Chintesenţa zilei: despre blogger ca brand ambassador

Vă spuneam că tocmai ce am sărit de 6.000 de postări pe chinezu.eu în 5 ani şi un pic de activitate intensă 2.0. Adică – tradus – înseamnă că sunt un tânăr pensionar 2.0 :)) E importantă această precizare cu „secolele” pe care le-am bifat în social media, pentru că azi anunţ o premieră: prima asociere cu un brand pe o perioadă mai lungă de timp.

Hai să îi zicem că o să fiu brand ambassador. Deşi nu prea îmi place cum sună, parcă e prea oficial pentru feng shuiul meu :) Aşa că eu mai bine spun cum simt, adică vă anunţ că timp de 3 luni Toshiba este brandul cu care defilez cu entuziasm 2.0 :))

Să vă spun cum am ajuns aici. Imediat după ce mi-am luat splendida jucărie Toshiba Portege Z390, am fost contactat de cei de la Skin Media, care se ocupă de Toshiba pe social media. Şi am stabilit o întâlnire, ca să povestim aşa, în general. Şi din vorbă în vorbă a venit ideea asta cu asocierea pe termen mai lung. Eu le-am spus că din punct de vedere tehnic sunt varză imperială, dar ei mi-au spus că nu contează asta şi că entuziasmul cu care vorbesc despre Văru este ceea ce caută.

Moment în care vă spun că îmi place atât de tare de ultrabookul meu Toshiba încât l-a, botezat Văru :)) Nu mă întrebaţi de ce, aşa mi-a venit să îi spun. Poate că este deja parte din familia mea profesională. Căci – terminaţi, măh, cu prostiile, nu povestiţi de astea! – dacă s-ar întâmpla ceva cu Văru m-aş simţi dezbrăcat 2.0, cum ar veni :)) Mă bazez pe el într-un mare fel. Pentru că e frumuşel foc, e deştept de puşcă (mă rog, bad choice of words…), e uşor de foioioi, are autonomie masivă, adică este pentru mine cam ce este briceagul pentru Bear Grylls când hălăduieşte prin sălbticie, adică THE SCULA :))

Când am acceptat să mă asociez cu Toshiba pentru aceste 3 luni, m-am gândit la fix două lucruri:

1. era cazul să ajung în această etapă
2. este un test pe care vreau să îl trec cu brio

De ce spun că era cazul să ajung în această etapă? Pentru că, cel puţin din punctul meu de vedere, face parte din evoluţia firească a unui blogger să se asocieze la modul oficial şi declarat cu branduri care îi plac, cu care are o anumită chimie şi cu care poate avea o relaţie de colaborare pe o perioadă mai lungă de timp. O să vedeţi că o să se întâmple astfel de asocieri din ce în ce mai des şi la noi.

De ce spun că este un test? Pentru că este prima dată când fac aşa ceva, când îmi asum o responsabilitate pe termen lung faţă de un brand. Şi pentru că este prima dată când un brand îşi pune încrederea în mine pe o perioadă mai lungă de timp :) Eu mi-am propus să trec aceste test cu nota 10 cu steluţă. Aşa că mi-am făcut un plan de acţiune de mare angajament :D

Ce presupune asocierea mea cu Toshiba în această perioadă de trei luni?

Aţi văzut deja că la finalul fiecărei postări vă apare bannerul de mai jos, cu link către EvoMag, de unde îl puteţi cumpăra pe fratele lui Văru :))

La fiecare eveniment public la care voi participa, Văru va fi prezent alături de mine. Şi nu o zic doar aşa ca precizare, ci va fi condiţie pe careorganizatorii trebuie să o accepte, altfel nu o să merg la respectivul eveniment. Aşa mi se pare corect.

Vă voi prezenta noutăţi despre produsele Toshiba sau despre brand în general, dar traduse în stilul meu, căci numai aşa le pot pricepe şi eu :))

Voi recomanda de fiecare dată celor care cred eu că merită, cum ar veni, ultrabookul Toshiba (ca să nu îi mai tot zic Văru, că nu este profesionistă treaba :D) pentru că eu sunt foarte mulţumit de el.

Voi participa la evenimentele organizate sau recomandate de brand, în măsura măruntelor mele posibilităţi de  timp, fireşte.

„Nava amiral” a Campionatului Naţional de Blogging este un super ultrabook Toshiba, pe care bloggerii pot să îl câştige.

Bun, acum că anunţul oficial a fost făcut, aş vrea să discutăm un pic pe ideea asta de brand ambassador (încă o dată vă spun că nu prea îmi place cum sună). Şi facem aşa: eu vă spun care cred că sunt avantajele şi dezavantajele şi pentru blogger, dar şi pentru brand, iar voi completaţi în comentarii ce şi cum. Menţionez că argumentele valabile vor fi incluse în postare, că aşa e frumos.

Avantaje blogger

– beneficii (bani sau produse sau servcii, depinde de negociere)
– faptul că brandul a avut încredere în blogger transmite un mesaj în piaţă despre seriozitatea bloggerului din foarte multe puncte de vedere
– odată trecut primul test ca brand ambassador, piaţa va reacţiona şi vor veni şi alte branduri cu propuneri
– câştigă experienţă în a gestiona relaţia cu cititorii săi dintr-un nouă perspectivă (uneori o astfel de asociere poatefi resimţită ca intrusivă de cei din comunitatea bloggerului)

Dezavantaje blogger

– te blochează pe perioada contractului, în sensul că nu ai cum să te implici în promovarea altor branduri (aşa ar fi fair, evident), care – nu se ştie niciodată – s-ar putea să îţi aducă beneficii mai mari
– comunitatea ta s-ar putea să reacţioneze negativ în unele cazuri
– atragi nemulţumiţii care nu iubesc brandul respectiv sau care au avut neplăceri cu el
– dacă ceva nasol se întâmplă cu brandul, asta te afectează şi pe tine
– durează cel puţin cât a fost perioada contractului ca lumea să te desprindă (la nivel de imagine) de brandul respectiv (de avut în vedere asta când semnaţi un astfel de contract)

Avantaje brand

– asocierea cu imaginea unui blogger cu o comunitate sensibilă la mesajul brandului
– posibilitatea de a transmite mesajele comerciale „traduse” de filtrul bloggerului şi, deci, potrivite pentru comunitatea sa
– testează brandul în rândul unei comunitaţi relativ măsurabile (din multe puncte de vedere)
– obţine feedback din partea membrilor comunităţii bloggerului respectiv (important, pentru că ai info despre ei)
– are un „avocat” 2.0 cu greutate, dacă o fi să fie nevoie de aşa ceva

Dezavantaje brand

– dacă bloggerul are anumite derapaje (verbale, de comportament sau altele), asta afectează brandul
– unii bloggeri care nu au fost aleşi să fie ei brand ambassadori vor ignora comunicarea din partea brandului (în cel mai bun caz) sau vor ataca brandul (în cel mai rău caz)
– îşi atrage haterii pe care orice blogger îi are

Acestea fiind spuse, vă invit la discuţii. Şi să aduceţi argumente pro şi contra, pe care să le adaug la cele de mai sus.

Later edit: Raluxa schiţează un util, zic eu, manual pentru un brand ambassador.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

33 thoughts on “Chintesenţa zilei: despre blogger ca brand ambassador”

  1. Felicitari? Oare pot sa spun asa?? Eu cred ca amandoi avet de castigat prin asocierea asta..Ei isi construiesc o imagine destul de frumoasa, avand in vedere ca unul dintre cei mai respectati bloggeri le foloseste produsul, in timp ce tu folosind produsul lor demonstrezi ca reprezinti doar branduri puternice. E un pas pe care orice blogger care se respecta trebuie sa il faca la un moment dat :)

  2. Pai nu stiu cine ar fi un amabasador mai bun pentru 2.0 decat tine. Asa ca te-au nimerit bine.
    Am inteles ca asta este tendinta corecta in blogosfera, deci … felicitari pentru inaugurarea Ambasadei Chineze la Toshiba :) Imi imaginez ca exista un document cu ce e recomandat/nerecomandat sa faci pe perioada ambasadoratului, chestii de concurenta etc.
    Am si o intrebare. Cand ai fost cu steagul olimpic 2.0 la Londra n-ai fost tot ambasador Farmec? Sau atunci a fost one time ambasador pentru acel eveniment? Spor domnu’ ambasador!

    1. Cu Farmec – una din cele mai faine ispravi ever – am fost ambasador in sensul ca am dus brandul si bloggerii peste hotare :) Dar si in sensul despre care discutam acum, fireste, doar ca a fost, cum zici tu, one time only.

  3. Asocierea intre un brand si o persoana publica se face intotdeauna pe sintagma castig-castig.
    Dezavantajele bloggerului nu sunt atat de rele cum pare la prima citire :)
    In plus, Toshiba este unanim recunoscut ca fiind un Brand tare, ca esti sau nu fan. La fel se intampla si cu brandul Chinezu.

    Dezavantajele brandului reprezinta aspecte care pot surveni oricand, indiferent de asociere sau lipsa acesteia.

    Felicitari!

  4. Un ambasador pe masura brandului (sau brandul pe masura ambasadorului) :). O alegere bune. Am si eu un laptop din aceasi gama vechi de 7 ani. E adevarat ca bateria lui originala m-a parasit acum un an dar el isi face treaba bine in continuare. In curand il voi schimba cu un ‘frate’ mai nou :).
    Felicitari inca o data si sunt convinsa ca aceasta asociere va fi una de succes.

    1. Unul din motivele pentru care am acceptat aceasta onoranta misie a fost faptul ca, imediat dupa ce mi l-am cumparat pe Varu, o gramada de posesori Toshiba mi-au spus ca e o alegere foarte buna si ca ei sunt foarte multumiti de ale lor :)

  5. Citez: „unii bloggeri care nu au fost aleşi să fie ei brand ambassadori vor ignora comunicarea din partea brandului (în cel mai bun caz) sau vor ataca brandul (în cel mai rău caz)”

    Raspund: da’ matale, ce’ti spui ambasador, crezi ca noi astia mici suntem lipsiti de putere? Daca ii prindem ca ataca pe nedrept, ne adunam cat ii 0 si 1 in online de le sare tasta delete si de pe telefon. Acum avem si noi bloguri :)

  6. Problema cea mai mare este legata de credibilitate atunci cand esti brand ambasador. Daca spui ca laptopul tau e super tare te credem, daca esti brand ambasador si spui exact acelasi lucru, lumea devine susceptibila.

    1. Pai io am spus ca e super tare inainte chiar de a vorbi cu cei de la Skin :)) Plus ca aici e de discutat. Adica ai si tu partial dreptate, dar conteaza mult de comunitatea fiecarui blogger in parte si cum se achita bloggerul de sarcinile e ambasador. Oricum, dupa cum ziceam, e un test si pentru mine si pentru brand. O sa va raportez ce a iesit :)

  7. Pingback: Cum să faci bani din blog (un fel de centralizator)

  8. – îşi atrage haterii pe care orice blogger îi are

    Sper totusi ca haterii nu sunt atat de stupizi. Cum ar fi sa se apuce sa injure toshiba ca nu le place fata lu Chinezu. Ar fi stupid de-a dreptul. Or fi haterii niste oameni plin de ura, dar atat de tampi nu-i consider.

  9. Apropo de hateri: nu sunt vreunul. Dar nu pot sa trec cu vederea o chestie.
    Atunci cand Microsoft a lansat Vista, cea mai mare dezamagire ever, anumiti producatori s-au grabit sa produca hardware cu drivere NUMAI pentru Vista. Ulterior le-a trecut si au revenit la sentimente mai bune, dar asta numai sub presiunea pietei.
    Iar chestia aceasta se intampla pe o piata in care exista si alti producatori de renume, ale caror produse functioneaza cu orice OS, inclusiv (sau mai ales) linux-uri.

    Daca poate vreun oficial de la Toshiba sa comenteze aceste aspecte, multumesc.

  10. Bravo, felicitări! Toshiba e brandul meu de suflet în materie de laptopuri. Ca și tine, nu-s vreo expertă în domeniu, ba chiar dimpotrivă. dar Yoshi m-a servit 5 ani fără defecte și acum, fratele lui mai mic, încă nebotezat, e o minune. Nu prea cred eu în reclame, dar Toshiba mi-au dovedit că produc laptopuri bune și rezistente. Îi recomand oricui.

  11. La ceea ce ai scris tu as mai adauga asa: se presupune ca in perioada urmatoare tu n-o sa comentezi public despre concurentii Toshiba, fiindca asta s-ar putea intelege ca un atac Toshiba la adresa concurentilor. (daca ne referim la comentarii negative, desigur; daca ele sunt pozitive, tot nu e bine :P )

  12. Pingback: Despre blogger ca brand ambassador

  13. Pingback: Îmi place Toshiba Portege Z930 - Despre noi si lucrurile care conteaza -

  14. Pingback: Cum vi se pare conceptul de "No Matter What Guarantee"? • Chinezu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top articole din această secțiune

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)