Vă recomand acest exercițiu de calcul simplu al unor cheltuieli. Ca să vedeți cât de mulți bani dați pe lucruri pe care chiar am putea să nu dăm atâția bani! Că nu știu cum să o zic mai simplu.

Cum reușește o companie cu 17.000 de angajați în România să le asculte ideile

Ca antreprenor de vreo 15 ani deja, știu că ceea ce îndeobște se numește lucrul cu oamenii este partea cea mai grea, dar fără de care nu se poate.

Adică, spus pe șleau, dacă nu ai oamenii care să îți ducă pe umerii lor businessul, degeaba ești tu cel mai mare manager care a existat pe fața Pământului (dar de ce să mă limitez la micuța noastră planetă albastra, din Univers, zic!).

De fiecare dată când echipa pe care am construit-o în jurul meu (și de care sunt teribil de mândru!) creștea, creșteau și provocările. Nu problemele, nu îmi place niciodată să vorbesc despre probleme. Ci provocările. Oportunitățile, chiar.

Pentru că fiecare coleg nou venea cu o atitudine diferită și cu o abordare altfel decât aveam noi, de unde și provocarea, dar și oportunitatea.

Ca manager, ce simți că este din ce în ce mai greu de fiecare dată când ai de coordonat din ce în ce mai mulți oameni este tocmai găsirea unei modalități de a reușit să îi asculți pe toți.

Desigur, uneori este imposibil să îi asculți pe toți. Adică, spre exemplu, dacă luăm cazul Carrefour România, cu 17.000 de angajați!, cum ar putea un manager (un om, la urma urmei) să îi asculte pe toți? Imposibil, desigur. Dar…

Ei bine, pornind cu acest ”dar…” în minte vă invit să citiți rândurile de mai jos. Căci o să vă povestesc despre un eveniment gândit și implementat de români, care mi-a dovedit că există soluții ingenioase pentru a scoate din ecuație acest ”dar” :)

Să vă povestesc, deci, despre cum am văzut eu ce s-a întâmplat la Hackathonul ”Călătoria Învățării” Carrefour, unde 250 de angajați ai companiei, împărțiți în 16 echipe, au venit cu idei pentru îmbunătățirea activității lor. Toată experiența bazată pe un procedeu de design thinking (cred că m-am îndrăgostit un pic de acest concept după ce l-am văzut e efecte poate să aibă…), adică participanții și-au construit practic propriul proces de învățare! E foarte tare asta, promit că revin asupra acestui concept.

Practic, ce s-a întâmplat acolo a fost așa: s-a dat libertate totală tuturor celor prezenți să vină cu cât mai multe idei pornind de la cele patru teme de bază, despre care vă spun un pic mai jos.

Așa, ca scurgere a procesului, dacă vreți, participanții au urmat pașii acești: definirea nevoii, cercetarea, propunerea proiectului, definirea etapelor de implementare, implementarea proiectului.

Cele patru teme de bază pe care s-au lucrat sunt așa:

Servant Leadership. Ideile pe segmentul acesta și-au propus să reducă, dacă vreți, distanța dintre funcția unui manager și cei aflați în subordinea lui, astfel încât managerul să îi ajute mai mult. Pe sistemul ”facem echipă, funcționăm mai bine împreună”.

P&L Explained. Mie personal această temă mi-a plăcut cel mai tare. Pentru că, în esență, angajații Carrefour au fost provocați să găsească modalități prin care să fie explicate concepte financiare în așa măsură încât să fie înțelese de toți cei 17.000 de angajați! Cum zice, super provocare! :D

Customer Centricity. Pe scurt, clientul este pe primul loc. Provocarea fiind să vină cu noi modalități de implementare a acestui concept, care să pună clientul în centrul activității tuturor angajaților din rețeaua Carrefour.

Technical Skills. Despre cum să îți îmbunătățești meseria, practic. Idei despre cum să devii mai bun în ceea ce faci și cum să îi ajuți și pe ceilalți colegi să facă asta.

Partea finală a evenimentului a presupus pitchuirea tuturor celor 16 proiecte de către fiecare echipă în parte, în fața tuturor celorlalți colegi, adică în fața unei săli pline. Asta apropo de învățare :)

A fost o plăcere pentru mine să intru un pic în ”bucătăria interioară” a unei companii cu 17.000 de angajați. Și să văd modul în care cei responsabili de gestionarea eficientă a comunicării cu ei încearcă să găsească modalități cât mai bune nu doar pentru a le spune ce să facă, ci mai ales pentru a-i asculta. Iar astfel de eforturi, din punct de vedere al unei culturi organizaționale, sunt pariuri deja câștigate pentru viitor.

De aceea îi felicit pe organizatori și pe participanți. Și le mulțumesc pentru oportunitate :)

Am surprins câte ceva din atmosfera din cadrul Hackathonului în filmul de mai jos.

Și, dacă vreți să auziți mai multe despre această ispravă chiar de la șefa de HR Carrefour România, Ana Krasovschi, poftiți de luați o ediție specială #LaivuLuChinezu, realizată chiar în timpul Hackathonului :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: