Relațiile împlinite acasă și la birou pot părea niște utopii. Dar să știți că există această soluție. Unora o să vi se potrivească. Altora nu. Dar merită încercat.

Cum să eviți ca un angajat să fie ghiolbănete în social media. Studiu de caz: Răzvan Călinescu și Campion Broker

De ceva vreme (căci, altfel, la câte mi se întâmplă mie pe tarlaua social media, de unde să le țin minte pe toate; dar pur și simplu constanța respectivului este fascinantă…), pe contul meu de Linkedin (rețeaua super-profesională de super-profesioniști, nu-i așa?) la absolut tot ce postez eu acolo vine un anume Răzvan Călinescu (care își zice financial advisor; yeaaaap) și comentează. La absolut orice pun eu acolo. De fiecare dată.

Și de fiecare dată zice ceva cu vodcă sau, când probabil s-a trezit fără dușca decisivă, mă face direct bețivan, după cum puteți vedea mai jos:

Ei bine, scriu aceste rânduri nu pentru că nu pot dormi noaptea de grija ăstuia, ci pentru că adevăratul subiect este faptul că respectivul ghiolbănete a defilat săptămâni la rând (dacă nu cumva luni, nu mai știu, că nu i-am ținut socoteala) cu brandul Campion Broker la poza de profil, după cum puteți vedea mai jos.

Între timp, din poză nu se mai vede Campion Broker, căci a scos-o imediat după ce eu am trimis un mail brandului să îl întreb care-i faza. Și a schimbat și brandul, acum zice ceva de Kunden Broker. O coincidență, desigur, că doar nu de aia a scos-o că am dat eu mail, firește. După cum puteți lesne vedea mai jos.

Răspunsul pe care l-am primit de la Campion Broker este unul absolut corect din punct de vedere PRistic. Motiv pentru care le mulțumesc. Că puteau să nu zică nimic, firește (cam asta fac majoritatea brandurilor la care le-am trimis mail în acest sens – dap, pregătesc un articol pe tema asta, cu mai multe exemple de ghiolbăneți care defilează cu brandul la butonieră).

Doar că din punct de vedere social media, există anumite chestiuni care ar merita completate, ca să zic așa. Și cu voia dumneavoastră o să plec de la răspunsul primit de la Campion Broker în legătură cu cazul de față și o să lucrăm pe el. Transmițând încă o dată mulțumiri brandului că a reacționat (ceea ce, again, puține au făcut până la ora la care scriu aceste rânduri).

Eu le-am trimis un mail în care ziceam așa:

Numele meu este Cristian China-Birta si sunt blogger. Scriu un articol despre comportamentul unor angajati care ”defileaza„ cu brandul in profil si despre cum acest comportament poate influenta brandul respectiv.

Cum, din pacate, si dumneavoastra aveti un domn (atasat print screen) al carui comportament pe Linkedin este sa-i zicem asa indoielnic, va rog sa imi spuneti daca exista un cod de conduita pentru angajati si colaboratori in ceea ce priveste prezenta lor pe social media.

Răspunde brandul: Suntem permanent deschisi schimbarilor si sugestiilor de imbunatatire constructive pe care le primim si respectam fiecare punct de vedere al celor cu care relationam. Dovada este ca raspundem mesajului dvs. in mod voluntar, fara sa avem prea multe detalii despre activitatea, renumele si expertiza dvs.

Comentariul meu: Simpatică foc introducerea asta, super simpatică :))

Continuă brandul: Avem o procedura interna privind utilizarea logo-ului Campion Broker pe retelele de socializare, in media sau in cadrul anumitor actiuni/evenimente la care participa reprezentantii nostri. Exista un model de grafica acceptat si furnizat de catre companie catre toti colaboratorii, pe care acestia il pot utiliza inclusiv ca imagine de profil/cover atunci cand folosesc sintagma „Campion Broker de Asigurare” pe Facebook/Linkedin, spre exemplu, in cadrul paginilor personale.

Comentariul meu: Nu este o social media policy așa cum scrie la carte, dar măcar procedura asta de declinare a brandului în social media este un prim pas foarte important, pe care îl recomand tuturor brandurilor. Puteți să îi ziceți cum vreți, firește, atâta vreme cât există – iar aici multe branduri se feresc ca de dracu, de unde și marile probleme, desigur – să existe și rubrica ”Ce să nu faci în social media”.

Continuă brandul: Sigur ca atunci cand structura la nivel national depaseste 1000 de colaboratori este practic imposibil de urmarit la nivel individual modul in care acestia respecta acest aspect din Codul de conduita.

Comentariul meu: Din păcate, aici așa este. Pentru că, pe scurt, 1. din punct de vedere tehnic, nu poți monitoriza automat niște profiluri (să le zicem așa, generic) care, spre exemplu, sunt private (pur și simplu nu ai voie) 2. ar trebui să ai un departament întreg care să facă monitorizarea asta, ceea ce ar fi o decizie de business fără logică, firește.

Recomandarea mea este ca în cadrul strategiei de HR și/sau de comunicare internă să prindeți și niște workshopuri despre conduita în social media (facem și așa ceva, dacă vă interesează; și cei la care am fost până acum spun că le facem chiar foarte bine, deci dați un mail pe cristi@kooperativa.ro dacă vreți să discutăm mai multe). Ca parte a prevenției dacă vreți (care în social media este, de cele mai multe ori, decisivă!).

Continuă brandul: Plecand de la premisa ca persoanele care fac parte din reteaua Campion Broker sunt bine intentionate, avem in vedere avantajul reciproc in momentul in care colaboratorii nostri utilizeaza insemnele companiei pentru a se promova.

Comentariul meu: O premisă de-a dreptul aspirațională, desigur :)) Dar pe care și eu o prefer oricând în locul unei poliții a internetului în cadrul brandului sau ceva de genul.

Apropo, am făcut workshopuri la niște branduri ”acasă” unde am întâlnit angajați nu prea bine intenționați, ca să le zic așa (pornind de la definiția de mai sus), dar care erau foarte activi în social media (cam greșit activi, dar activi). Am construit workshopul exact pe ideea de a le oferi acestor angajați activi toolurile necesare și înțelegerea a ce pot face în social media în așa măsură încât să beneficieze și ei ca brand personal, dar și brandul la care sunt angajați (unele rezultate au fost ”uauuuuu…”; dar în cele mai multe cazuri măcar s-a înregistrat o ”domolire” a elanului unora, cum ar veni, tocmai pentru că au înțeles de ce NU E BINE să facă unele lucruri).

Continuă brandul: Ne asumam, desigur, toate riscurile care decurg din acest proces si suntem dispusi sa corectam in timp real fiecare disconfort de imagine creat.

Comentariul meu: Asumarea este obligatorie, așa este. Bine, nu este de parcă ai putea să joci rolul porcușorului furios și să zici, căzut în groapă, ”io nu mi-l asum!” :)) Mai ales că asumarea, măcar principială, a faptului că unii angajați sau colaboratori pot greși este, practic, un fel de pregătire psihologică pentru cum să reacționezi atunci când perversa se întâmplă, gen.

Continuă brandul: Pana in prezent nu am avut sesizari pe acest subiect privind modul de utilizare a siglei Campion Broker in social media de catre agentii/colaboratorii/angajatii companiei.

Comentariul meu: Știți cum este pe multe mașini care aparțin unor flote de companii mari anunțul ăla cu ”dacă nu conduce bine, sună la numărul…”? Arunc o provocare către branduri: să invitați lumea să vă spună dacă văd angajați sau colaboratori de-ai voștri care ”conduc” nașpa în social media (pe exemplul pe care îl discutăm azi).

Recomand din nou să vă gândiți la varianta unor workshopuri pentru angajați și pentru colaboratori în care să li se explice de ce să NU facă anumite lucruri în social media și, pentru cei activi și care ar vrea să se miște mai cu talente, CE și CUM să facă lucruri în social media.

Pentru că, again, prevenția este mult mai importantă decât tratamentul. Și, în plus, unii oameni pur și simplu nu își dau seama că nu e bine ce fac și de aceea parcă li se ia o ceață de pe ochi atunci când li se explică. Uneori este atât de simplu :)

Distribuie pe:

Un comentariu la “Cum să eviți ca un angajat să fie ghiolbănete în social media. Studiu de caz: Răzvan Călinescu și Campion Broker

  1. Simona Răspunde

    Buna ziua. Nu pot sa ma abtin, sa va intreb care este legatura dintre titlu si descriere? Al doilea aspect pe care vreau sa il subliniez, este faptul ca atitudinea dumneavoastra, nu ofera mai mult profesionalism decat interlocutorul dumneavoastra.
    Dumneavoastra, ca si blogger, stiti destl de bine, ca aveti diferite optiuni de a nu mai fi deranjat de cine nu doriti. Profesionalismul v-ar fi ajutat sa gasiti metode de rezolvare a problemei.
    Cu respect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.