Trăim vremuri în care, din nefericire, pădurile au nevoie să fie salvate. Nu doar protejate

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Mă uit la copiii din ziua de azi. Și mă întristez un pic. Nu mă înțelege greșit, sunt un mare fan al tinerei generații. Mi se pare că ne depășesc enorm în foarte multe privințe. Ce țin în special de tehnologie. Avantajul vârstei, cum ar veni :)

Întristarea mea vine în special de la faptul că, față de generația mea, a celor de 45 de ani, cei tineri parcă sunt din ce în ce mai rupți de natură. De pădure. Și mă refer aici la actul fizic, dacă vrei, de a lăsa pădurea să te cuprindă. Că nu știu cum să îi zic altfel…

În copilăria mea, umblam pe dealurile și prin munții din Țara Lăpușului de dimineața până seara. Natura era parte din ceea ce eram.

În funcție de sezon, găseam de mâncare. Căreia acum i se spune organică. Bio. Pentru noi era doar mâncare. Alune, mure, zmeură, castane, ciuperci, pești în râu (îi prindeam cel mai ușor băgând mâna pe sub pietre). Și ocazionalele raiduri făcute prin grădinile CAPului (și acum mă mai ustură spatele de cum ne-o mai luam pe coajă de la unii paznici :D).

Acum, pentru tineri, natura este ceva de vizitat. De mers din când în când prin ea. Așa, ca un popas. Înainte de revenirea la… civilizație.

Am zis pentru tineri? Am zis. Doar că și noi, ăștia mai trecuți prin ale vieții, cam tot așa am început să reacționăm. Să ne uităm la pădure ca la ceva în care să mai ajungem din când în când. Cu drag. Cu nostalgie. Cu promisiunea ”lasă că îmi fac io o cabană în munte cât de repede”. Eh…

Ne despart multe. Ca generații vorbesc. Dar măcar în ceea ce privește modul în care vedem pădurea există o constantă: vrem să o salvăm. Toți. Și cei tineri, și cei bătrâni. Mă rog, cei mai mulți dintre noi. Iar asta este grozav!

Trăim vremuri în care, din nefericire, pădurile au nevoie să fie salvate. Nu doar protejate. Ci salvate. Iar acest numitor comun al generațiilor ne dă speranțe că se poate.

Tehnologia, atât de dragă (și de la îndemână, aș adăuga…) tinerei generații, ne ajută și în acest sens. Foarte mult. Spre exemplu proiectul de pădure inteligentă, conectată la rețeaua Supernet Vodafone. Adică un sistem de monitorizare și semnalizare în timp real a sunetelor specifice exploatărilor forestiere, ceea ce ajută la combaterea defrișărilor ilegale. După cum putem vedea în filmul ăsta.

Mai exact, vorbim despre o serie de dispozitive numite „gardieni digitali”, prevăzute cu senzori acustici care captează o gamă variată de sunete din mediul înconjurător. Datele captate sunt trimise, prin internet, către o platformă aflată în cloud, dotată cu Inteligență Artificială.

Aplicația analizează în timp real informația primită și, dacă sunt detectate zgomote precum cele de drujbă, de autovehicule etc, care ar putea indica eventuale activități suspecte, trimite tot în timp real alerte către o aplicație instalată pe telefoanele pădurarilor și/sau către un centru de monitorizare zonal sau național. Soluția le permite administratorilor pădurilor să asculte în timp real ce se întâmplă și să intervină prompt în caz de pericol.

Dispozitivele sunt instalate în segmentul superior al arborilor, într-un mod neinvaziv, sunt dotate cu panouri solare proprii care le asigură alimentarea cu energie și sunt protejate de intemperii. Un singur dispozitiv are o rază de acoperire de 1Km și poate preveni defrișarea a peste 3Km2 de pădure.

Această pădure inteligentă este un pas foarte mare pentru salvarea ei. Și un proiect pilot care, dacă se va dovedi o reușită, poate reprezenta un mare, mare imbold și pentru alte branduri mari să se implice în salvarea pădurilor noastre.

Ceea ce ne dorim toți. Și cei din generația tânără, dar și cei din generația care încă mai suntem tineri, dar nu în buletin :)

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)