Uite câteva start-upuri de care s-ar putea să mai auziți

Anul acesta, am fost în juriu la Factory by Raiffeisen Bank. Adică am avut sarcina de a decide care din cele 10 start-upuri finaliste o să primească niște finanțări nerambursabile din partea băncii.

Așa, ca idee, la concurs au aplicat 315 proiecte. Ceea ce e bine, e foarte bine, zic.

De fiecare dată când jurizez ceva și mai ales când îi văd pe cei pe care-i jurizez în fața mea (cum a fost în cazul Factory), cel mai greu lucru pe care e musai să îl fac în calitate de jurat este să mă uit DOAR la criteriile pe care mi le-au dat organizatorii.

Adică să mă pun în starea de a face abstracție de faptul că 1. cunosc businessul (știam jumate din cele 10) 2. îmi atinge o coardă sensibilă (proiect din Maramureș, spre exemplu, de unde mă trag) 3. îmi place sau îmi displace persoana care prezintă (știți voi, faza cu chimia…).

De cele mai multe ori cred că îmi iese aceasă obiectivizare (sau cum să îi zic). Sau, mă rog, sper să îmi iasă. Dar, pe de altă parte, oameni suntem și oricât de balene într-un polonic de plastic ne-am dat, tot ne mai influențează lucruri despre care zicem că ”n-are cum”.

Ei bine, în cazul jurizării de la Factory by Raiffeisen Bank, dacă am mai călcat pe lângă criteriile date de organizatori, apoi să știți că toți cei din juriu am făcut-o. Căci ne-am potrivit tare bine alegerile :D

Iată 6 din cele 10 start-upuri din finala Factory

De ce doar 6 din 10? Simplu: doar cei pe care îi vedeți mai jos au răspuns mailului meu, trimis în urmă cu 1 săptămână. Mail în care le ziceam să îmi spună în două paragrafe câte ceva despre businessul lor.

Cei 4 care nu mi-au răspuns ori fi având motivele lor. Sau hai să zicem că au fost niște impedimente tehnice. Nu știu ce s-a întâmplat.

Ce vreau eu să zic este că de aia nu sunt prezenți cu declarații, nu că am decis eu așa. Evident că, dacă între timp primesc și de la ei, o să actualizez articolul.

De ce zic în titlu că s-ar putea să mai auziți despre ele? Pentru că 3 dintre ele mi-au plăcut atât de tare încât, la o adică, sunt dispus să investesc în ele! Dar nu vă spun care. Păstrăm suspansul… :D

Cât despre cei 6 care mi-au răspuns, îi aveți mai jos.

Wineful (locul I la Factory; mi-a răspuns la mail Elena Oglindă)

Wineful este primul abonament din România. Cine suntem și ce facem? 

Suntem somelieri și pasionați înrăiți ai vinului, ce degustăm lunar seci de vinuri noi apărute la cramele boutique din România (pentru că ne dorim să susținem cramele locale) din care alegem doar patru pe lună pentru a le trimite abonaților noștri împreună cu ghiduri în care povestim despre notele de degustare, despre crama de la care vine și tot felul de lucruri care îl ajută pe abonat să devină specialist în vin.

Faptul că vinurile sunt surpriză lună de lună, ne ajută pe noi să putem promova cramele mici cu vinuri bune, dar pe care nu ar avea curaj sau de unde să le încerce, dar și să ajutăm la dezvoltarea gustului consumatorului de vin.

Abonamentul vine cu o reducere de 10% în shop-ul online al wineful.ro, dar și în wine bar-ul nostru situat în str. George Enescu 11-11A, pentru că vrem ca abonații să poate savura în continuare vinurile noi preferate descoperite în abonament.

Punct pe i (locul II la Factory; mi-a răspuns Adeline Toader).

Te-ai săturat de birocrația din România? Te-ai săturat să stai la cozi și să nu ai la cine să apelezi pentru un contract juridic pentru tine sau pentru afacerea ta?

Punct Pe i este soluția pe care o așteptai. Punct Pe i este o platformă online de contracte cu forță juridică, ușor personalizabile, cu un conținut dinamic, accesibile și ieftine, scrise de profesioniști cu experiență în domeniu.

Punct Pe i este un instrument dedicat acelora care nu au timp și resurse pentru a apela la un avocat sau la un notar si preferă sa se ocupe singuri, din intimitatea propriului birou, online, la orice ora din zi sau din noapte.

În plus, pe site-ul punctpei.com găsiți și o plângere prin care puteți contesta rapid și ușor sancțiunile primite în trafic. Tot ce trebuie să faci este să îți iei procesul-verbal lângă tine și să aloci câteva minute.

INSPIROO (mi-a răspuns Walter Uebelhart)

INSPIROO este un proiect pe care doresc să îl implementez în Maramureș, comuna Băiuț, localitate numită și ”Capătul lumii”.

INSPIROO s-a născut din ideea de a respira aer curat și de a avea inspirație. Se va realiza un centru de creație compus dintr-un amfiteatru outdoor cu scena și ecran de proiecție.

O sală multifuncționala semisferică în caz de vreme neprielnica și locuri de cazare cu o arhitectură tot semisferică de tip dom geodezic care imită molecula de oxigen.

Activitățiile pe care dorim să le desfășurăm acolo sunt , tabere de creație (pictură, sculptură etc), Festivaluri de teatru, film și muzică, teambuildinguri, cantonamente sportive, campionate de jocuri de societate, gastronomie în aer liber etc.

Native Box (mi-a răspuns Tudor Iacob)

NativeBox dezvoltă gustări sănătoase echilibrate de nutriţionişti şi le livrează acasă şi în companii.

Facem granola la cuptor pentru mic dejun săţios, crackers din seminţe şi legume, fructe uscate fără zahăr sau mixuri de nuci pentru orice moment al zilei.

Ne dorim să devenim o soluţie completă şi să acoperim mai multe categorii de produse cu ingrediente de calitate, care să vină în ajutorul celor care vor să aibă un snack sănătos între mese.

În plus, vrem să oferim materiale educaţionale despre beneficiile lor şi despre cum păstrezi o alimentaţie corectă.

Produsele noastre sunt livrate clienţilor din toată ţara, în companii la birou sub formă de abonament şi în locaţii cu produse naturiste, cafenele sau săli de fitness.

The Cheesecake House (mi-a răspuns… toată echipa :D)

The Cheesecake House este o afacere dulce care si-a inceput activitatea in iulie 2018, in Targu Mures, si este singurul laborator de cofetarie din Romania specializat pe productia si comercializarea produselor de tip cheesecake.

Da! Vindem doar cheesecake… imbracat in peste 20 de sortimente catre persoane fizice si in sistem Horeca, iar in curand vom inaugura primul punct de desfacere, o cofetarie unde clientii sa poata savura cheesecake-ul nostru.

Misiunea noastra este sa ne consolidam brand-ul pe plan local, ulterior sa ajungem si in alte orase, daca nu prin noi, cel putin prin franciza.

Life’s too short to say no to Cheesecake!

S&S Software XMR Project (mi-a răspuns Sebastian Marcel Bardac)

Noi suntem , stiu un nume cam lung, dar XMR Project inseamna extend my reality project.

Ce inseamna asta, foarte simplu, suntem un start-up romanesc 100% . Ce vrem sa facem: e sa schimbam radical conceptia lumii despre Romania, ca de asta ne -am intors in Romania.

Impreuna cu programul Factory aducem impreuna doua puncte cheie: finantare plus experienta, noi am optat pentru echipamamente de ultima generatie (da din alea de le foloseste si NASA si EESA) fara glume amu.

Cu jucariile astea, suntem, credem noi printre celw mai ok studiouri de VR si mocap din ro (vreau sa vad o competitie in ro), da ”Avatar” si din alea, iar ca cireasa de pe tort vom face  proiectul cel mai horror pe VR care s-a vazut pe lumea asta (cu accente romanesti).

Pentru ca, da, avem experienta combinata in doi de peste 22 de ani, plus tehnologia de care avem nevoie si un partener bestial in Factory by Raiffeisen Bank.

In plus, ii vom face si pe cei mici sa iubeasca desenele animate romanesti prin noi productii de desene animate cum ar fi Fat Frumos in 3D.


Cei 4 care nu mi-au răspuns la mail, dar care se cuvine să fie precizați aici în acest articol sunt Metropolitan Hub, Drzantal, Climbhouse, Buntarero. Actualizez articolul dacă primesc informații și de la ei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.