Hai că am făcut-o şi pe asta. Adică am stat o săptămână fără să fiu prezent pe twitter, aşa cum anunţam acest experiment, adică să nu dau nici un tweet timp de o săptămână şi să văd cum îmi afectează asta blogul. Mă uitam la unele comentarii pe care le-aţi făcut atunci şi, ştiind acum rezultatele, am zâbit masiv la unele :D Înainte de a vă da câteva sumare date statistice despre acest experiment, precizez că exact aşa trebuie să le luaţi, adică doar informativ, fără nici măcar 0,000001% pretenţie ştiinţifică. Pentru că nici nu am avut vreme de studii aprofundate şi nici nu am avut vreme de studii aprofundate :))
Şi aş mai zice ceva: urmăresc cu mare, mare, mare interes campania Coca Cola pe twitter. Pentru că ceea ce se întâmplă cu #haisamancamimpreuna poate reprezenta, dacă nu un moment de referinţă pentru twitterul românesc, care nu prea performează grozav, atunci măcar un excelent studiu de caz din care să înţelegem cam cum stăm şi, foarte important, către ce ne îndreptăm în această reţea socială. S-ar putea ca ce face Coca Cola să fie un „umăr” masiv pus pentru revigorarea twitterului. Nu ştim, doar sperăm, vorba aia. O să revin, oricum, cu o analiză temeinică, bazată şi pe informaţiile statistice, după terminarea campaniei. Şi ştiu că şi Manafu va face asta.
Apropo, dacă tot suntem la acest subiect, aţi văzut că pe Pro TV şi pe Acasă TV au apărut deja tweeturile unora dintre voi, care aţi transmis mesaje pe acest htag. Până pe 11 aprilie încă vă mai puteţi vedea acolo, başca un premiu simpatic oferit de Coca Cola, citiţi voi aici despre ce şi despre cum.
Bun, revenind la experimentul meu. Care a durat între 18-24 martie 2013. Timp în care nu am dat nici un tweet, nici un RT. Mă rog, ca să fim foarte exacţi, am uitat de Twenty Feet care dă automat un fel de status al săptămânii pe twitter, aşa că 1 tweet a fost dat, dar nu de mine. Şi, oricum, nu a schimbat masiv datele experimentului, după cum puteţi vedea.
Aş începe cu o notă personală, adică să vă spun ce sentimente mă încercau în timp ce mă uitam la ce se întâmpla pe twitter. Căci de urmărit ce se întâmplă urmăream la greu, doar că eram observator şi atât. Nu a fost greu. Dar nici uşor în anumite momente :)
Mă mâncau degetele să mai zic câte ceva. Asta a fost cel mai greu. Adică vedeam pe unii care o luau pe arătură în anumite momente (în special când dădeau generalizări de alea naşpa despre bloggeri de mă seacă pe mine…) şi îmi ardea coraconul 2.0 să zic ceva.
Ţi se face dor să mai hăhăieşti cu unii, alţii. Ştiţi feelingul. Adică mă şi gândeam cu m-aş fi distrat (sau enervat…) cu unii pe twitter când a jucat Ungaria cu România. Căci unul din lucrurile faine de pe twitter este că poţi râde cu şi de alţii într-un fel pe care nu îl regăseşti în nici o altă reţea socială. Părerea mea, desigur.
Pe twitter poţi presta muuult mai mult decât pe facebook. Sigur că e furculition ce zic eu aici, dar trebuie spusă în acest context. Pentru că absenţa mea de pe twitter mi-a limitat posibilitatea de a promova anumite chestiuni. Pe twitter poţi da mult mai multă informaţie decât, spre exemplu, pe facebook şi o poţi face din unghiuri de abordare diferite. Adică poţi da link, să zicem, către o postare de pe blog 1. cu titlul 2. cu un paragraf din text 3. cu un comentariu la postare respectivă etc.
Încă o dată am primit confirmarea că, în ceea ce mă priveşte, twitter este ca radio, facebook ca TV si blogul ca presa scrisă, dacă este să facem o comparaţia (oarecum forţată, ştiu) cu presa tradiţională.
Acestea fiind spuse, aveţi mai jos un infografic, făcut aşa cum m-am priceput, în care vedeţi rezultatele acestui experiement. Aştept păreri, comentarii, alea, alea, ştiţi voi :D Şi aşa pe final un la mulţi ani, twitter!
31 thoughts on “Studiu de caz: cum îţi afectează blogul absenţa de pe twitter”
Concluzia mea e una singura: bine ai revenit, ca 1) am cu cine sa ma hahai si 2) am dus lipsa de chestii interesante de citit :)
Vreau sa semnalez ca se fac magarii mari la concursul pentru un loc la meciul Olanda – Romania. Chinezu a arvunit locul ramas liber pentru un amic de al lui care a inceput sa se laude deja ca are bagajul facut…. in timp ce noi postam ca fraierii.
In afara de faptul ca esti offtopic (ceea ce nu ma mira, caci numai prostii vorbesti de fiecare data), precizez doar ca iti las comentariul ca sa ne radem de tine.Nu de alta, daca castigatoarea (caci este o ea), adica cea care vine cu noi in Amsterdam, a fost anuntata de saptamana trecuta si SOC si GROAZA nu este un amic de-al meu, cum cu atata abureala in tine spui tu. Deci da, ai dreptate, la faza asta esti fraier =))
Omul are dreptate, ati facut blat la campania cu SportLocal, ati facut blat la campania cu Ambasada Olandei, crema cand o mai faceti, ca sa nu mai zic de glazura :))
Adica mai este cineva care merge in Olanda? Am crezut ca doar eu sunt alaturi de Chinezu si Cristian. Adica mai vine si o fata? Cum ati mai facut rost de un bilet?
Oricum, cum sa vrei sa mergi cu oameni cu care nu te intelegi? Adica spui ca facem magarii si vrei sa vii cu noi?
Experimentul meu cu twitter se vede din Analytics. Raportul de vizite primite din Facebook si Twitter e de 14:1. Asta spune multe.
1. Comparatia cu facebook nu are nici o legatura cu experimentul meu. Eu am comparat twitter cu twitter.
2. Te-ai gandit ca poate nu faci bine ce facei pe twitter de ai ajuns la raportul asta ingrozitor de disproportionat?
Si cand auzi in stanga si in dreapta ca twitter-ul e pe duca. Nu e chiar asa. Am si castigat un premiu pe twitter. Oricum, interesant experimentul
Pana acum nu prea am pus mare pret pe twitter dar experimentul realizat de tine ma face sa reconsider aceasta optiune. Multumesc!
Repet: acest experiment este ceea ce am observat la mine, nu trebuie trase concluzii general valabile. Poate ca la mine functioneaza twitter ca sursa de trafic (si nu numai, fireste) pentru ca am o strategie si stiu cum sa pun problema. In cazul altora nu e valabil.
Oki doki, hai să ne hăhăim, zic :)
Interesant experiment, bun de ţinut minte, desigur, în funcţie de situaţia particulară a fiecăruia :)
Interesant. Eu unul inca nu m-am incumetat la twitter. Poate o sa fac si pasul asta intr-un viitor nu foarte indepartat.
experiment irelevant. traficul per total ti-a fost influentat dramatic?
Daca matale nu reusesti sa iti raspunzi singur la aceasta masiva intrebare, nu te poate ajuta nimeni, zau…
am inteles ca ti-a scazut traficul dinspre twitter. dar nu s-a compensat pe partea cealalta (acces direct)?
Nope. Adica, ma rog, nu am putut analiza asta. Decat in context, iar contextul era unul foarte larg, cu multe variabile, asa ca era greu sa izolez posibila crestere de trafic direct care sa compenseze twitterul ca sursa de trafic.
adica au scazut vizitatorii pe blog?
eu care credeam ca va creste numarul lor.
asta inseamna ca-s multi care nu te viziteaza ca ar vrea, ci pentru ca vad mesaje pe twitter…
Deci daca dau click pe linkul pe care il dau eu pe twitter inseamna ca ii fortez eu sa intre la mine, nu ca asa vor ei? Du-te, maaaaaah…
Aici intervin alte variabile. Cum ar fi numărul de urmăritori de pe Twitter. Sau frecvența cu care postezi pe Twitter. Poate ne dai sfaturi despre cum să facem lumea să ne urmărească.
Interesante rezultatele acestui experiment al tau.
Pe mine nu ma prea ajuta Twitterul … inseamna ca nu prea stiu sa-l folosesc sau ca nu ma straduiesc suficient …
Hmm, interesant.
Ai pierdut ceva saptamana trecuta, dar recuperezi, sunt convins :)
Am tot urmarit cum si ce transmiti tu, doar pentru a fura meserie, si nu ma incadrez. Pentru mine twitter-ul este mort, ca trafic pe blog.
Urmaresc insa cu placere ce se intampla pe Twitter.
Intr-adevar twitter-ul nu mai este ce a fost normal.
Are concurenta serioasa facebook si G+
Oricum este inca important printre retelele de socializare si nu trebuie neglijat. A aratat-o si experimentul pe care l-ai facut.
Până acum, Twitter nu prea exista pentru mine. Asta înseamnă că nici eu nu exist pentru el. Experimentul tău mă face să reconsider relaţia dintre cele două părţi…
Până la urmă, foarte bun experimentul. Felicitări. Cu ocazia asta poate învaţă lumea să folosească Twitter-ul mai eficient, fără să supere şi fără să pară stupizi. Cine twitter-eşte de pe Facebook nu se spune că foloseşte Twitter…
Mă aşteptam la astfel de rezultate, ca să fiu sinceră. Cum am zis şi la postarea cu anunţul „experimentului”, trebuie făcut ceva masiv, adică toată activitatea social media out pentru o săptămână. Să vezi atunci cum te mănâncă degetele şi cum mori de inimă, nu alta. :))
Şi cum plângi când vezi că scad toate metricile.
Ştii ce n-am văzut acolo trecut, totuşi? Câţi dintre cei care totuşi te-au menţionat sau ţi-au dat RT au făcut asta pentru prima oară în ultimele luni. Mă gândesc dacă nu or fi fost influenţaţi de faptul că ai anunţat pe blog că îţi iei concediu de la Twitter. :)
Cred ca eu sunt singurul care nu sta pe twitter :)). Pe mine nu m-a ajutat niciodata. In schimb, G+ e taticul..
Pingback: Stirile din Coconul Online 18 – 25 Martie | Butterfly Media Group Blog
Pingback: Câtă valoare a informaţiei se pierde dacă apare într-un advertorial? • Chinezu
Pingback: Hai că a reuşit şi Manafu să mă enerveze... • Chinezu
Pingback: Dă cineva click pe link-urile pe care le trimiţi pe Twitter? | Cristian Florea
Pingback: Studiu de caz: la ce te ajută twitterul când eşti blogger • Chinezu