Suntem branduri sau nu mai suntem?

O să fiu scurt. Foarte scurt. Pentru că, mă înţelegeţi şi pe mine, îmi este nu ştiu cum să vorbesc foarte mult despre un subiect care ar trebui să fie la fel de simplu precum 1 plus 1 egal 2. Adică evidentul acestui firesc mi se pare mai firesc decât evidentul său.

Să îi zicem brandul X. Mare brand, mare caracter. Adică la nivel de multinaţională, big spender în advertising, îl vezi pe jdemii de outdoruri, la TV, mai vezi (atunci când îţi cade în mână câte un ziar, fireşte) machete în paginile printului, îl auzi pe la radio, adică, ce să mai, este ditai brandul. Cu o strategie de comunicare închegată, cu obiective, cu forţă de monitorizare a implementării acestei strategii, cu oameni care ştiu analiza şi cupla asta cu vânzările, care ştiu să tragă nişte concluzii şi, la o adică, să facă followup, adică, ce să mai, ditai brandul.

Atunci de ce oare atunci când vine vorba să intre sau să facă o mişcare în social media brandul X devine ceva gen „ia hai să aruncăm nişte bani şi vedem ce iese„? Adică la modul total neprofesionist, fără nici un pic din componentele pe care le-am spus mai sus. Problema nu este că vrea să testeze (chiar încurajez la greu brandurile să testeze social media), ci mind setul cu care o face. Căci, vorba francezului, nobless oblige. Şi când eşti pe scenă şi primeşti Oscar, dar şi când eşti la iarbă verde cu berea în mână.

Şi atunci de ce se mai miră că îşi fac o pagină de facebook la mişto şi că în 2 luni au doar 14 fani şi că încep bloggerii să îi ia la mişto? Şi atunci de ce se stresează că lumea îi consideră onorabili, dar trecuţi, adică gen aristocraţii cu peruci (exagerez, fireşte, dar aţi înţeles ideea)? Şi atunci de ce se enervează pe social media că li se întâmplă lucruri naşpa când, de fapt, ar trebui să se enerveze pe ei?

În speranţa că aţi înţeles cât de cât ceva, închei parafrazând o maximă: brandul e brand şi în costum Armani, dar şi în chiloţi. Dacă se respectă, desigur.

Mda, până la urmă nu am fost chiar scurt. Iertaţi-mă…

nu risipiti materialele

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

12 thoughts on “Suntem branduri sau nu mai suntem?”

  1. De obicei marile branduri au zeci de ani de experienta in spate, iar acum zeci de ani nu prea se stia de social media, dar se stia puterea reclamei… sa-i zicem traditionale. M-am lovit si eu de modul asta de gandire. Mai mult, cand am prezentat ideile, sa zicem ca managerului i-a placut, dar avea nevoie de aprobarea aprobarii bossului cel mare (batran si conventional) ca sa incerce noi metode de promovare. O sa mai dureze putin pana cand o sa gandeasca „da, investesc in social media pentru ca trebuie si da rezultate”.

  2. Cred că aici are legătură şi echipa de marketing. Uite, eu care lucrez cu marele brand (nu dăm nume), atunci când vreau să implementez o nouă strategie, orice legat de online, dau email la echipa de marketing. Şi oamenii ăştia super creativi se ocupă şi fac treburi faine. Rău de tot.

    Deci eu aş completa: „avem echipă de marketing ca branduri sau nu mai avem?”. :)

  3. Brandurile vechi se vor mişca întotdeauna foarte greu în social media, dacă marketingului nu i se dă mână liberă. Factorii de decizie sunt oameni în vârstă care vor spune mereu: de ce să schimb ceva care merge bine? Aici marketingul ar trebui să-i răspundă: fiindcă o să meargă şi mai bine.

  4. Suntem brand, ne respectam, dar echipa care ar trebui sa se ocupe de pagina de FB este formata dintr-un singur om care trebuie sa se ocupe si de Twitter si de intranet si de site-ul online si de articole pe net si tot asa. Adica unul pe care il trimitem si pe scena si la iarba verde in acelasi timp … cum ar fi un model imbracat in costum Armani cu niste Emporio Armani pe deasupra – Armani din cap pana-n picioare, dar arata rau asa ca daca vrem sa aratam bine ne trebuie un om pentru costum si unul pentru lenjerie, nu ?

    Ar fi de intrebat „Cati oameni avem in echipa care se ocupa de … ?”.

  5. Noi, ăştia mai „tineri„ amatori, vrem sânge pe pereţi.
    Adică nume, că nu ne-am prins.
    Altminteri nu putem face o analiză corectă, parol! (a fi în afara subiectului e un mare handicap).

  6. Pai daca „marile branduri” nu ar intra in „social media” pe sistemul „hai sa aruncam si noi niste bani”…tu (si restul specialistilor in online romani) ai (ati) muri de foame. In momentul in care „marile branduri” ar aborda „social media” cu inteligenta…tu ar trebui sa iti cauti de lucru undeva pe domeniul tau de specializare. Nu stiu care e. Dulgher, patiser, sudor…tu stii.

  7. Asa cum spunea cineva mai sus, depinde ce inteleg ei prin social media si cum gandesc sa implementeze, daca au echipa cu oameni care stiu cu ce se mananca social media si mai ales daca au libertate totala…

  8. Sunt foarte multe forme care uita esenta. Anume pasul cu realitatea :)
    Multi au inca impresia ca un singur om poate tine in frau armatele de „likeri”, poate mentine relatii bune cu bloggerii, poate monitoriza aparitiile in articole, poate mentine relatii cu presa, poate monitoriza numele companiei in online, poate centra, da si cu capul.

    Iar cand vine vorba de investitie…ori este nula, ori este inutila, pentru ca nu se face cu cap.

    Si mai e o problema. Toata lumea are impresia ca Facebookul trebuie sa vanda. Sa vanda, sa vanda :) Cand de fapt nu poate sa vanda :)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.