe modelele mai noi nimic altceva,

  4. Pingback: Cum am testat Mercedes B 200 ca #MasinaDeFamilie

  5. De curand am fost in concediu in Spania si am inchiriat un Mercedes clasa B 200 Diesel, automatic. In 20 de zile, jumatate i-am petrecut la plaja iar jumatate am condus 3700 km spre diverse obiective turistice. Masina era aproape noua cand am luat-o (doar 1300 km). Am mers ca pentru drum lung dar nu am fortat nota niciodata. Mi-a placut nespus, in afara de doua mari (dupa parerea mea) inconveniente:
    1. Cand intram in curbe, simteam ca masina se comporta oarecum imprevizibil. Daca strangeam curba in timpul virajului sau eliberam putin volanul, masina isi schimba comportamentul. Nu stiu daca isi schimba sau nu inclinatia, dar asta era senzatia mea. Oricum aveam o senzatie foarte neplacuta. Am condus zeci de masini si cu exceptia primei mele masini, un Citroen AMI 6, nu am avut niciodata asa o senzatie neplacuta. Uneori, cand circulatia imi permitea, ca sa nu mai misc volanul in curba, imi calculam curba dinainte si taiam benzile autostrazii. Nu stiu daca este un defect al masinii in general sau acel exemplar avea vreo problema. Desi, la doar 1300 de km ar fi cam repede.
    2. Mi s-a parut revoltator ca in timpul condusului sa iti apara pe bord si sa iti acopere kilometrajul definitiv anuntul ca nu mai suficient lichid de spalare parbriz in vas, sau ca i s-a parut masinii, in mijlocul autostrazii, ca sunt obosit si ca trebuie sa iau o pauza. O avertizare e foarte buna dar este idiot sa nu mai ai acces la vitezometru pentru un anunt oarecare.
    Asa cum spuneam, in rest, masina mi-a palcut nespus. Ma gandeam ca urmatoarea masina pe care o cumpar sa fie un Mercedes, dar acum cred ca o sa vreau sa mai conduc cateva masini inchiriate inainte de a lua o hotarare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.