eematico, proiectul care ajută copiii să fie mult mai independenți

În urmă cu ceva vreme, am întrebat pe conturile mele din rețelele sociale despre ce proiect din cadrul programului Factory să scriu aici pe blog. Având în vedere că despre toate din cadrul programului nu am cum să scriu, ar trebui să mă împart în mult mai mulți decât sunt deja, adică unul singur :))

Voturile voastre au decis: eematico este câștigătorul. Așa că iată un interviu cu Mihaela Sultanaco-fondator. Care sper să vă placă la modul corespunzător. Și interviul, dar mai ales businnesul :))

  1. Spune-mi despre eematico, cum a luat naștere acest proiect?

După ce ne-am văzut prietenii plecând din țară pentru a le oferi copiilor un trai mai bun, o educație mai bună, ne-am convins  că educația în țara noastră trebuie să se schimbe. Pentru a schimba o societate trebuie să educi oamenii ei și asta trebuie să înceapă încă din copilărie.

Fiind o echipă pluridisciplinară, formată din arhitecți, psihologi, ingineri, filologi, designeri și oameni de comunicare și marketing, am avut expertiză din foarte multe direcții, ceea ce ne-a ajutat foarte mult pentru că am reușit să oferim soluții foarte bine documentate.

Așa am început să lucrăm la programele educaţionale pentru copii, prin care am transpus noțiuni din arhitectură, fizică, matematică, sau artă în experienţe practice și activităţi distractive.CS

  • Câți oameni conduc acest program educational și ce expertiză au?

În acest moment, suntem 5 fondatori implicați activ în acest proiect si lucrăm de 9 ani în acest domeniu. Alături de noi mai sunt încă 9 colaboratori cu experiență la fel de relevantă. Contribuția fiecărui membru este importantă și noi simțim că împreună reușim să le oferim copiilor exact ce au nevoie.

  • Cum vă diferențiați de modelele educaționale clasice?

Un fapt care ne caracterizează este acela că nu ne place să ne comparăm cu modele educaționale clasice, mereu ne-am considerat a fi o completare a acestora.

Discuția despre modelele educaționale clasice este foarte amplă, însă considerăm că noi am plecat din start cu alte resurse, cu altă mentalitate și ar fi greșit să ne comparăm.

Noi ne-am raportat foarte mult la modelele de educație nordice sau italienesti (Montessori si Regio Emilia) și am început să ne dezvoltăm propria metodologie. De exemplu, noi alocăm un trainer la maximum 5 copii, ne dezvoltăm propriile materiale educaționale, punem foarte mult accent pe joacă, pe descoperirea practica a noțiunilor și respectăm energia copiilor.

La noi, cursurile nu se desfășoară cu cei mici stând pe scaune, tot timpul este mișcare, forfotă, curiozitate.

  • Cum credeți că vă diferențiați de alte progame educaționale alternative?

La începutul am fost primii și singurii de pe piață care dezvoltau programe de educație experiențială prin joacă, bricolaj, construit și lucru cu diferite unelte.

Acum este puțin mai dificil, deoarece au apărut foarte mulți jucători pe piața educației alternative, care chiar dacă nu fac ceea ce facem noi, se promovează în această direcție.

Educația experiențială sau educația prin joacă au devenit termeni extrem de folositi, deși nu tot timpul în mod corect.

Spre exemplu, educația prin joacă nu înseamnă doar o oră de joc, fără o bază de noțiuni pe care copilul poate dobândi, ori un program în care 90% e predarea clasică și 10% joacă fără fond, cu decupat hârtii sau colorat. La noi joaca are sens și este strâns legată de procesul educațional.

Desigur, nu uităm nici de antrenarea abilităților, astfel că ne concentrăm, în același timp, pe îmbunătățirea capacității de lucru în echipă, antrenarea atenției, a răbdării și a autocontrolului.

Alte aspecte importante care ne diferențiază și credem noi care ne-a ajutat să ne dezvoltăm, să ne creștem portofoliu de clienți sunt dialogul deschis cu părinții și deschiderea noastră la schimbare, flexibilitatea și capacitatea de adaptarea. Întotdeauna am vorbit deschis cu clienții noștri, le-am ascultat feedback-ul, l-am analizat și am adus modificări acolo unde a fost nevoie.

  • Ne poți explica, pe scurt, de ce ar alege un părinte pentru propriul copil programele eematico? Care sunt principalele beneficii pentru cei mici?

Credem că cel mai mare ajutor pentru părinți este faptul că cei mici pot face la noi, într-un cadru controlat și supravegheat, lucruri pe care nu ar putea să le facă singuri, acasă. Aici pot face experimente, învață să monteze un circuit electric sau cum funcționează un fulger.

Pe lângă acestea, este un mare câștig pentru părinți faptul că activitățile noastre îi lămuresc cu privire la cea ce învață la școală. Așadar, eematico ajută copiii să fie mult mai independenți.

  • În timpul pandemiei, cum au stat lucrurile pentru voi? 

COVID-19 a fost, poate, cea mai mare provocare pentru noi. A fost o încercare personală, dar și antreprenorială. De pe o zi pe alta am fost pusi în situația de a nu mai avea niciun venit, pe o perioadă nedeterminată. Solidaritatea echipei a fost un factor esențial pentru supraviețuirea noastră în aceasta perioadă.

Toată lumea a înțeles cum stau lucrurile și am ales să rămânem împreună în ciuda tuturor dificultăților. Asta deoarece pentru cei mai mulți dintre noi, acest proiect este unul personal, bazat pe o misiune.

Au contat mult faptul că a existat un sprijin din partea partenerilor, al  statului dar și confortul oferit de existența creditului obținut prin programul Factory by Raiffeisen Bank, care ne-a dat curaj să ne gândim la revenire.

La fel de important a fost și sprijinul părinților ai căror copii erau înscriși la programele eematico, care ne-au sprijinit cumpărând produsele noastre. Și copiii care ne-au transmis mesaje de încurajare și ne-au copleșit cu bucuria lor atunci când ne-am revăzut online.

Astfel motivați, fiecare dintre noi nu a stat pur și simplu în expectativă. Cei care au rămas izolați acasă au avut inițiative fantastice, creând o serie întreagă de video uri cu activități gratuite pentru copii și părinți.  Cei care au putut au fost implicați în dezvoltarea unui  curs nou online.

A rezultat o abordare unică privind învățarea online, în care copiii nu doar stau în fața unui ecran, ci primesc acasă pachete de materiale didactice pentru a realiza activitățile împreună cu noi prin aplicația ZOOM și cu ajutorul unor activități interactive online.   

  • Ce aveți în plan pentru viitorul eematico, cum vedeți să se desfășoare lucrurile?

Este foarte dificil de făcut o predicție legată de următoarea perioadă, ori planuri, în general. Prin urmare, vom rămâne atenți, flexibili și concentrați pe misiunea noastră. Atât cât ne permitem și luând în calcul toate măsurile de siguranță, ne dorim să organizăm taberele de vară.

Credem că este foarte important ca, după o perioadă cu multe restricții, copiii să aibă parte de experiențe în natură, cu prietenii vechi și noi, unde să poată elibera energii constructive.

De asemenea, dacă va fi posibil, urmărim să facem o serie de activități de vară, pentru copiii care rămân în București și care au aceleași nevoi de a se bucura de jocuri care să le stimuleze imaginația și curiozitatea .

În continuare vom dezvolta module noi pentru cursurile online, iar dacă totul decurge bine, sperăm să redeschidem centrul nostru în toamnă și să ne putem întoarce în școli și grădinițe.

Experiențele distractive practice și contactul uman sunt cruciale în viața și dezvoltarea copiilor. Asta am încercat să maximizăm în cursurile noastre online. Știm că digitalizarea extremă nu are cum să fie un surogat pentru interacțiunea interumană, dar bazându-ne pe feedback-ul copiilor și al părinților de până acum, pare că am reușit să găsim un echilibru bun.

Mihaela Sultanaco-fondator eematico
Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top articole din această secțiune

4400 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)