S-ar putea să îmi fac un obicei din asta. Adică să pornesc de la părerile, comentariile și observațiile voastre despre un articol scris pe blog și să fac follow-up, ca să îi zic așa. După cum puteți vedea mai jos. Căci interviul pe care puteți să îl citiți a venit ca urmare a reacțiilor voastre la articolul în care ziceam că îmi place campania celor de la Patria Bank.
După ce am strâns comentariile voastre, i-am rugat pe cei de la Patria Bank să îmi răspundă la câteva întrebări. Ceea ce s-a și întâmplat.
Echipa de răspuns, ca să îi zic așa, este formată din Ștefania Cristescu si Cristina Sacuiu, din echipa de marketing si comunicare a Patria Bank, care, după cum puteți vedea mai jos, chiar funcționează ca o adevărată echipă :D
Enjoy!
Cristian China-Birta: Spuneți-mi, pe scurt, istoricul brandului Patria Bank. Pentru că există mare interes din partea unor cititori pentru acest aspect.
Pe scurt, povestea proiectului Patria începe acum mulți ani, cu peste 10 ani în urmă, cu o viziune care a fost urmărită până la implementare. Întâi a fost sora mai mică a Patria Bank, Patria Credit IFN, pornită dintr-un proiect al World Vision și dezvoltată în cea mai mare instituție de microcreditare din România.
În paralel, acționarul principal al băncii EEAF (Eastern European Accession Fund), ai cărui principali investitori sunt instituții importante și de renume, precum Banca Europeană de Re-construcție și Dezvoltare (BERD), Fondul European de Investiții (FEI) și alte instituții importante la nivel european, a achiziționat Nextebank (fosta Romexterra Bank).
În martie 2016 a schimbat numele băncii în Patria Bank. Tot în 2016, Patria Bank a achiziționat pachetul majoritar de acțiuni în Banca Comercială Carpatica cu care a fuzionat în mai 2017, devenind o singură bancă, mai mare, mai puternică, sub numele de Patria Bank. Totodată, suntem listați la Bursa de Valori București.
Dar poate cel mai important despre noi este faptul că suntem români și vrem să contribuim la creșterea economiei locale, prin susținerea tuturor românilor care își doresc să evolueze, să le fie mai bine, lor, familiilor lor și afacerilor pe care le cresc.
Ce înseamnă Patria Bank în acest moment?
Momentan, Patria Bank operează prin 85 de unități, în toată țara. Suntem prezenți în toate județele țării, în orașe mari, dar și în orașe mici și foarte mici, chiar din zona rurală.
Ca o curiozitate, peste 90% din clienții noștri sunt în afara Bucureștiului. În plus, avem o rețea de distribuție care nu se limitează doar la sucursale, întrucât avem forță de vânzări mobilă care merge acolo unde are clientul nevoie de noi.
Pe segmentele micro și agro, colegii noștri merg direct pe câmp sau în ferme pentru a acorda finanțare. Sau ne conectăm cu clienții direct prin Skype pentru a analiza și a discuta pe dosarele de creditare.
În era digitalizării și social media, locația nu mai este neapărat o problemă, având totodată și un serviciu bun de telemarketing și call center prin care oferim informații și detalii atunci când clientul o cere.
Care credeți că este cea mai bună învățătură pe care banca a primit-o din lucrul cu cei din mediul rural?
Cele mai bune lecții le primim de la clienții noștri, de la care învățăm cum să ne perfecționăm serviciile. Ruralul, dar și urbanul, ne-au învățat să fim atenți cu oamenii, ne-au învățat că finanțarea trebuie făcută nu doar considerând documente, ci considerând omul din fața ta, care vine și îți cere ajutorul. Astfel, probabil că cel mai mare câștig al nostru este faptul că am învățat să ascultăm, să înțelegem nevoile și să venim către clienții noștri cu soluții, să fim o bancă pentru toți românii, indiferent unde trăiesc aceștia.
Care sunt produsele pe care Patria Bank le oferă (cu accent pe beneficiile pe care le oferă produsele)?
Deși este un brand relativ tânăr pe piață, Patria Bank acordă atenție nevoilor tuturor românilor, indiferent de venit. Ne concentrăm eforturile și soluțiile pentru românii de rând, aceia despre care nu vei auzi foarte multe în prime-time și care nu își permit concedii de lux în țări exotice. Ne uităm la nevoile tuturor, și a celor pentru care un venit mic nu reprezintă un bilet de acces la o viață decentă sau chiar la alte bănci; pentru ei oferim credite de nevoi personale care să le facă viața mai bună.
Patria Bank aduce împreună ruralul și urbanul, toată România, indiferent dacă vorbim despre București, Timișoara sau un sat din nord-vestul țării. De exemplu, mulți antreprenori au nevoie de servicii financiare pe care să le acceseze cu ușurință și care să se plieze fie pe dimensiunea, fie pe sezonalitatea business-ului. Special pentru ei, punem la dispoziție credite pentru activitatea curentă, respectiv pentru investiții.
Și, pentru că nu ne limităm doar la industriile “la modă”, ci ne dorim să ajutăm pe cât putem agricultorii din țară, am conceput produse personalizate agro, cu rambursări ale împrumuturilor calculate în funcție de dinamica și fluctuația afacerii lor. Mai mult, am încercat să simplificăm pe cât posibil accesul la un împrumut al afacerilor, iar cu ajutorul creditului EaSI, antreprenorii pot duce afacerea lor la un alt nivel, nefiind nevoie de garanții sau avans.
Pentru o parte dintre produsele Patria Bank, lunar organizăm concursuri și promoții. De exemplu, cea mai recentă promoție este Depozitul Centenar, produs aniversar cu care celebrăm străduința românilor de a economisi, oferind o dobândă avantajoasă și excursii la Alba Iulia, în 2018, de ziua Unirii.
Cum a venit ideea campaniei ”Ce face patria pentru tine”?
Mare parte dintre produsele financiare ale Patria Bank se adresează atât celor cu spirit antreprenor urban, cât și celor din rural, care au un stil de viață autentic și duc tradițiile românești din generație în generație. Inspirația a venit chiar de la clienții noștri, ale căror meserii nu au corespondent fancy în engleză.
Iar agricultorii și fermierii nu se raportează la un program și nu au sisteme de tracking al orelor lucrate. Ei își văd de treaba lor și învârt la rotițele economiei de la prima oră a dimineții până îi lasă puterile. Așadar, mesajul campaniei “Faci multe pentru patrie, e timpul să facă și Patria ceva pentru tine” a venit natural, iar vizualurile mesajului campaniei au fost realizate, în mare parte, cu oameni reali ce au joburile și business-urile prezentate în Comunicare.
Care sunt principalele provocări pentru o banca românească în timpurile pe care le trăim?
Una dintre principalele provocări este aceea de a oferi soluții clienților, și nu o altă grijă financiară. Nevoile personale și cele de business sunt atât de variate, încât poate fi dificil să ieși pe piață doar cu două sau trei tipuri de credite. E important ca o instituție bancară să dea dovadă de flexibilitate și să se plieze pe solicitarea clientului.
Apoi, o altă provocare pe care o vedem este umanizarea băncii, astfel încât românii să rezoneze cu ea. Până nu demult, industria de banking locală părea să se adreseze doar urbanului și corporatiștilor, pe când agricultorii sau cei cu venituri mici erau lăsați în plan-secund. Aveai impresia că serviciile bancare sunt doar pentru cei cu venituri medii spre mari, pe când cealaltă categorie era cantitate neglijabilă.
Ce planuri de viitor aveți?
2018 va fi un an în care ne continuăm drumul spre împlinirea misiunii noastre de a fi banca tuturor românilor. Avem în dezvoltare o serie de proiecte care ne vor ajuta să fim cât mai aproape și de ajutor celor ce au nevoie de sprijinul nostru. Din păcate nu putem oferi mai multe detalii în acest punct, dar vom reveni cu ele curand :)
De asemenea, pentru că din 1 decembrie 2017 am intrat în anul centenarului, Patria marchează acest eveniment printr-un produs de economisire aniversar care încurajează în mod simplu și pragmatic românii la economisire.
Avem totodată și credite pregătite să îi ajute pe români să petreacă sarbători frumoase și în tihnă în familie.
2 thoughts on “Un credit trebuie să fie o soluție pentru client, nu o altă grijă financiară”
Bine ar fi fost dacă echipa „sudată” de marketing si comunicare a Patria Bank care a răspuns întrebărilor ar fi recitit materialul înainte de postare…
S-ar fi evitat unele din numeroasele „perle” din text.
Câteva exemple:
– „colegii noștri merg direct pe câmp sau în ferme pentru a acorda finanțare. Sau ne conectăm cu clienții direct prin Skype pentru analiza și discua pe dosarele…”
– „Ne uităm la nevoile tuturor, și a celor pentru care un venit mic nu reprezintă un bilet de acces la o viață decentă sau chiar la alte bănci; pentru ei oferim credite de nevoi personale…” – de ce va uitați la alte bănci ?
– „vizualurile mesajului campaniei au fost realizate” – contribuții originale la îmbogățirea limbii române cu noi cuvinte…
Stimate domn, a fi angajat la Bancpost și să vii să comentezi așa, ei bine, lăsați-o așa cum a căzut.