Pe soba de lut dintr-un colţ, Maria face de mâncare. Mă uit pe furiş în oala mică de 2 litri şi văd o fiertură de ştevie şi câteva bucăţi de gulie. Pe marginea sobei, o jumătate de cub Knorr. Atât. Asta era masa pentru o zi pentru ea şi pentru copiii ei.
Așa am cunoscut eu cu adevărat România reală. Când am fost în nordul Moldovei și am făcut mai multe reportaje despre familii sărace, la inițiativa GSK România și în parteneriat cu Salvați Copiii România.
Mi-e greu să vă spun cât de răvășit m-am întors acasă, la copiii mei, după această experiență. Maria și cei patru copii ai săi au fost doar unul din cazurile pe care le-am văzut și care m-au cutremurat. Pentru că România lor, a celor săraci, este cu totul altfel decât România noastră, a celor cărora doar ni se pare că suntem săraci.
După acea deplasare, multă lume m-a întrebat ce se poate face pentru familiile acelea (am avut aproximativ 900 de astfel de mesaje, ceea ce mi s-a părut uluitor). Când am văzut mesajele mi-a crescut inima de bucurie că atât de mulți români vor să ajute. Dar apoi mi-am dat seama că, de multe ori, ajutorul pe care alții vor să îl ofere nu poate fi oferit pur și simplu din rațiuni logistice, dacă vreți. Ceea ce m-a întristat teribil.
Ce înseamnă rațiuni logistice? Înseamnă – vă spun direct ce am pățit atunci – că cineva vrea să ajute o familie, așa că îmi dă mie mail, eu dau mailul mai departe partenerilor de la Salvați Copiii, ei trebuie să găsească formele legale, de transport (în cazul bunurilor), sanitare (în cazul mâncării) etc. pentru a primi acea donație (uneori este refuzată, tocmai din motive de acestea mai tehnice; evident, potențialul donator se supără), asta înseamnă de cele mai multe ori costuri în plus și personal care pur și simplu nu poate face fața, adică totul devine extrem de complicat.
Așa că, dragilor, când putem să ajutăm fără să ne complicăm atât de mult, vă rog frumos să o faceți. Campania ”Zâmbește România” a celor de la GSK Consumer Healthcare este un motiv foarte bun pentru a vă implica. Pentru că o puteți face extrem de simplu, practic făcând ceea ce faceți voi în mod normal. Și îi ajutați astfel pe copiii din comunitățile defavorizate.
Cum puteți ajuta copiii din comunitățile defavorizate
Cumpărați Aquafresh, Sensodyne si Parodontax în luna august.
1% din vânzările acestor produse merg către Salvați Copiii România
Copiii din comunitățile defavorizate vor primi tratamente stomatologice gratuite.
”Zâmbește și tu, zâmbesc și ei”, acesta este spiritul campaniei. Și tare mult aș vrea să văd că intrați și voi în acest spirit. Și că, cumpărând oricum aceste produse de care aveți nevoie, ajutați copiii care au nevoie de ajutor. Iar pentru asta, dragilor, vă mulțumesc de pe acum :)
Notă: Articol sponsorizat de GSK Healthcare Romania, în cadrul campaniei ”Zâmbește România”.