Clatette a intrat instant în sertarul ăla din corazonul meu unde țin brandurile. Și nu pentru că sunt mare mâncător de clătite (chiar dimpotrivă!) și nici pentru că oricum îmi place să salut cu mare drag și cu mare speranță orice afacere românească ce începe să meargă bine.
Motivul principal pentru care mi-e drag acest brand este că o cunosc pe inițiatoare afacerii, Georgiana Gheorghe. De niște ani buni. Timp în care mi-am dat seama că, dincolo de multe calități (dar și defecte, desigur :D) pe care le are, dacă ar fi să zic un lucru despre ea, iată-l: are încăpățânarea aia frumoasă de a crede cu adevărat în ce face și de a face ceea ce crede că trebuie făcut. Iar asta înseamnă notă mare in my book :)
Aveți mai jos informațiile oficiale. Pe care vă invit să le citiți. Și apoi să cumpărați clătitele, să le testați, să dați feedback și, dacă vă plac, să ziceți mai departe despre ele. Ca să ajutați un business românesc la început de drum.
Grupul de firme Presage/Micro Food Company, cu capital 100% românesc, anunță deschiderea primei Fabrici de clătite ready made și semnarea primului contract cu un lanț de retail alimentar, Auchan Romania.
Urmare a 2 finanțări bancare (Banca Transilvania și BCR) în valoare de 450.000 lei și a propriului capital, investiția pentru punerea pe piață a brandului Clatette se ridică la peste 130.000 EUR, bani investiți în amenajare spațiu, utilaje producție și ambalare, mașină transport, softuri de gestiune, echipamente de lucru, analize și certificări pentru standarde food safety, branding și marketing.
Clatette se regăsește, începand cu luna martie, cu 3 sortimente pe rafturile magazinelor Auchan din București: foi de clătite clasic (făina, ouă, lapte), foi de clătite cu cacao&rom, foi de clătite cu scorțișoară.
Produsul finit, aflat în magazine, constă în împachetarea a 12 foi de clătite proaspete, produse din ingrediente naturale, ambalate în vid.
De asemenea, clătitele proaspete, din ingrediente naturale, se distribuie și pe canale HoReCa, cu precădere in cantinele școlilor și grădinițelor publice și private, dar pot fi comandate și pentru petreceri corporate sau private.
Clatette este primul brand autohton de clatite ready made și iși propune să devină rapid unul dintre deserturile preferate cumparate pentru a fi servite acasa, in combinații gurmande și rețete chic.
Produsele se adresează consumatorului tanar, modern, din mediul urban, foarte activ, care preferă să petreacă relaxat, cât mai mult din timpul liber cu prietenii sau cu familia, și cu cât mai puține griji.
Clătitele sunt rafinate, cu un gramaj de 200 – 250gr/pac, un tabel nutrițional foarte echilibrat și adaos redus de zahăr. In portofoilul Clatette se regăsesc cel puțin 10 rețete, însă în piata au fost distribuite pe diferite canale, 7 dintre acestea ; 5 ca baze pentru pentru deserturi : foi de clătite simple cu faină albă, cu cacao&rom, cu scorțisoară, cu vanilie Bourbon, cu mentă uscată marunțită și 2 rețete fără zahăr , ce pot fi folosite ca baze pentru gustări rapide: foi de clatite cu faină integrală (fără zahăr) și cu busuioc uscat marunțit.
„Am gândit acest produs având în minte 2 lucruri: femeia modernă, mai mult sau mai puțin sofisticată, independentă, foarte activă, care preferă să petreacă fără griji cât mai mult timp cu familia sau cu prietenii, fără să petreacă prea mult timp în bucatarie, dar care este totuși foarte atentă la eticheta produselor pe care le achiziționează și le pregătește pentru cei dragi. Uitându-ne la trend-ul crescător de consum al produselor ready meal si fresh food, din ultimii 2 ani, coroborat cu atenția sporită a românilor pentru produse autohtone și clean label, sunt optimistă în reușita proiectului nostru și în dezvoltarea urmatoarelor sortimente pe care le avem in lucru, cu adresabilitate și mai mare, incluzând consumatorul in mișcare, ce preferă gustările ready To Go” – Georgiana Gheorghe, fondatoare Clatette.
2 thoughts on “Clatette sau #AșaÎncepe povestea primul brand românesc de clătite ready made”
Ma bucur foarte tare pentru ca Georgiana a reusit si ca produsele au ajuns si la raft. M-am intalnit cu Georgiana de vreo 2-3 ori pe la conferint si de fiecare data imi spunea despre ideea ei de a pune clatitele pe rafturile super/hyper-marketurilor.
Articolul, mai degraba vestea ca a reusit ma inveseleasca. Mi-am amintit ca atunci cand vrei ceva si muncesti sa il faci posibil se intampla.
Felicitari Georgiana!
In Bretagne se mananca foarte mult clatite si dulci dar mai ales sarate, ca aperitic, umplute cu tot felul de chestii. Cei din Quimper au fost putin surprinsi de ideea de a le umple cu Finetti ori dulceata, ca sa va dati seama….