Avem 3.500 de km digitali în București. Da, știu, și eu am citit de mai multe ori informația asta. Că parcă nu ne vine a crede, este? Dar e adevărat. Chiar avem 3.500 de km stradali în București. În format 3D.
A fost nevoie de o investiție de cam 1 milion de Euro pentru a ajunge la acest nivel. Din partea companiei Neotech City. Cu capital românesc.
Compania este condusă de muntele de energie Doru Borsan. Pe care l-am cunoscut la lansarea cărții mele în Târgu Mureș. Și de atunci nu doar că am rămas în relații de amiciție, dar m-a și convins să mă implic în noua criptomonedă NEOT (apropo, aflată acum în faza de presales). Ca să nu mai ziceți că nu sunt ancorat în sinergia prezentului, iată, am un portofoliu de cripto :D
Revenind la faza cu Bucureștiul digitalizat. ”Dar la ce ne ajută asta?”, ai putea întreba. Stai liniștit, și io am întrebat la fel. Și am primit răspunsul. Care mi-a plăcut. Căci ne ajută să evităm celebra fază cu dosarul online se depune la ghișeul 2.
Adică, pe scurt, când vrei o autorizație de construcție, totul se poate simula digital, din fața calculatorului. Fără alte giumbușlucuri (și știm toți la ce mă refer…). Vizualul spune totul inclusiv despre rapiditatea cu care se pot obține astfel de autorizații.
Mai tehnic (chestii pe care nu prea le înțeleg și nici nu îmi propun, știi cum zic), chestiunea devine așa:
Prin această tehnologie se pot obține informații extinse despre clădiri și fațade datorită imaginilor panoramice de înaltă rezoluție la 360°, fiind posibilă măsurarea distanțelor, suprafețelor și dimensiunilor clădirilor.
Geodatele colectate sau urmărite pot fi schimbate prin interfețe precum GML, DXF, KML, GeoJSON sau ESRIShapeFiles. Este posibilă descărcarea de date dintr-o anumită zonă și introducerea lor în format 3D direct în programele de proiectare.
Se pot face estimări de cantități pentru achiziții, studii de fezabilitate, analize cantitative și calitative, se poate realiza un GIS integrat pentru autoritatea locală, o evidențiere digitală a PUG-ului și a celorlalte reglementări urbanistice.
Tehnologiile Neotech permit pregătirea proiectelor pentru accesarea fondurilor din PNRR, PNDL Anghel Saligny, POR, POIM etc., proiecția unor propuneri de investiții pentru a fi consultate de către publicul larg, analiza calității drumurilor din localitate, analiza cantitativă și calitativă a mobilierului urban, dar și a semnelor de circulație, a marcajelor rutiere, precum și a profilului de drum, determinarea suprafețelor utilizate ca spații publicitare în oraș și taxarea corespunzătoare a acestora, măsurarea și verificarea lucrărilor executate, și chiar sprijin pentru echipele de intervenții Poliție, Pompieri, SMURD prin vizualizarea RAPIDĂ în format 3D a locației unde se face intervenția.
Datele oferite prin tehnologia Road Ai sunt organizate pe layere (straturi) și oferă date despre crăpături (tip piele de aligator, longitudinale minore, moderate și severe, transversal moderate și severe), urme de camioane și utilaje, gropi: mici, moderate, severe, partea drumului deteriorată: dreapta sau stânga, uzura drumului: moderată, severă, infiltrații, scurgeri, sedimentări sau surpări, identificarea automată a semnelor de circulație, evidențierea lipsei marcajelor rutiere, respectiv a calității precare a acestora, acolo unde este cazul.
Iar despre criptomoneda NEOT, compania are planuri mari. În viitor, criptomoneda NEOT va putea fi utilizată pentru achiziționarea datelor și serviciilor oferite de Neotech, planurile pe termen scurt și mediu fiind reprezentate de integrarea tehnologiilor NFT (non-fungible tokens) dezvoltate intern, oferirea unei platforme integrate incluzând un portofel digital și o bursă proprie de tranzacționare a tehnologiilor create.
Aia zic.