Greşeli de PRist: Cum nu se face o invitaţie la un eveniment in 2013

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.000 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Cei mai atenţi dintre voi ştiţi că am început o rubrică acilea pe blog, intitulată, în lipsă acută de altă denumire, Greşeli de PRist. Am mai scris despre greşeala cu brieful, despre aiureala cu „dragi jurnalişti” şi mulţumirile adresate jurnaliştilor. Şi cam atât. Mă înţelegeţi şi pe mine, am mai multe pe cap, nu doar să încercăm să atragem atenţia colegilor din PR că uneori le dă cu virgulă. Astăzi discutăm… de fapt, nu, că nu prea avem ce discuta. E totul clar ca bună ziua. După cum puteţi vedea mai jos…

Un coleg blogger îmi relatează discuţia de mai jos. Care, fireşte, a fost mai lungă, căci distinsul coleg a avut o răbdare magistrală, de care, recunosc, eu nu mai dispun.

Istoria este aşa: bloggerul primeşte un mail că se întâmplă ceva eveniment. El confirmă că o să fie prezent şi întreabă (mai mult aşa, ca să fie asigurat) dacă se pot face poze. Şi aici începe un dialog constructiv. În sensul că ne putem construi o impresie despre cine gestionează, din păcate, comunicarea pentru unele evenimente. Precizez că am făcut screen shot al discuţiei pentru a vedea şi acribia senderului, cum ar veni.

mail magazin

La care bloggerul spune, în esenţă „stimabililor, mă iertaţi dar eu vin, scriu ce vreau, nu dau nimic la aprobat, dacă vă convine bine, dacă nu, nu„. Bine, a spus-o mult mai politicos decât am spus-o eu (exagerat de politicos, dar no, ăsta sunt eu, am început să îmi pierd răbdarea când mă lovesc de astfel de „profesionişti”).  Răspunsul reprezentantului companiei:

magazin 2

Chiar nu mai contează restul conversaţiei. Adică, simt vânjos, am înţeles ce era de înţeles din ce am citit până aici.

Spun din nou anul în care suntem: 2013.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

17 thoughts on “Greşeli de PRist: Cum nu se face o invitaţie la un eveniment in 2013”

  1. Pingback: Harap-Alb | Ioan Usca

  2. Cred ca e o greseala de PR-ist si faptul ca te invita la un eveniment cu cateva ore inainte ca acesta sa aiba loc. Asa mi s-a intamplat si mie de curand

  3. Privit din perspectiva marketingului, exista si cazuri in care oamenii au scris balarii despre produsele vazute, uneori exact contrariul specificatiilor. Si aici nu ma refer la faptul ca reviewerului nu i-a placut implementarea specificatiei in sine, ci la faptul ca scrie ca nu are un feature pe care produsul il are. Evident, formularea din exemplul tau e extrem de nefericita, dar in practica se intampla cazuri din astea…

    1. Da, ai dreptat, sunt cazuri in care bloggerul (hai sa discutam doar despre bloggeri aici) o da de gard la modul magistral. Dar sunt putine. Si in nici un caz cu atitudine de asta de control la geamandura nu reusesti sa dregi busuiocul.
      Suntem in 2013, cum spuneam. Parte de unii care pleznesc pe langa subiect vine inclusa ca TVA. Si trebuie sa ti-o asumi. Daca vrei sa traiesti in lumea asta, desigur.

  4. Are o parte de vina si PR-istul dar nu 100%. La randul are sefi, aceia care „vor sa citeasca” sau „sa avizeze” si care este clar ca au ramas ancorati in alte epoci si nu stiu cum se gestioneaza un eveniment.Trebuie sa iti asumi si riscul unor articole negative cand organizezi o conferinta de presa sau un eveniment la care inviti jurnalisti, bloggeri etc. Daca nu scrii chiar tu articolul, platesti aparitia in presa si gata.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)