”Bună, vreau să îți trimit câteva informații despre start-upul românesc Postis.
Sigur, trimite. Mai ales că nu am auzit despre ei și-s chiar curios”.
Și primesc respectivele informații. Și ridic prima sprânceana a mirare când văd câte referințe sunt despre acest brand și în ce publicații. Și apoi ridic a doua sprânceană a și mai mirare când văd că revista The Silicon Review a nominalizat Postis în Top 50 companii ale anului 2021 (50 leading companies of the year 2021). Asta după ce anul trecut era nominalizat de Logistic Tech Outlook Magazine în Top 10 soluții europene pentru logistică din 2020.
Așa a început discuția despre Postis. Care avea să conducă mai apoi la colaborarea pentru realizarea acestui articol. Despre o companie românească. Lăudată peste tot. Și care pe la noi prin țară este cam necunoscută. Ca să nu îi zic altfel.
Desigur, în domeniul în care activează, Postis este deja the new kid in town, ca să îi zic așa. Adică nu cred că există cineva care să lucreze în logistică și să nu îi știe. Doar că eu cred că astfel de companii merită mai mult. Merită să fie cunoscute și în afara industriei. De cât mai multă lume. De cât mai mulți români.
Moment în care îmi fac mea culpa. Căci ar fi trebuit să știu despre ei. Și să mă bucur pentru succesul lor. Așa cum fac, de regulă, cu orice companie românească ce reușește la nivel european sau mondial.
Și vin și zic:
A ne bucura de succesul unor români de-ai noștri înseamnă să ne bucurăm că România câștigă.
Pentru că, de fiecare dată când unii dintre noi fac acel pas decisiv către internaționalizare, în mintea mea asta înseamnă că întreaga lume vede că în România se întâmplă și lucruri faine. Și că românii sunt, oricum o învârtim, ȘI oameni faini și deștepți :)
Mi-e greu să mă gândesc la altă modalitate mai bună pentru a face un branding adevărat de țară. Mi-e greu să cred că poți face cu niște campanii de advertising mai mult decât o poate face un antreprenor român de succes care intră în contact cu oameni de afaceri din toată lumea.
De ce laudă lumea Postis
Hai întâi să înțelegem ce face Postis, companie înființată în 2016.
Pe scurt, platforma Postis integrează toți furnizorii semnificativi de distribuție și livrare și selectează în mod automat cea mai bună opțiune de transport, utilizând algoritmi de învățare și predicție, dar și date ce țin de lanțurile de aprovizionare disponibile în piață.
Poate fi utilizată de orice companie din România și Europa Centrală și de Est care transportă și livrează bunuri și care are nevoie de creșterea productivității, simplificarea operațiunilor, optimizarea costurilor, scalarea afacerii, ajustarea modelului de business sau intrarea pe noi piețe.
Dar hai să ți-o zic altfel: Cum te ajută un start-up românesc să îți primești mai repede mobila de la Ikea sau cărțile de la Cărturești. Adică titlul unui articol din Wall-Street.ro. În care Mircea Stan, CEO Postis, explică foarte bine motivele succesului companiei: tehnologia nouă și deșteaptă pusă la lucru în domeniul logisticii.
Iar faptul că platforma Postis este utilizată, în prezent, de peste 150 de clienți, printre care: Noriel, Vivre, Ikea, Nemira, Elefant.ro, Northfinder, Schmitz-Cargobull, Intersport, Auchan sau Dr. Max este un fel de nota 10 cu steluță pentru beneficiile pe care le livrează, zic :)
În ceea ce privește planurile de viitor, Postis se pregătește de o nouă rundă de finanțare pentru extinderea operațiunilor în Europa Centrală și de Est, care va marca trecerea companiei în faza de scale-up. Nu am nici cea mai mică îndoială că planurile o să le iasă. Pentru că pur și simplu cei de la Postis sunt foarte buni în ceea ce fac!
Și, dacă o să găsim timp ca oameni ocupați și prinși în vâltoarea vremurilor acestea, poate o o să reușim să ne bucurăm pentru ei. Vorba aia, să fie și români care îi laudă, nu doar străini :D