06.12.2016

Despre arta vaginului şi vaginul artei

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

O să vă rog să vă uitaţi la filmul de mai jos (puteţi da skip din când în când lejer, nu pierdeţi mare lucru), având în minte următoarea întrebare: dacă aţi fi fost acolo, aţi fi aplaudat gestul fetei, aşa cum au făcut-o unii?


Une artiste expose son sexe sous «L’origine du… de quoi2news

Eu, asumându-mi limitele de om care am văzut tot felul de trăznăi la viaţa mea, recunosc spăşit că nu înţeleg de nici o culoare cum este ce face artista belgiană Deborah de Robertis artă. Ci mi se pare un exhibiţionism slabist (adică nici măcar nu e de mare angajament, să zici că e de rahat gestul, dar măcar te-a făcut să îţi pui nişte probleme) îmbrăcat în veştminte artistico-filosofico-ontologice ridicole.

fofoloancaMă iertaţi, dar o fofoloancă e operă de artă aşa cum sunt eu balerin. Adică, mă rog, aş putea să mă apuc să fac pas de deux sau ceva şi să mă pretind un lebăd pe scenă, dar în afară de a stârni râsul şi, pe alocuri, dezgustul estetic nu aş rezolva nimic. Aşa şi cu vaginul distinsei artiste, care a dorit să şi-l expună – în lipsă de alte expresii artistice care să îi aparţină organic – într-o expoziţie.

Îmi aduc aminte de gestul lui Claudiu Bleonţ, care şi-a fluturat ştromelangul într-o conferinţă de presă. Gest gherţoistic, irefutabil, dar măcar el nu a avut pretenţia că e artă and shit, ci doar a fost o izbucnire gen manifest, dacă vreţi, despre condiţia artistului. Căci, dacă ar fi pretins că pictează impresionist cu prepuţul, Bleonţ ar fi căzut în ochii mei mult mai mult decât s-a împiedicat deja făcând ce a făcut.

Suntem foarte subiectivi când vine vorba de artă. „E frumos ce-mi place mie, nu ce-ţi place ţie„, zice splendid un proverb. Doar că, vedeţi voi, atunci când tot ce ai de arătat este din regnul genital, dă-mi voie să îţi apreciez aşa-zisul act artistic cu receptaculul propriu şi personal, numit în anumite cercuri artistice puţă.

În rest, sunt perfect de acord cu ce zice Dragoş. De la care, de altfel, am luat şi subiectul.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Ştiaţi de conferinţa „Cum să ajungi stewardesă”?

ZooMonetar – Fauna lumii pe bancnote şi monede

18 comentarii

  1. Nume si Prenume
    vineri, 13 iunie 2014, 11:43

    Faptul ca unora nu le este rusine cu corpul lor si ca atare si-l expun asa cum considera, nu este ceva anormal.
    Anormal este ca toti pozam in mimoze scarbite atunci cand vedem o pizda live expusa intr-o galerie. Unde este problema? Asta este corpul nostru, asa arata si gata. Comentam hainele si moda, comentam cu ce ne imbracam si cu ce nu, cine este bina sau gresit imbracat, insa la vedere unei pizde expuse calm, o luam razna…
    Ce are urat o pizda? Serios. Unde e problema? Vrei sa te uiti – bine. Nu, iarasi bine. Bine ca suntem „civilizati” si ne pisam pe strada, pe copaci sau intre masini.
    Sa ma scuz ca folosesc cuvantul „pizda”?
    Ce face fata asta este foarte misto. Este mandra de ce are si expune ca si arta. Unde e problema si de unde atata pudibunderie?

    Thumb up 1 Thumb down 4

    Răspunde
    • vineri, 13 iunie 2014, 11:49

      Nu e nimic urât la o fofoloancă. Departe de mine acest gând, sunt bărbat, mă înţelegi! Dar de aici până la a-mi spune că asta este artă este un drum atât de lung încât mă plictisesc doar gândindu-mă la asta.

      Cât despre pudibonderia de care – simt intens – mă acuzi, spun doar atât: =)) =)) =))

      Thumb up 4 Thumb down 0

      Răspunde
      • Nume si Prenume
        vineri, 13 iunie 2014, 11:57

        Nu te acuz. Acuz situatia. Gandeste-te ca arta inseamna sa expui cadavre jupuite de piele. Arta inseamna sa construiesti un monument cu un rahat infipt in varf (bucuresti). Sa expui o statuie a lui Traian cu lupoaica in brate. Traian are maciuca expusa – (bucuresti). Arta inseamna casele din romania vopsite in toate culorile curcubeului…o forma de arta din precambrian sau asa ceva.
        Felul in care tu ti-ai aranjat estetic pagina blogului, este o forma de arta, de exprimare. Pasarica, fofoloanca, sex, pizda sau cum i-om mai spune, este o mare forma de arta. Gandeste-te ce senzatii provoaca, doar gandindu-te la ea. :D Bucurie, tristete, lacrimi, fericire, frustrare, casatorie, divort…..etc…etc….

        Thumb up 1 Thumb down 0

        Răspunde
        • vineri, 13 iunie 2014, 12:02

          E clar că suntem din alt film în această chestiune. Căci pentru mine fofoloanca e doar o fofoloancă, nimic filosofic, nimic artistic, cel mult ceva puţin aspiraţional :D

          Oricum, fiecare cu arta mă-sii, ca sa agree to disagree :D

          Thumb up 2 Thumb down 1

          Răspunde
  2. Alex
    vineri, 13 iunie 2014, 11:56

    Cum, asta e inspirata din filmul de lung metraj cu South Park! Nu te preface ca nu stiai!!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 13 iunie 2014, 12:03

      În toată viaţa mea de 40 de ani, am văzut un total de fix 2 minute din South Park. Aia cu „poke your grandmother”. În rest, serialul ăsta mă lasa rece şi determinat să nu mă uit la el.

      Thumb up 0 Thumb down 1

      Răspunde
  3. vineri, 13 iunie 2014, 12:29

    Exibitionism clar. Pe langa faptul ca deranjeaza „ideea artistica” a duduii, mai deranjeaza si obsedanta repetare a frazei. Te face sa iti doresti sa scapi din acel mediu care iti creeaza dinscomfort auditiv.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  4. vineri, 13 iunie 2014, 13:25

    „Spectacolul” e jumătate exchibiționism, jumătate marketing. Uite-așa, desfăcăndu-și picioarele sub tabloul lui Gustave Courbet, fata a reușit să facă să se vorbească despre ea.
    Cît despre „L’origine du monde”, tabloul lui Courbet, este o lucrare superbă și, în mare, sunt de acord cu ce zice Dragoș. Un singur lucru i-a scăpat, tabloul nu a fost expus înainte de a intra în colecția muzeului d’Orsay nu din cauza subiectului, ci pentru că a colindat prin diverse colecții particulare, ultima fiind a marelui psiholog Lacan.
    Tabloul a mai inspirat și alți artiști și „artiști”. Am văzut o lucrare, chiar interesantă, în care o mînă cosea „fofoloanca”.
    Chiar și eu am folosit tabloul într-o piesă, ca element de decor, exact așa cum era în cabinetul lui Lacan, acoperit de alt tablou.

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde
  5. vineri, 13 iunie 2014, 14:21

    În ultimele decenii, „arta” a început să cuprindă şi tot felul de happening-uri şi instalaţii. Unele, exploatarea unor teme folosite în artele clasice, dar într-o direcţie „politică”. Care mai de care mai… tulburătoare.
    Vezi proiectul Rouge is the Colour şi altele din gama asta.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  6. vineri, 13 iunie 2014, 15:04

    In ziua de azi orice inseamna arta? Maine imi fac vedeta fundul si sunt artist, ca da, orice e arta in ziua de azi. Arta fundului… no zi, nu suna fain?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. Ioana
    vineri, 13 iunie 2014, 15:47

    Dar nasul meu, nasul meu ce are ? sau urecehea mea ? astea nu sunt opere de arta ? Hai sa fim seriosi, o tâmpenie mai mare nu am văzut de foarte mult timp . :)))))

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  8. vineri, 13 iunie 2014, 16:38

    Hmmm, inseamna ca si filmele pentru adulti (adica porno) sunt tot…..opere de arta?

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  9. aha
    sâmbătă, 14 iunie 2014, 09:06

    Se zice ștremeleág, nu stromelang :)))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. aha
    sâmbătă, 14 iunie 2014, 09:18

    Şi ca să fim corecţi pînă la capăt, fata şi-a expus vulva…
    Vaginul e cam dificil de expus :)))

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde
  11. sâmbătă, 14 iunie 2014, 21:18

    Traim in epoca in care un nene, artist recunoscut a reusit sa adume foarte multi oameni la o galerie in care au fost expuse poze cu anusuri. Ceea ce se intampla aici este cu mult mai putin revoltator, zic eu. Nu este bine sa judec prin comparatie, dar cu nu prea ma pricep la arta, poate ca sexul frumos expus ca atare poate fi mai artistic decat un anus barbatesc. Doar zic.

    Poate ca nu suntem noi suficient de coneoseuri, :)

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  12. G
    duminică, 15 iunie 2014, 09:34

    Si-a calificat artista gestul ca arta sau ideea este de a expune o idee, un concept, iar acea idee se vrea recunoscuta? Pe mine nu ma oripileaza atat nici gestul, nici imaginea. E un gest care ma pune pe ganduri si atunci poate gestul ei a meritat. Nu pot afirma ca nu e impresionant pentru mine, in niciun caz, poate tocmai pentru ca sunt femeie. Indignarea non-pudica a unora in fata imaginii este doar o alta fata a tabuului sexual, adica afirma ca tabuul nu exista pentru ei, cand de fapt el ii conditioneaza la o reactie la fel de nefireasca: respingerea emotiei si a reactiei naturale la vederea unui simbol sexual, afirmarea indiferentei, ironia si uneori vulgaritatea. Pentru ca persoana care afirma ca nu are nicio reactie la o asemenea expunere ori se disociaza de imagine tocmai din cauza faptului ca vede doar o inregistrare si e obisnuit sa priveasca ca la film, ori ar trebui sa isi faca o analiza detaliata sa vada ce anume nu merge in creierul sau. Ori pur si simplu nu vrea sa recunoasca public ca undeva neconstrolat exista o reactie in corp si minte care te pune pe ganduri. Desi nu e vorba de arta in sine, e vorba de o „expunere” care vrea sa atace tocmai mecanismele noastre de aparare si sa ne faca constienti de ele. In orice caz, mecanismele s-au activat la greu, din cate vad, sa speram ca se va activa in fiecare si un centru psihic care le va analiza pentru a ne oferi mai multa libertate.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  13. duminică, 15 iunie 2014, 18:28

    Eh, dacă îmi permiteţi o cocluzie de om cât de cât sănătos la cap: noi să fim sănătoşi :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. Ungureanca
    luni, 16 iunie 2014, 15:25

    Ca sa inteleg si eu: deci, medicii ginecologi practic lucreaza intr-o galerie de arta, nu?!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *