Trei concluzii după ce am testat serviciul de car-sharing Spark

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.000 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Am testat mai bine 1 lună Spark, serviciul de car-sharing. În București. În diferite momente ale zilei. În zile diferite. Și în stiluri diferite (mers direct la țintă sau ținut mașina mai mult timp, inclusiv cu staționare).

Mai jos ai cele trei concluzii. Cu mențiunea că merită din toate punctele de vedere măcar să ai descărcată aplicația în telefon (iOS – https://apple.co/30QM81r și Android – https://bit.ly/2SLvZpv). S-ar putea să te ajute fix când ai mai multă nevoie de o mașină, pe care să o găsești peste drum de unde ești în momentul ăla.

Concluzia 1. Este categoric o variantă foarte bună de transport în București

Inclusiv dacă vorbim despre costuri: în toate cursele mele, am avut o medie de vreo 0,7 lei/minut. Asta incluzând și perioadele de staționare. Pentru că, de regulă, luam mașina ca să fac niște ture prin oraș, cu mai multe opriri.

Există și varianta de 125 de lei pe toată ziua, dar eu nu am avut nevoie să o activez (deși, într-un anumit concurs de împrejurări, eram la mustață că iau mașina pentru o zi pentru un mers la… pescuit :D).

Concluzia 2. Ai parcări gratuite

Cum nu am avut niciodată o mașină electrică, habar nu am avut cât de tare este faza asta: nu plătești parcările! Pur și simplu nu ai grija asta. În caz că nu știai, mașinile electrice sunt scutite de plata parcării. Iar Spark are o flotă doar de mașini electrice. Pentru mine asta a fost (și este, doar merg încă în mașinile lor) aur curat.

Concluzia 3. Este foarte ușor să găsești o mașină Spark

Aproape de fiecare dată am găsit câte un Spark de regulă la maximum 3 minute de mers pe jos de locul unde eram. Cel mai mult am mers 7 minute. Oră de vârf, pe ploaie, m-am bucurat că am prins-o și așa. În condițiile în care toate celelalte variante de transport mi-au dat grav cu virgulă. Ceea ce, mai ales în anumite momente din minunata (pe alocuri…) noastră Capitală este brici de beton.

Cam tot timpul cât am testat serviciul, i-am rugat pe urmăritorii mei să adreseze întrebări brandului. Ca să înțelegem toți cât mai multe despre acest serviciu.

Iată întrebările condensate, ca să le zic așa, care s-au regăsit cel mai mult în comentarii, în toată această perioadă de testare. Și răspunsurile celor de la Spark.

Cum sunt dezinfectate mașinile

Echipa noastră ia măsuri de igienă în fiecare noapte, măsuri ce includ spălarea unui număr mare de vehicule, prioritizându-le pe cele proaspăt folosite. De asemenea, clientul călătorește singur, într-un mediu izolat, iar acest aspect face serviciul nostru mai sigur comparativ cu alte alternative. Cu toate acestea, clienții trebuie să respecte măsurile de protecție, valabile în orice spațiu public.

Schimbări de prețuri

Începând cu data de 1 Octobrie am scăzut prețurile pe minut cu 40%. Prețurile sunt foarte competitive și încep de la 0.49RON/minut. Vrem să oferim soluții confortabile și avantajoase pentru călătorii zilnice între diferite locații în oraș, lucru absolut fezabil pentru prețul de 10-15 lei.

Prețurile curente, la 24h, sunt create în așa fel încât să avantajeze cursele scurte, astfel încât clienții să aibă o șansă să folosească SPARK prin a avea mai multe mașini disponibile pe străzi. Acest serviciu este eficient atunci când clienții vor să găsească o mașină în apropriere, cu ușurință.

Însă nu suntem o companie de închirieri de mașini, ci de car sharing. Vrem ca toată lumea să aibă șansă de a ne folosi serviciile zilnic în mediul urban, așa că focusul nostru este pe curse scurte, cu mașini mereu disponibile pentru clienți.

Dar ar fi de menționat că 125 de lei pentru 24 de ore cu 150 de km incluși este un preț foarte competitiv în comparație cu soluțiile standard de închiriere de mașini. Mai ales dacă ne gândim că la Spark nu trebuie să plătești o garanție sau să mergi la sediul companiei de închirieri pentru a ridica mașina.

Parcarea gratis este un aspect temporar

Există parcări gratis pentru mașini electrice, și pe moment nu există noutăți care alterează acest lucru. Dacă vor exista schimbări pe acest plan, probabil vor fii acopaniate de schimbări și la nivel de reguli și prețuri pentru utilizatori privați, așa că există mari șanse ca EV să aibă oricum beneficii comparativ cu alte mașini. Discuțiile pe tema această sunt doar presupuneri și aproximări pe moment.

Dacă va exista un sistem de raportare pentru șoferi

Avem un sistem de raportare a problemelor. Se poate da raport dacă exteriorul mașinii este dăunat, dacă mașina este murdară pe interior, sau orice alt incident similar prin a adăuga poze, numărul de înmatriculare și o descriere a problemei.

Cea mai bună metodă de raportare este înainte de începerea cursei, astfel încât să ne putem asigura că vina este a șoferului anterior. Funcția se poate accesa din Main menu – Help – Report Malfunction, de unde ulterior se pot selecta diferite opțiuni.

De asemenea, la sfârșitul cursei, după ce vedeți distanța parcursă și dioxidul de cardon economisit, aveți opțiunea de a da un scor șoferului anterior, pe o scară de la 1 la 5 stele. Această funcție se află în partea de jos a ecranului.

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Înainte să pleci

Dacă te abonezi la newsletterul meu, promit să nu-ți dau mai mult de 1 mail pe zi :)