Deci, cum mai stăm cu CSR-ul pe la noi?

Vreau să vă întreb doar atât. Mă rog, ”doar atât” înseamnă 3 întrebări :)) Dar, în mintea mea, cred că se completează impecabil :D

1. Care e cea mai mișto campanie de CSR de care ați auzit? (dacă ați și participat la una, ziceți, ca să facem și mai interesantă faza :D)

2. Ce corporație/companie vi se pare că prestează cel mai mult pe partea de CSR? (puteți nominaliza și mai multe, hai că sunt în zi bună :D)

3. Pe o scară de la 1 la 10, ce notă dați modului (în general) cum se face CSR în România? (dacă și argumentați răspunsul, sunteți și mai beton :D)

Mă bag și io în hora asta, dar numai ca să răspund comentariilor voastre :)

11 comentarii la “Deci, cum mai stăm cu CSR-ul pe la noi?

  1. alex Răspunde

    1. sincer cred ca tara lui andrei, am lucrat cu cei de la bechetel :) 3 ani dar s-au retras (faze au fost multe) am mers pe autostrada inainte ca ea sa fie lansata.. si acum derulam proiectul din fonduri proprii .. bechtel sa retras
    2. Pai Petrom, Rom Petrol, Vodafone si acum asteptam un raspuns de la Orange pentru ceva mega interesant
    3. sincer eu ii dau nota 5 de trecere, se face CSR de calitate dar se face prea putin. Foarte putine companii vad CSR ca pe o oportuntiate atat pentru ei cat si pentru comunitate, Usor usor se schimba lucrurile. Trebuie sa invete de la cei mai mari

  2. Stefan Murgeanu Răspunde

    OMV cu Tara lui Andrei

    e singura ce-mi vine in minte

  3. alex Răspunde

    acum mai au cei de la PROVIDENT ceva, fac parcuri in orasle mari.. dar au dat sume mici .. 1250 de euro pe proiectel si nu au facut prea multe

  4. andrei Răspunde

    1. Tara lui Andrei de la Petrom si BCR Sperante de la BCR
    2. sa zicem Petrom, Rompetrol, Vodafone dar Petrom e cea mai prezenta
    3.. undeva la un 6 pentru ca inca nu stiu sa cosmetizeze foarte bine chestia asta si sa nu lase impresia ca in fata campaniei primeaza awarness-ul companiei

  5. McGogoo Răspunde

    nu exista CRS.
    e PR.
    se face pt ca e da bine in presa.

  6. Adi Zăbavă Răspunde

    Discutia e ampla si e greu de discutat aici. Dar ca sa intru in joc, hai.

    1. Cu siguranta majoritatea raspunsurilor o sa treaca in revista campanii vizibile, ale corporatiilor mari, dar CSR-ul nu poate fi privit asa. Nu poti compara o campanie a unei companii mai mici, care dispune si de resurse mai putine, cu Vodafone care are puterea sa-si faca fundatie. Ca sa ies putin din tipar iti spun ca imi place campania cu promisiuni pentru viata de la AVON.

    2. Intrebarea e din nou relativa. Asta pentru ca modurile prin care poti analiza prestatia in ceea ce priveste CSR-ul sunt relative. Din nou, pentru ca depind de resurse. CSR-ul din ce s-a nascut de fapt? Din intoarcerea de „favoruri” catre societatea din care produci, catre societatea in care faci banii. De aceea, se prea poate ca un lant de magazine de cartier care rezolva sau lupta pentru rezolvarea a nu stiu ce problema din acel cartier sa presteze mai bine in ceea ce priveste CSR-ul in comparatie cu Vodafone sau Petrom de exemplu. La asta chiar nu pot sa-ti dau un raspuns.

    3. In ceea ce priveste nota si eu ma opresc tot la 5, in primul rand pentru ca se fac anumite lucruri. Doar 5 pentru ca putini inteleg fenomenul si pentru ca se poate face mult mai mult.

    Daca vrem sa fim hateri putem spune linistiti ca e doar PR, mai greu e sa gandim, sa intelegem si sa facem sa fie mai bine.

  7. alex Răspunde

    da pregatesti ceva ? :)) te parteneriezi cu vreo companie ? :D

  8. Claudiu Răspunde

    NU există CSR în România.

    Se cheltuie 5000euro pe o acțiune bine venită și se face publicitate acelei acțiuni de o sumă de 50 ori mai mare.
    Un CSR etic înseamnă tocmai invers. CSR e pentru viitor nu pentru un benificiu publicitar de moment.
    De exemplu:
    firma X amenajează 10 parcuri. Beneficiul de imagine ar trebui să fie reprezentat de o placă de dimensiuni decente în care să se amintească faptul că parcul a fost renovat/amenajat de firma X….nu știre în toate televiziunile, ziarele, campanii „social media” și altele.
    Pana mea, ori e CSR ori e publicitate!? Da, firesc, trebuie să fie și un pic de PR în chestiile astea…dar sumele să fie raportate altfel decât se practică.în România.
    CSR se practică iarăși la noi în momentul în care firma X nu vine cu nicio noutate pe piață și atunci hai să lansăm o campanie de genul…

  9. Nelutu Răspunde

    1. Cea mai misto campanie mi se pare cea facuta de P&G in afara prin care se doneaza apa (da, apa) cu ajutorul bloggerilor. De la noi ceva simplu si de efect mi se pare Doneaza o felie de paine pentru ca ai control asupra micro-donatiei si poti repeta gestul foarte usor.

    2. Companiile mari in general, toate si-au facut publicitate pe baza campaniilor: lanturile de benzinarii, bancile, operatorii de telecomunicatii…

    3. CSR la noi e la nivelul in care se fac lucrurile in general. Dincolo de CSR si oamenii trebuie sa-si miste fundul si sa se ofere voluntari in weekend de exemplu, sa faca microdonatii, mici sume care repetate lunar de la mai multe persoane pot aduce o schimbare…

  10. nytro3 Răspunde

    Am scris un articol, pe blog, despre acest subiect in cadrul… a ceva concurs. Cu proiectele am fost si sunt la curent. Mai greu a fost cu intelegerea CSR. De unde vine, cu ce se mananca, etc. Exista o intreaga „filozofie” si o multime de pareri venite din partea celor care lucreaza in domeniu. Unii o fac cu dreapta, altii cu stanga, majoritatea cu amandoua. Intr-un fel sau altul am tras linie si am concluzionat: da bine pe hartie. Am vrut sa fac o legatura neortodoxa… Ma abtin.

    1. Let’s do it, Romania!

    2.Cum sunt un om la zi cu facturile, deci fac mai multe drumuri pe la banca decat pe la biserica, as nominaliza una din ele. Pot sa fac reclama?! :)) Indiciu: o banca de suflet. E prima care mi-a venit pe teava.

    3.Nota! Imi frec mainile la acest gand: sa dau note. „Bine” e bine. Se misca lucrurile. Trecand peste polemicile care tin de scopul CSR, romanul se va bucura mai intotdeauna de ceva primit in mod gratuit. E o ecuatie win-win.

  11. Dragos Dehelean Răspunde

    Cristian, observ ca tu nu te-ai bagat pana la urma „in hora”. Ti-as fi recunoscator daca ai face-o acem, cat timp derulam Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010 :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *