Aţi putea considera textul de mai jos, scris ÎN EXCLUSIVITATE pentru chinezu.eu de Cosmin Dărăban de la Silkweb, un advertorial. Numai că nu prea este. Zic „prea” doar pentru că nu îmi plac afirmaţiile categorice, chestiune de principii, mă înţelegeţi. Pfoai, uite că şi eu tocmai ce am făcut o afirmaţie categorică…
În fine. Deci textul de mai jos nu este un adevertorial. Sigur că vorbim de un serviciu oferit de o companie. Şi e foarte bine să apară pe bloguri astfel de informaţii. Pentru că – cel puţin aşa gândeşte mintea mea în stingheritatea ei – atunci când poţi să dai pe blog o informaţie de care să beneficieze atât cititorii tău sau/şi alţi blogggeri, zău dacă înţeleg de ce să nu o dai. Zău.
Mai spun doar că îl cunosc pe Cosmin de ceva vreme şi ştiu ce face la firmă, am testat multe din produsele lor. Adică textul de mai jos nu a fost ceva gen am primit mail de la nuş cine şi am şi băgat pe bog, dă-i pace…
––––––––––––
Analizand blogosfera in ultima perioada, se pare ca lucrurile au inceput sa o ia pe drumul cel bun. Blogurile se transforma, devin mult mai serioase, informatiile postate de catre bloggeri incep sa aiba tot mai multa valoare si multe bloguri au devenit o sursa credibila de informare.
Ce faci tu ca blogger?
Zilnic incerci sa scrii cele mai bune articole in blogul tau, care sa-ti genereze un trafic cat mai mare din Google si care sa atraga atentia in social media, adica sa primeasca un numar mare de like, tweet, share, +1. Corect ?
Daca problemele de continut incep sa se rezolve, inca nu se poate spune acelasi lucru despre detaliile de ordin tehnic ale unui blog. Din pacate foarte multe bloguri nu sunt corect realizate din punct de vedere tehnic, lucru care s-a putut observa si din acest studiu postat anul trecut.
Lipsa elementelor de baza ale unui blog/site face ca informatiile postate aici sa nu fie la maxim monetizate. Practic elementele tehnice din pagina ta web fac legatura mai buna intre aceasta si principalele surse de trafic precum Google, Facebook, Twitter si altele pentru cei din diferite nise.
Prezenta unui sitemap.xml in blogul tau, face ca Google sa afle mult mai rapid si in mod automat despre noile tale articole, acestea putand fi indexate imediat.
Optiunile de social share, afisate in subsolul articolelor tale, ajuta la distribuirea lor mai rapida din partea celor care le citesc. Lipsa acestora se poate resimti in traficul venit din social media si la notorietatea blogului respectiv. Un blog al caror articole nu pot fi distribuite de catre cititorii acestuia, pierde mult in fata unuia care are optiunile respective, lucru care pare destul de normal.
Si daca totul e ok?
Posibil sa fii mereu multumit atunci cand te uiti peste statistici in Google Analytics la sursele de trafic :) Cei care trateaza serios problema si sunt implicati in optimizarea de continut a propriului site, vad aceste avantaje, vad un numar mare de pagini indexate in Google, vad trafic din retelele sociale ( de regula timpul petrecut pe un site de catre acest tip de vizitatori este mai mare comparativ cu cei din Google).
Ai optiunile de social share instalate? Cat de frecvent te uti peste articolele postate in trecut pentru a vedea daca numarul de Like, Share, Tweets creste ? Ce tip de continut este cel mai share-uit ? :)
Da, pot fi intrebari la care putina lume sau nimeni sa aiba un raspuns corect, motiv pentru care s-a dezvoltat MintMetrics, aplicatia care iti masoara impactul social media asupra blogului tau, a paginii web sau a magazinului online. Cu aceasta aplicatie poti afla in mod automat cele mai apreciate articole dintr-un site in social media si reteaua sociala cu cel mai mare impact asupra acestuia.
Faptul ca stii ce tip de informatie este mai apreciata/distribuita de catre vizitatorii tai, te poate face sa fii mai insistent pe acele subiecte si sa fii mai activ in mediile in care acestea sunt mai promovate.
Stii ce mai e misto la MintMetrics? Faptul ca-ti poti spiona concurenta, poti vedea cum interactioneaza cititorii lor la informatiile postate, poti analiza calitatea articolelor cu cel mai mare numar de shares, etc.
Cum am spus si mai sus, un site/blog corect realizat din punct de vedere tehnic are multe avantaje, precum acela de a fi eligibil pentru monitorizarea lui in MintMetrics. Pentru bloggerii care folosesc WordPress am scris un articol cu recomandare a 7 plugin-uri de baza utilie pentru un blog.
Pentru a masura impactul social media asupra blogurilor, am facut o mica analiza a campaniei de la one-it.ro , unde cele 90 de articole care au intrat in campanie au atras peste 430 de interactiuni pe retelele sociale. Vezi exemplu mai jos ;)
Cu aceasta ocazie companiile pot vedea si alte avantaje ale campaniilor desfasurate pe bloguri.
Inca ceva: aplicatia este momentan in perioada de teste interne, urmand a fi facuta publica in cel mai scurt timp. Daca vrei sa testezi printre primii aplicatia MintMetrics, cere acum acces la beta!
CMO & co-fondator SilkWEB
dezvoltare solutii e-commerce
7 thoughts on “MintMetrics, aplicaţia care îţi măsoară impactul social media asupra blogului tău”
salutare! aceasta aplicatie nu e ca zelist?
Salutare Robert, aplicatia MintMetrics este total altceva, practic monitorizeaza paginile dintr-un site si efectul social media asupra acestora.
m-am inscris si eu pentru varianta Beta !
mai degraba, as zice : seamana cu Klout :)
M-am inscris si eu. Multam!
M-am înscris şi io, acum aştept răspunsul
Man, doar ce m-am inscris. Pare sa fie un tool de ajutor pentru o analiza mai usoara. Am o singura mica problema incredere ca datele vor ramane confidentiale…
Salutare Costi,
Sunt co fondatorul MintMetrics, aplicatie care momentan este in perioada beta. Tin sa te asigur ca datele sunt 100% confidentiale.
Intrucat ne-am focusat pe dezvoltarea aplicatiei, partea de TOS a ramas in lucru, urma a o face publica in cel mai scurt timp, odata cu noile functionalitati si noua interfata.
Daca mai ai intrebari sau sugestii ma poti contacta.