11.12.2016

Este dreptul tău: Sfaturi înainte de efectuarea zborurilor

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Consecvent cu ce am promis, adicătelea să vă dau nişte „pastile” legate de ce drepturi aveţi în calitatea voastră masivă de consumatori cu buletin de Europa, cum ar veni, astăzi aveţi câteva sfaturi despre ce trebuie să „bifaţi” înainte de a zbura cu avionul. Menţionez #cumsecuvine că informaţiile din acest – hai să îi zicem aşa – serial pe blog vin de la Laura Pascu, PR Manager Centrul European al Consumatorilor Romania.

– solicită companiei informații despre prețul total al biletului la momentul rezervării (toate taxele incluse);

– verifică toate condițiile de zbor (orar, greutate și dimensiuni bagaje etc.), restricțiile și regulile aplicabile biletului de avion respectiv;

– asigura-te că ai documentele de intrare/ieșire, de sănătate sau altele asemenea, necesare prin legi, reguli sau instrucțiuni pentru a călători în/din țara în care se dorești să mergi – card de asigurat, asigurare, carte de identitate, pașaport, viză etc.;

– solicită companiei detalii referitoare la serviciile de însoțire a minorilor singuri, dacă este cazul;

– citește condițiile în care poți renunța la biletul de avion, dacă este cazul;

– informează-te despre politica de anulare a zborurilor;

– solicită detalii despre modalitatea în care poți încheia o asigurare suplimentară pentru bagaje;

– verifică în ce condiții se poate angaja răspunderea transportatorului față de tine și față de bagajele tale (în caz de deces sau vătămare corporală, în cazul întârzierii, distrugerii, pierderii sau deteriorării bagajului);

– află situațiile în care răspunderea transportatorului nu poate fi angajată.

Aplicație smartphone: de aici poți descarca aplicația pentru telefon astfel încât să ai întotdeauna la îndemână informațiile.

Din seria „Este dreptul tău”: despre relaţia cu agenţia de turism, despre tatuaje.

banner_left

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Este dreptul tău: Ce informaţii trebuie să primesc înainte de plecarea în călătorie?

Domnule preşedinte, eşti alcoolic sau nu, băi Traiane?

4 comentarii

  1. joi, 8 mai 2014, 21:57

    Intentia e buna. da nu se aplica, nu merge in general depinde pe cine „cazi” pe cine nimeresti la telefon si cat de informata e persoana.
    1. solicită companiei informații despre prețul total al biletului la momentul rezervării (toate taxele incluse);

    Dupa o luna de zile mi-au schimbat ORARUL de zbor pe biletul platit in avans. Ce sa mai solicit companiei cand am 1000 de probleme? Zambesc si zic: mno bine ca mere!
    Revenind la pret, lunile trecute intr-un anume aeroport a trebuit sa platim o taxa pt o anumita companie aeriana, taxa nu a fost mare dar nu era inclusa nicaieri si nici pe onlinecheking nu am dat de ea si…hai sa scun ca totusi- am calatorit cam des.

    – verifică toate condițiile de zbor (orar, greutate și dimensiuni bagaje etc.), restricțiile și regulile aplicabile biletului de avion respectiv;
    De orar am scris mai sus.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. vineri, 9 mai 2014, 09:27

    Aici http://www.eccromania.ro/articole/informatii/teme/drepturile-pasagerilor-aerieni gasesti informatii despre ce trebuie sa faci in cazurile de mai sus. Si ce despagubiri poti primi. Dca functionezi pe principiul „mno bine ca mere!” nu se va indrepta nimic niciodata. Este dreptul tau sa iti faci dreptate si sa ti se respecte drepturile :) Daca mai ai intrebari, acceseaza siteul eccromania.ro si trimite-ne dorintele, intrebarile.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • sâmbătă, 10 mai 2014, 00:22

      Niciodata nu am functionat pe acest principiu.
      Din pacate pentru unii :).

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
    • sâmbătă, 10 mai 2014, 00:23

      A… Multumesc :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *