Când începe BCR să taie bilete la intrare?

05.03.2008

Mă duc la agenţie BCR din centru să depun o anumită sumă pe propriu-mi card. Deschid uşa şi dau să intru. O doamnă spală pe jos cu nădejde. De fapt cu mopul dar nu să nu ne încurcăm în detalii. Păşescu cu încredere înspre interiorul unităţii. Dar paşii mei mari îşi pierd din determinare când văd că doamna cu mopu’ îmi aruncă o privire cruntă şi acerbă. Zic, mânat de un sentiment de încâlceală, „mă scuzaţi, scumpă doamnă, că întinez curăţenia pe care tocmai o executaţi”. Doamna, precum o regină care face un mare favor iobagului de pe moşie, face un gest a lehamite şi îmi susură: „asta este, ce să facem, treceţi acuma…”.

Îi urmez sfatul şi purced spre front office. Salut frumos. Nu mi se răspunde. Dar nici aşteptări masive nu aveam în privinţa asta. Dau banii, cardul şi buletinul. Zice tipu’ de la casă: „comisionul îl plătiţi din această sumă sau îl plătiţi separat?”. Cu o oarecare surpriză reţinută în voce, îndrăznesc: „Ce comision, dacă îmi permiteţi?”. „Comisionul de depunere, 1 leu”, zice tipu’. „Plătesc separat”, zic stingher. „Dar de când e comisionul ăsta”, întreb, aşa, de dragul conversaţiei. Tipu’ îmi aruncă o privire de pe sub ochelari şi zice amfitrional: „Din octombrie, da’ ce nu ştiaţi?”. Zâmbesc larg, pentru că ştiu că va urma o discuţie care mă va binedispune…

„Uite că asta mi-a scăpat”, zic, „ar trebui să îmi regândesc priorităţile şi să fiu mai atent la chestiuni de astea”, adaug. În timp ce tipu’ manevra tastele şi mouseul, aplic lovitura clientului enervant: „Da’ bilete la intrare când începeţi să tăiaţi?”. Tipu’ înţepeneşte, strânge mai tare mouseul şi îmi aruncă o privire de diriginte peste ochelari, în ordinea asta. Din spatele lui, o tânără hlizindu-se îmi aruncă, aşa la mişto: „Nu le daţi idei, domnu…” şi continuă hlizeala.

Tipu’ îşi ia în serios jobul de apărător al valorilor BCR şi îmi zice: „Lăsaţi, domnu, că 1 leu nu e o sumă aşa de mare”. Surâzând graţios îi explic că „nu, nu este o sumă mare pentru mine, dar este o sumă imensă pentru voi, pentru bancă”. Rămas fără vorbe în gură în faţa unei asemenea adevăr incontestabil pe care l-am expectorat angelic, tipu’ îmi trânteşte argumentul final: „Dacă nu vă place, schimbaţi-vă banca”. Surâsul nu mă părăseşte nici o clipă, în timp ce îi spun tovărăşeşte: „nu, dragă domnule, nu schimba banca, pentru că îmi face o plăcere unilaterală să păţesc lucruri de astea când vin la voi”.

În ăst timp, tânara din spate se hlizea în continuuuuuuuuuuu…

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

0 thoughts on “Când începe BCR să taie bilete la intrare?”

  1. multumesc, chinezutule, ca pe asta n-o stiam!!! comision la depunere, ha??? de comision la retragere stiam…stiam si de comision de administrare… dar la depunere…mai sa fie! adica sa dau bani ca sa-mi primeasca banii?!!
    vorba ta: pe cand bilete la intrare?!!Mama lor de nemernici! :(

  2. Pingback: O anume stare de spirit « Mesterulmanole’s Weblog

  3. A scapat ieftin angajatul respectiv. Sau nu ai avut chef sa ridici toata banca in picioare? Chestia cu „daca nu va place, schimbati-va banca” era un motiv perfect pentru el sa isi schimbe jobul…

  4. Iertare ca nu las rana sa se inchida dar nu-mi pot reprima intrebarea : Anthony Bourdain a avut de efectuat cumva o operatiune prin intermediul BCR cat a stat prin Romania? Ar putea explica unele lucruri…

  5. Oricum, atitudinea asta se inscrie perfect in ciclul „Clientul nostru, vasalul nostru, mama lui de fraier care e”, alaturi de amabilitatea functionarimii (cu mici exceptii) din sistemul de stat, dragalasenia vanzatoarelor din hypermarket-uri, serviabilitatea controlorilor de bilete din trenuri si corectitudinea soferilor de taxi. Fara sa generalizez, fireste:-).

  6. Esti foarte tare omule :) La asta nu m-am gandit sincer. E aiurea ca 1 leu de la tine, cu inca 1 de la mine se aduna frate si se aduna…mai ia comision cand scoti bani, mai ia cand verifici soldul si iaca de ce o duce banca atat de bine. Cu mine nu prea comenteaza cei de la Banca…adica noah eu is cu Banc Postul….depinde cred si de cum se simte functionarul si daca e dinala smecher sau nu

  7. Si totusi tipu de la BCR a fost finutz. Aia de la Banc Post Sf Vineri au o scarba in ei si o viteza uimitoare. NU mai zic ca sunt 6 oemni in toiata sucursala. Desi posturi la care sa lucreze ar fi sunt vreo 15. Nici macxar la casierie nu au si ei doua ametzite. E una singura… si aia batrana, acra si mereu isi prinde degetele in tastatura!
    :(

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.