De 12 ani activez în social media. Și vă zic asta ca să înțelegeți că am văzut în tot acest timp cum se schimbă comportamentele în offline plecând din online. Și mă refer aici și la oameni (persoane fizice, cum ar veni), dar și la companii (persoane juridice, cum ar veni).
A fost (și este!) fascinant să urmărești această relaționare în 2.0 dintre cele două tipuri de entitați (dați-mi voie să le spun așa, generic), să observi modurile în care se condiționează reciproc, să fii atent la modalitățile prin care se influențează una pe alta.
Nu aș vrea să credeți că doar noi, consumatorii, schimbăm comportamentul companiilor sau că doar ele educă publicul pe anumite segmente. Nu, dimpotrivă, este o acțiune bilaterală și se influențează reciproc spre o evoluție necesară ambelor parți.
Ca să discutăm pe concret (știți că așa îmi place), haideți să luăm ca exemplu proiectul ReUse Hub, inițiat de PepsiCo și Impact Hub. Și să ne uităm la această excelentă inițiativă nu doar din perspectiva soluțiilor pe care le propune (și unele sunt grozave!), ci și din perspectiva a ceea ce vă ziceam mai sus: cum ne influențează pozitiv un brand prin ce face în social media.
De ce vorbesc despre ce face un brand în social media? Discuția este lungă, desigur, dar vă zic doar două lucruri: 1. pentru că mulți dintre voi sunteți expuși doar la social media (când v-ați uitat ultima dată la știri la TV sau când ați citit ultima dată un ziar?) 2. în social media interactivitatea specifică acestei zone ajută brandul cu adevărat să țină cont de părerile voastre și să își îndrepte atenția asupra lor.
Ce soluții propune ReUse Hub
Mie așa îmi place să definesc, dacă vreți, ce se întâmplă în cadrul proiectul ReUse Hub: se oferă soluții. Adică se oferă oportunitatea celor care pot oferi aceste soluții, mai precis. Mai tehnic, așa, se numesc soluții inovatoare de reciclare și de reducere a impactului deșeurilor în România.
Altfel spus, transformarea deșeurilor-ambalaje în obiecte folositoare. Așa, foarte simplist pusă problema. Și, ca să fie și mai clar, iată ce am pățit pe pielea mea. Ceva foarte frumos. Căci am răspuns provocării PepsiCo și am strâns câteva ”butelcuțe” (eu așa le-am zis, așa mi-a venit :D), care, grație ingenioșilor de la Foldo Studios, s-au transformat în… Vedeți în filmuleț :D
Despre asta este vorba. Despre sentimentul pe care îl simți când vezi acele – considerai tu în virtutea obișnuinței – nefolositoare deșeuri transformate în ceva foarte frumos. Și despre ideile care îți vin văzând așa ceva. Și despre motivația pe care o primești de a fi un pic altfel. Și despre, în esență (apropo de momentul în care am început această discuție), transformarea comportamentului tău în urma unei acțiuni realizate de un brand.
De aceea salut cu mare drag proiectul ReUse Hub. Și îi salut pe cei de la PepsiCo și Impact Hub pentru că fac astfel de lucruri.
Cine sunt câștigătorii proiectului ReUse Hub
Teoretic, dacă vorbim despre câștigători, ar trebui să vă dau o listă. Ceea ce fac. Colea mai jos. Dar nu înainte de a vă spune că dincolo de câștigătorii evidenți (ca să le zic așa) există două categorii mari și late de câștigători, dar care nu sunt atât de vizibile.
Și mă refer în primul rând la noi, cei care suntem expuși la informațiile despre proiectul ReUse Hub și care, în funcție de feng shuiul fiecăruia, ne simțim inspirați, energizați, motivați, intrigați (și continuați voi lista), deci care, pe scurt, suntem afectați pozitiv de un asemenea proiect.
Și mai există o categorie și mai subtilă: a celor care se simt motivați să nu renunțe în a gândi astfel de proiecte creative și în a căuta diverse surse de finanțare pentru a le realiza. Teribil de important să existe cât mai multe proiecte ca ReUse Hub, care să crească această resursă grozavă de oameni cu idei creative pentru domenii în care fără ei ar fi pustiu, vorba poetului :)
Iată și lista celor 16 proiecte (din cele 120 depuse!), care au trecut în etapa finală de evaluare. Dintre aceste proiecte, juriul va alege acel proiect care va câștiga premiul de 50.000 de Euro oferit pe PepsiCo, sprijin și mentorat timp de 6 luni și spațiu de lucru la Impact Hub Bucharest.
- Adrian Moisa, Centru de compostare, inclusiv pentru materiale greu compostabile (BioBag)
- Alexandru Lixandru, Energie curată din deșeuri magnetice
- Alin Ștefan, Sistem de reciclare cu recompense bazate pe produse
- Anamaria Benchea, Centre de realizare de obiecte de design din deseuri prin 3D printing
- Andrei Rotar, Echipamente pentru dotarea de ateliere de reciclare și printare 3D
- Bogdan Andronache, Aplicație pentru programarea colectării de deșeuri
- Bogdan Marin, Inițiativă locală de reciclare
- Borzas Istvan, Piese de mobilier din plastic reciclat
- Irina Harau, Convertirea deșeurilor de plastic în filament pentru imprimante 3D
- Linda Vasilescu, Ambalaje speciale, refolosibile, dedicate expedierii coletelor magazinelor online
- Marius Ciobanu, Mașină pentru turnarea prin matrițe a plasticului reciclat, la nivel local
- Nicoleta-Loredana Banu, Inserții din plastic reciclat pentru parapeții metalici rutieri
- Octavian Ciortan, Sistem telecomandat de colectare a PET-urilor din bazinele hidrografice
- Puiu Petrea, Dulap modular de reciclare pentru asociațiile de locatari
- Roger Preston, Centrală de gazificare a deșeurilor pentru producerea de combustibil hidrogen
- Vlad Florea, Aplicație pentru monitorizarea datei de expirare a alimentelor și donarea celor la finalul perioadei de valabilitate
Pe 5 decembrie, un juriu format din reprezentanți Impact Hub Bucharest, PepsiCo, business angels și actori din industria reciclării se va reuni pentru Pitch Day, când antreprenorii își vor prezenta evoluția și planurile de business. Până atunci, vor avea loc workshopuri și traininguri, precum și teme de teren, care vor ajuta participanții să își cunoască publicul țintă și să își construiască un plan de afaceri.
Iată și filmulețul în care apar și eu și în care încurajam oamenii să își înscrie proiectele. Vi-l dau doar pentru a vă arată că mi-a plăcut ideea în stadiu incipient, încă înainte de a vedea primele rezultate. Iar acum, când văd ce proiecte au fost înscrise, îmi crește inima, stimabililor :)
1 thought on “Bravo, PepsiCo și Impact Hub, pentru excelentul proiect ReUse Hub!”
Acestea sunt activități, concurența este foarte semnificativă, ajută foarte mult mediul, vă mulțumesc pentru ideile dvs!