Aștept să îmi spuneți că nu este așa.
Aștept să îmi spuneți că un blogger care s-a înălțat cât de cât din valurile 2.0 nu este un foarte bun PRist și că, de fapt, a ajuns cunoscut, apreciat și, după caz și după intensitate, înjurat din pură întâmplare.
Aștept să îmi spuneți că blogul nu este un produs pe care bloggerul, ca PRist dibace, îl promovează așa cum un PRist pur sânge promovează, să zicem, o cutie de margarină (scuzați asocierea, dar forțez nota ca să îmi ajute demersului comunicațional).
Aștept să îmi spuneți, așa cum mi-au spus mulți PRiști, ”dacă îmi fac io blog, vă rup pe toți în juma de an” și că, nu-i așa, bloggingul e fix albina de făcut, dar cu PRul e foarte greu.
Bloggerii sunt printre cei mai buni PRiști. Atunci când produsul de promovat este chiar blogul lor. Că în rest, recunosc spășit, telegondola nu e chiar vas de croazieră…
16 thoughts on “Bloggerii sunt printre cei mai buni PRiști”
clar!
daca im permiti sa te SPAMEZ cu ultimu’ meu articol, o sa vezi, ca un blogger, a ajuns sa’mi faca PR :D
Sunt de acord cu tine, mai ales că noi o facem instinctiv, nu după manual. Și doar conținutul articolelor noastre poate atrage sau respinge ”clienții”.
@silavaracald: De acord cu tine :D
Sa inteleg ca ar fi indicat sa promovez Rama pe blog? :) :).
Lasand gluma la o parte, problema asta cu promovatul este mult mai delicata decat pare la prima vedere. multi o sa zica: „ce mare branza promovarea asta? Dai cu linkuri pe facebook, pe twitter, lasi comentarii la kilogram pe alte bloguri, lasi linkuri pe cat mai multe agregatoare de content”.
Insa problema este ca exist[ o linie foarte delicata care separa promovarea de bun simt cu spamul si SEO spamul. Exista o limita pe care multi nu o sesizeaza intre promovarea cu bun simt a unui articol si agasarea cititorilor pe retelele de socializare. Iar in acest ultim caz, rezultatul este fix contrariul celui dorit. Iar exagerarile apar de obicei deoarece dorim rezultate muuult prea rapid. Si uitam prea usor faptul ca, pana la urma, succesul unui blog se obtine IN TIMP, indiferent cat de intens il promovam inca de la inceput. Content-ul de calitate, evitatea spam-ului si perseverenta sunt la fel de importante ca si promovarea. Nu, gresesc. Sunt MULT MAI IMPORTANTE, DEOARECE, PENTRU A PROMOVA UN PRODUS, MAI INTAI TREBUIE SA AI ACEL PRODUS. IAR PRODUSUL TREBUIE SA FIE DE CALITATE.
poate ca gresesc, dar eu asa cred ca e bine…
Bloggerii sunt printre cei mai buni PRiști – ai blogului propriu. asta ar trebui scris și în titlu, nu doar în ultimul paragraf.
Altfel, ne întoarcem la articolul in care blogareala ar trebui tratata ca un al doilea job, iar majoritatea, indiferent de domeniul in care activeaza, nu o fac. Nici eu nu o fac. Inca nu mi-am setat o strategie si nu-mi vad blogul ca un brand. Acum inca invat. Ar trebui sa invat si sa aplic, dar nu o fac deoarece investesc mult mai mult timp in dezvoltarea altei laturi profesionale.
Ca se bat unii in piept ca fac mare chestie e la fel de valabil in multe domenii. Noi am putea conduce Steaua mai bine decat Becali si am rupe in guvern, nu?
Sunt destul de amuzată de subiect, de vreme ce în orice facultate din ziua de azi se studiază PR-ul și Comunicarea eficientă…Tre’ să fii un maaaareee dobitoc să nu recunoști valoarea extraordinară a manipulării ”cu acte în regulă” și metodă :)))
Nici pe WC nu mai stăm fără să ne studiem atent imaginea sau fără să gândim în termeni publicitari ce câștig ne-ar putea aduce și poziția asta!
Păi, este Secolul XXI al manipulării și ipocriziei sau nu mai este?
Pentru a fi un bun PRist, trebuie sa mai si socialiezi. Multi bloggeri, isi fac un blog, scriu pe el chestii foarte utile, dar nu socialieaza cu ceilalti bloggeri, ceea ce e un mare dezavantaj.
@MadMike: socializeaza, dar in functie de afinitati :)
Doar atat vreau sa zic: cine n-are Florica, sa-si cumpere! :d
Socializarea e cheia… cred ca face mai mult decat SEO pentru un blog… Gresesc?
@Soacra – Sunt chestii complet diferite si independente. Insa, socializarea este cheia si ea „te scoate in lume” si te face sa capeti crezare si sa fii vazut bine in blogosfera, nu seo. In alta ordine de idei, si fara SEO, esti mai greu de gasit, astfel iti cresc sansele sa ai si un trafic bun si o comunitate pe masura. Daca le ai pe ambele, asta e cheia succesului.
@TVdece: Daca n-ai TVdece sa-ti cumperi? Si asa n-ai ce vedea la el in afara de stiri :) PS: Vrei sa va vand o „Claudie?”, insa nu as da-o pe alta, in ciuda faptului ca nu are calitatile Floricai la scris :)
”dacă îmi fac io blog, vă rup pe toți în juma de an” Cine e autorul ?!… =))
Pingback: polimedia.us/fain/
pledez pentru cauza bloggerilor~
Eu am fost cu telegondola și a fost chiar frumos, au fost și peisagii că să citez un clasic. În rest habar n-am despre ce a fost vorba în post. Și dacă tot sunt aici vreau să vă spun că blogul meu are unele dintre cele mai amuzante posturi pe care o să le citiți tot anul (și suntem abia în mai!), trebuie doar să-l răsfoiți puțin,
Vizionare plăcută!
E, desigur, o exagerare, iar remarca din ultimul paragraf îmi arată că e o exagerare asumată. Dar subiectul rămâne, discuția e deschisă și bloggingPR-ul e, măcar prin perseverență, un model din care clasicPR-ul are ce lua. Zic.