Este dreptul tău: Sfaturi înainte de efectuarea zborurilor

Consecvent cu ce am promis, adicătelea să vă dau nişte „pastile” legate de ce drepturi aveţi în calitatea voastră masivă de consumatori cu buletin de Europa, cum ar veni, astăzi aveţi câteva sfaturi despre ce trebuie să „bifaţi” înainte de a zbura cu avionul. Menţionez #cumsecuvine că informaţiile din acest – hai să îi zicem aşa – serial pe blog vin de la Laura Pascu, PR Manager Centrul European al Consumatorilor Romania.

– solicită companiei informații despre prețul total al biletului la momentul rezervării (toate taxele incluse);

– verifică toate condițiile de zbor (orar, greutate și dimensiuni bagaje etc.), restricțiile și regulile aplicabile biletului de avion respectiv;

– asigura-te că ai documentele de intrare/ieșire, de sănătate sau altele asemenea, necesare prin legi, reguli sau instrucțiuni pentru a călători în/din țara în care se dorești să mergi – card de asigurat, asigurare, carte de identitate, pașaport, viză etc.;

– solicită companiei detalii referitoare la serviciile de însoțire a minorilor singuri, dacă este cazul;

– citește condițiile în care poți renunța la biletul de avion, dacă este cazul;

– informează-te despre politica de anulare a zborurilor;

– solicită detalii despre modalitatea în care poți încheia o asigurare suplimentară pentru bagaje;

– verifică în ce condiții se poate angaja răspunderea transportatorului față de tine și față de bagajele tale (în caz de deces sau vătămare corporală, în cazul întârzierii, distrugerii, pierderii sau deteriorării bagajului);

– află situațiile în care răspunderea transportatorului nu poate fi angajată.

Aplicație smartphone: de aici poți descarca aplicația pentru telefon astfel încât să ai întotdeauna la îndemână informațiile.

Din seria „Este dreptul tău”: despre relaţia cu agenţia de turism, despre tatuaje.

banner_left

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

4 thoughts on “Este dreptul tău: Sfaturi înainte de efectuarea zborurilor”

  1. Intentia e buna. da nu se aplica, nu merge in general depinde pe cine „cazi” pe cine nimeresti la telefon si cat de informata e persoana.
    1. solicită companiei informații despre prețul total al biletului la momentul rezervării (toate taxele incluse);

    Dupa o luna de zile mi-au schimbat ORARUL de zbor pe biletul platit in avans. Ce sa mai solicit companiei cand am 1000 de probleme? Zambesc si zic: mno bine ca mere!
    Revenind la pret, lunile trecute intr-un anume aeroport a trebuit sa platim o taxa pt o anumita companie aeriana, taxa nu a fost mare dar nu era inclusa nicaieri si nici pe onlinecheking nu am dat de ea si…hai sa scun ca totusi- am calatorit cam des.

    – verifică toate condițiile de zbor (orar, greutate și dimensiuni bagaje etc.), restricțiile și regulile aplicabile biletului de avion respectiv;
    De orar am scris mai sus.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top articole din această secțiune

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)