09.12.2016

Centrul Regional de Servicii P&G București – foto-reportaj

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Încep aceste rânduri despre Centrul Regional de Servicii P&G București cu o provocare pentru voi, cei care îmi faceți onoarea să mă citiți. O provocare ce vine din feng shuiul meu propriu și personal, care îmi șoptește duios în ureche ”bre, chineze, parcă prea multă lume scrie despre ce este nasol în țara asta, hai bagă tu cumva altfel…”. Tradus, ideea este următoarea: vreau să fac o serie de materiale aici pe blog pe sistemul de mândrie. Dap, de mândrie.

Cum adică de mândrie, ați putea întreba?”, cumva pe bună dreptate. Păi de mândrie pentru că în jurul nostru există o mulțime de motive de mândrie. Unele mai mari, altele mai mici, depinde de modul în care înțelegem să ne raportăm la lumea în care trăim. Dar important este să reținem că ele există. Dar numai dacă noi alegem să le vedem. Și, dacă ne lasă zenul, să le și apreciem :)

Provocarea mea pentru voi este să îmi dați un nume pentru seria aceasta de materiale. Un fel de htag, dacă vreți. Eu mă gândisem la #MotivSăFiuMândru sau #CuCeNeMândrim. Dar simt intens că voi ați putea veni cu niște propuneri mult mai bune. Așa că vă rog să dați o mână de ajutor unui blogger bătrân și pe alocuri simpatic :))

Bun, revenind la Centrul Regional de Servicii P&G București. Și la legătura acestui Centru cu ce vă spun eu despre mândrie. Căci, recunosc, la prima vedere pare că nu prea se pupă, nu-i așa? Adică eu, ca român, să mă simt mândru de ceva care ține de o corporație internațională, una din cele mai mari din lume. Dar aveți puțintică răbdare, să vă explic :)

Ce face Centrul Regional de Servicii P&G București

IMG_1407Centrul Regional de Servicii P&G București a sărbătorit 10 ani de activitate, în cea de-a doua parte a lunii martie a acestui an. Le urez pe această cale la mulți ani, multă treabă, o cifră de afaceri cât mai mare, multe impozite de plătit statului român, alea, alea :))

Un motiv de mândrie – ca să revin la faza de la care am pornit – ar fi faptul că există, la nivel de P&G internațional, doar trei astfel de centre de servicii. Pe lângă București, astfel de centre mai există în San Jose și în Manila.

Centru de servicii de ultimă generație din București le facilitează tuturor birourilor companiei P&G din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) livrarea brandurilor precum Pampers, Ariel și Oral B, către consumatori și clienți, întotdeauna la timp.

În acest moment lucrează în Centrul din București peste 160 de experți români, care vorbesc în total 13 limbi străine și oferă suport pentru 66 filiale P&G, ce acoperă mai mult de 100 de țări. Așa, de culoare, la plimbarea prin Centru (foarte modern realizat și cu un feng shui interesant, dacă vreți :D), am văzut, apropo de vorbitorii de limbi străine, multe dulăpioare (așa este sistemul la ei, un fel de ”vestiar” cu un dulăpior pentru fiecare angajat) pe care erau trecute destul de des niște nume mai… exotice :)) Cumva normal, având în vedere, cum spuneam, că cei din București se ocupă și de Orientul Mijlociu și de Africa.

Într-un an de zile, angajații Centrului procesează – ia țineți-vă bine… – 1.500.000 de facturi, care înseamnă cam 14 miliarde de Euro. Dap, 1 milion și jumătate de facturi. E greu să procesăm această informație, știu :)) Bun, e drept că, pentru a nu fi tentați să îi credem niște supermani pe cei din Centru, ideea că ei intervin în sistemul informatizat de ultimă generație doar când sunt anumite reglaje de făcut, adică nu e că se ocupă personal de fiecare factură în parte, cum ar veni. Dar, totuși, la un asemenea volum, evident că este muuuuuult de lucru chiar și așa.

Centrul Regional de Servicii P&G BucureștiCa parte a unei rețele sofisticate de primă clasă, împreună cu centrele din San Jose și Manila, Centrul din București poate prelua responsabilitățile birourilor din alte regiuni, dacă este nevoie, asigurându-se astfel desfășurarea neîntreruptă a activităților. Ideea este că sistemul este foarte deștept gândit, astfel încât să asigure asistența necesară pe un singur schimb, cum ar veni. Altfel spus, cele trei birouri la nivel internațional reușesc să asigure asistență timp de 24 de ore din 24 fără ca angajații să fie nevoiți să lucreze în mai multe schimburi. Ceea ce, oricum o dai, este o mare realizare :)

Soluțiile de afaceri pe care le oferă Centrul Regional de Servicii P&G București se află în avangarda inovației la nivel internațional, așa cum este portalul dedicat furnizorilor, adaptat nevoilor acestora, unde utilizatorii își pot verifica online statusul.

De ce a fost ales Bucureștiul pentru acest Centru

Explicația alegerii Bucureștiul pentru a găzdui acest Centru ne-a fost dată chiar de April Cielica, coordonatorul centrului regional de servicii P&G Bucureşti. Care ne-a spus – direct și fără să clipească; ba chiar cu oareșce admirație în voce :D – că cele două atuuri ale Capitalei României în competiția cu alte zone (explic mai jos care-i faza cu competiția) au fost abilitățile de limbi străine de care dau dovadă angajații români și expertiza foarte mare a românilor pe zona de IT. April a folosit, pentru amândouă, cuvântul ”outstanding”.

Vă rog să mă credeți că s-a umflat un pic ficatul de român în mine când am auzit o americancă get-beget care spune despre ai noștri că, cel puțin din anumite puncte de vedere, sunt ”outstanding”. Motiv de mândrie, exact ce vă spuneam :D

Să explic faza cu competiția. Sistemul intern al P&G pentru alegerea unor zone unde să construiască noi facilități sau să implementeze noi programe este unul foarte tare: bazat pe competiție de proiecte. Care se desfășoară cu un juriu (un fel de comitet de ”credite”, dacă vreți), care trebuie să analizeze toate propunerile care vin din toate zonele, să le treacă printr-o grilă de evaluare și să aleagă cel mai bun proiect. Așa a câștigat Bucureștiul. Prin competiție. Nu pentru că a zis ceva mare șef de nuș unde că el vrea în București. Ci pentru că, altfel spus, Bucureștiul a demonstrat că are cu ce :))

Cine lucrează la Centrul Regional de Servicii P&G București

În cadrul vizitei noastre la fața locului, am povestit cu mai multă lume. Ce mi-a plăcut mult la ei a fost că erau foarte deschiși și foarte pe feng shui de comunicare, dacă vreți. Adică nu a existat nici măcar un singur moment în care să nu îi simțim că sunt dispuși să ne răspundă la absolut orice întrebare, indiferent de cât de (credeam noi :D) complicată era. Ba chiar, plecând de la anumite întrebări, ne aduceau informații suplimentare, care forțau alte întrebări. Și tot așa :)) Pe scurt, ca om care am cam umblat prin medii de astea corporatiste, jos pălăria pentru o astfel de deschidere și pentru un astfel de feng shui!

Centrul Regional de Servicii P&G BucureștiDacă ar fi să arăt cu degetul, ca să zic așa, înspre un tip de angajat (care ne-a cam fascinat tocmai pentru că nu prea ne mai intersectasem cu așa ceva), acesta ar fi analistul. Ce face analistul? Așa, la prima vedere, stă în ceea ce se numește Sphere Room (de la forma camerei de unde a pornit acest concept, din SUA) și este înconjurat de o grămade de monitoare cu catralioane de grafice și de statistici :))

Ce face cu adevărat analistul, însă, este fundamental – mă rog, așa am înțeles eu, chiar mi-a plăcut la maximum asta! – pentru bunul mers al companiei: adună pe cei interesați în acea cameră și, pornind de la întrebările și solicitările lor, ajutat de catralioanele de grafice și de statistici, le rezolvă niște nedumeriri. Printr-o punere în context și folosind o grămadă de variabile (inclusiv factorul geopolitic în anumite regiuni, spre exemplu), care să îi ajute să înțeleagă mai bine piața.

Câteva ”curiozități”, ca să le zic așa :D

Probabil cel mai fain lucru legat de modul în care compania relaționează cu angajații: le-a pus la dispoziție o imprimantă 3D la care ei pot să își printeze tot ce vor :) Faină ideea, parol! Am nimerit exact când se printa un suport pentru telefon, care mi-a plăcut atât de tare, încât m-au lăsat să plec cu el :)) Oricum, ideea de a-ți putea printa în 3D ce vrei tu mi se pare foarte tare.

Centrul Regional de Servicii P&G BucureștiLegat de imprimarea 3D, o altă chestie faină pe care am văzut-o. În zona de spațiu lejer, cum o numesc ei, adică de celebrele cubicals, unde angajații nu au unul al lor propriu, ci se așează la unul care este liber, am văzut niște lămpi de alea mici. Unele aprinse în verde, altele în roșu. ”Care-i faza?”, am întrebat. Răspuns: inițiativa unor angajați, care au realizat acele lămpi (printate la imprimanta 3D), pentru a semnaliza că acel cubical este ocupat (cu roșu) sau liber (cu verde). Sistemul este în acest moment în teste, dar mie mi se pare o idee care se poate implementa corespunzător :)

Există și o cameră a inovațiilor, unde cine are chef de inovații, se duce, singur sau cu mai mulți și, dacă sunt în plin proces creativ, apasă un buton. După care acea cameră apare că este ”work in progress”, așa că ceilalți îi lasă în pace să lucreze… :D

Cam asta a fost relatarea vizitei mele la Centrul Regional de Servicii P&G București. Un loc care, pentru că există în București, mi-a dat motive de mândrie. Moment în care vă reamintesc de provocare mea: să îmi dați un nume pentru seria aceasta de materiale. Un fel de htag, dacă vreți. Vă mulțumesc de pe acum :)

P&G 924px

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

72% dintre români au probleme dentare conform GSK Consumer Healthcare

Salvați Copiii avertizează asupra legii pentru darea în plată: „vulnerabilizează categoriile sociale aflate în situații dificile”

5 comentarii

  1. Doru
    miercuri, 23 martie 2016, 22:48

    April e get beget? Ia verifica locul nasterii, si vezi daca localitatea e in Polonia sau SUA.

    Thumb up 0 Thumb down 4

    Răspunde
    • Ali
      miercuri, 23 martie 2016, 23:43

      Este get beget nascuta si crescuta in Cincinnati dar maritata cu un polonez, de aici numele de Cielica, hai sa nu fim carcotasi la orice.

      Thumb up 1 Thumb down 3

      Răspunde
      • joi, 24 martie 2016, 08:30

        Da-i pace, lasa-l sa creada ce vrea. Noi ne vedem de ale noastre, asa cum credem de cuviinta, fireste :)

        Thumb up 2 Thumb down 0

        Răspunde
    • joi, 24 martie 2016, 08:30

      Dorule, daca tu atat ai inteles din ce am scris mai sus, apoi cu atat ramai. Asa, in general, in viata. Desigur, faptul ca nu ai dreptate nu are cum sa conteze in sistemul tau de valori, bag seama.

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Răspunde
  2. luni, 16 mai 2016, 10:10

    […] M-am dus să vizitez Fabrica Procter&Gamble Urlaţi cu un gând ascuns: am vrut să văd, înainte de toate, ce impact are o astfel de întreprindere în comunitatea locală. Pentru că – simplu spus – trăim niște vremuri în care un business mare, așa cum este această fabrică, trebuie să aibă în ADN, dacă vreți, și partea aceasta de implicare comunitară. Și am mai avut un motiv de a vedea această fabrică: să văd dacă ”feelingul” pe care l-am găsit când am fost să văd surprinzătorul Centru Regional de Servicii P&G București. […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *