Ce fel de șofer ești? Nu e ușor răspunsul, să știți

Sunt șofer de vreo 15 ani. Și sunt unul chiar bun, iertată fie-mi modestia :)) Sau nu? Până la urma urmei, ce înseamnă să fii șofer? Să știi conduce bine și foarte bine mașina sau să mai ști și niște chestiuni de alea administrative, să le zicem așa, cum ar veni când trebe să schimbi uleiu și alea alea, ce ulei e mai bun pentru mașina ta, știți voi, ați înțeles ideea?

Hai să mă dau pe mine ca exemplu, că așa e fair. Eu unul am câteva sute de mii de kilometri conduși până acum dar habar nu am ce tip de ulei de motor folosesc pentru Nissanul meu. Mă duc la service când știu că e vremea să schimb uleiul și filtre și alea, alea, arăt mecanicului un bidionaș în care mai am tot timpul puțin ulei și zic că de ăsta vreau. Dacă are ”de ăsta” e bine, dacă nu, îi zic să pună ce are el mai bun. După care, firește, uit instant ce ulei mi-a pus :))

M-am gândit la lucrurile astea, pentru că am primit pe mail filmul de mai jos (în cadrul unei discuții care s-ar putea lăsa cu o campanie acilea pe blog, dar despre asta mai încolo :D). În timp ce vă uitați la film, ia puneți-vă și voi întrebarea ”Ce fel de șofer ești?” că io încă nu m-am dumirit :))

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

14 thoughts on “Ce fel de șofer ești? Nu e ușor răspunsul, să știți”

  1. La mine e mai simplu. Sunt sofer fara masina. Permis de 4 ani. Condus sub 1000 Km dar fara incidente :) . Ca orice altul de genul asta, plin de teorie, dar niciodata pus in practica, pentru ca nu am avut pe ce. Si asta ne aduce la concluzia ta. Ce fel de sofer sunt? Greu de spus…

  2. In functie de motorizari(diesel sau benzina) se folosesc anumite tipuri de uleiuri de motor.Uleiurile de gradul 0W30, 5W30 şi 10W30 nu trebuie în nici un caz să fie utilizate la motoarele diesel.Gradele 20W40 şi 20W50 sunt interzise la toate motoarele.Pentru a facilita pornirile la rece ale motoarelor diesel (sub -15°C), se utilizeaza ulei de gradul 0W40.Producatorii recomanda folosirea aceluiasi tip de ulei pe toata durata de functionare.Schimbarea uleiului se face in functie de r
    recomandarile fiecarui producator.Te-am lamurit?

  3. Eu stiu ca sarma aia cu care se verifica uleiul se numeste jojă :) si cred ca e prinsa pe la motor, cu un clempuș. Si chiar dac’asa sti sa ridic capota (cic’ar fi o clapeta pe undeva, in partea stanga) oricum nu mi-ar fi de nici un folos, pentru ca habar n-am care este busonul de la ulei si nici cum se masoara nivelul. In schimb, am la bord un becusor care clipeste si ma anunta cand trebuie sa rog un coleg (barbat) sa mearga la service cu masinuta mea pentru schimbul de ulei.

  4. Daca vorbim de sofatul in sine – sunt un sofer bun.
    Daca vorbim de partea tehnica – prefer sa ii las pe altii care sunt mai buni.

    Dar testul din film a fost efectuat in conditii ideale: masina buna, autostrada, etc. Pentru marketeri e suficient de relevant. Dar pentru ceilalti, in ce masura?

  5. Ah, am uitat sa mentionez ca in filmulet nu se specifica tipul motorului(diesel sau benzina) si nici tipul uleiului folosit.Doar brandul.De asemenea, masina nu a fost testata in conditii normale (circulatie urbana/rurala, praf, clima specifica fiecarei tari, variatii ale vitezei,etc) ci doar in conditii de test.Nu mie se pare relevant testul, prea „sintetic” :))

  6. Pana la urma calitatea de sofer nu are nici o legatura cu tipul de ulei folosit, asta e treaba reprezentantelor auto. Te duci la revizie, dai caietul de service, si asta e … inginerul/mecanicul de acolo trebuie sa isi faca treaba.La noi inca au ramas diverse „mosteniri” de pe timpul cand toti umblam cu Dacia 1300-1310, cand toata lumea invatase sa isi faca diverse reparatii, cand ne faceam schimbul de ulei in spatele blocului, etc… Iar acum toata lumea stie sa dea sfaturi, la o bere, pe net, etc.
    Referitor la film, problema se pune exact ca si in cazul filmelor cu diverse numere de magie, cine poate „certifica” daca ce e in film este real :). Plus diverse alte aspecte…
    Pentru a-ti evalua calitatile de sofer mai bine te gandesti de cate ori tai calea altora sau blochezi o banda intreaga din cauza ca te-ai inscris tu ca vaca, de cate ori parchezi pe trecerea de pietoni si lasi masina cu avariile pornite (asta asa, ca ai tu treaba pe acolo, sau ca trebuie sa iti iei tigari „de pe colt”), de cate ori depasesti sau te bagi in fata altuia pe principiul „lasa ca pune el frana”, de cate ori mergi noaptea cu stopurile de ceata aprinse, si ar mai fi destule situatii :)

    Eu zic sa lasam uleiul si problemele mecanice pentru cei avizati sa faca asta, si sa ne evaluam intai comportamentul din trafic pentru a vedea cat de soferi suntem ;)

  7. Una e să fi şofer bun, alta e să ai cunoştinţe de mecanică.
    Eu mă consider un şofer bun – cam 100000 km în doi ani, fără evenimente sau întârzieri, dar tot n-am idee ce ulei mâncă maşina mea şi nici măcar nu ştiu de ce ar fi mare diferenţă între diversele tipuri de ulei.

  8. Ce sa zic, luna asta permisul meu de conducere a implinit 33 de ani. Probabil c-a adunat si ceva mai mult de un milion de kilometri, daca nu chiar doua. Inainte, la Dacia, ca tot romanul, ma mai bagam si eu la alea, alea. Acum e mai bine sa-i lasi pe specialisti sa-si faca treaba.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)