Cum o mare parte din viață o petrecem în propria locuință, este important ca aceasta să fie prietenoasă cu mediul. Femeile sunt cele care folosesc cele mai multe metode de economisire, iar aceasta și alte date se regăsesc în studiul* IKEA despre sustenabilitate, realizat la finalul anului 2016.
Dintre cele mai importante rezultate ale studiului:
Energie
• 65% dintre bucureșteni își încălzesc locuințele prin intermediul sistemului public de termoficare.
• Pe timp de vară, numai 37% dintre bucureșteni își răcesc locuința. Pentru aceștia, temperatura optimă din locuință este de aproximativ 20 C.
• Peste jumătate dintre bucureșteni consideră factura de încălzire un cost major.
• Femeile sunt cele care folosesc cele mai multe modalități de economisire, iar în top se află stingerea becurilor atunci când nu este nevoie de ele.
• Aproximativ 9 din 10 bucureșteni sting lumina atunci când nu o folosesc, iar 54% dintre cei intervievați folosesc becuri LED.
• Peste 90% dintre bucureșteni folosesc gaze pentru a găti, iar 78% dintre ei nu utilizează vase sub presiune.
• 53% ar vrea să facă mai multe pentru a economisi energie, dar mărturisesc că nu știu cum.
Apă
• 84% dintre bucureșteni au apometre instalate, iar apa caldă este furnizată direct de la sursa de alimentare cu apă.
• Unul din doi bucureșteni cunoaște și aplică metode de economisire a apei, dar numai 8% dintre aceștia refolosesc apa.
• 76% dintre cei intervievați au spus că economisesc apă din motive financiare
• 82% dintre bucureșteni pornesc mașina de spălat doar când este plină.
• Durata medie a unui duș nu depășește 10 minute și numai 12% dintre bucureșteni preferă să facă baie în cada plină cu apă.
Deșeuri
• Mai puțin de 50% dintre bucureșteni aleg să sorteze gunoiul, iar locul în care se desfășoară această activitate este de obicei bucătăria.
• Cele mai importante motive pentru care bucureștenii își sortează gunoiul sunt banii și beneficiile personale.
• Bucureștenii care aleg să își recondiționeze mobila veche preferă să nu apeleze la ajutor specializat. Bugetul alocat unei recondiționări nu trebuie să depășească 30% din valoarea inițială a produsului.
• Unul din doi bucureșteni preferă să doneze mobila, hainele sau electrocasnicele pe care nu le mai folosește unor persoane nevoiașe sau organizații.
• 91% dintre bucureșteni nu au achiziționat niciodată mobilă second-hand.
• Numai 6% dintre aceștia ar fi dispuși să închirieze mobilă pe termen lung.
Produse alimentare
• Bucureștenii merg la cumpărături pentru produse alimentare de 2-3 ori pe săptămână, iar calitatea este cel mai important criteriu de cumpărare.
• Produsele locale se află în topul preferințelor bucureștenilor.
• 71% dintre bucureșteni au recunoscut că obișnuiesc să arunce mâncare, motivele principale fiind depășirea datei de expirare sau gătitul în cantități prea mari.
• Dintre cei care refolosesc resturile rămase de la masele dintr-o zi, 68% le consumă în ziua următoare, iar 36% le folosesc în alt preparat sau le folosesc ca hrană pentru animale.
Transport
• Bucureștenii folosesc cel mai des autobuzul (34%), acesta fiind urmat de metrou cu un procent de 22%.
• Dintre cei care vin la serviciu cu mașina personală, doar 24% împart drumul cu colegii de la muncă.
Pentru a avea un impact pozitiv real în viețile consumatorilor, IKEA România a lansat proiectul „Schimbări mici, Economii mari” dedicat membrilor IKEA FAMILY. 20 de membri IKEA FAMILY au fost selectați să testeze produsele IKEA pentru sustenabilitate timp de șase luni.
Provocarea:
Prin schimbări mici în rutina de zi cu zi și cu ajutorul produselor și soluțiilor sustenabile IKEA, participanții încep să economisească mai mult și să consume mai puțin, totul pentru a proteja mediul înconjurător.
„Sustenabilitatea este un pilon esențial pentru IKEA și ne dorim să facem din ce în ce mai multe în acest domeniu. Proiectul pentru membrii IKEA FAMILY este un mod prin care ne dorim să demonstrăm că este simplu să economisești acasă, dacă ai informațiile necesare. Pentru a oferi inspirație și altor oameni, am lansat platforma web „Schimbări mici, Economii mari” pentru că o parte importantă din acest proiect este despre comunicare și povești. Suntem curioși să aflăm experiențele pe care le-au avut oamenii și, ca Ambasadori ai Sustenabilității IKEA, ne dorim să împărtășească cu noi povești captivante din timpul proiectului,” a declarat Mircea Ilie, Sustainability Manager IKEA România.
*Metodologie
Datele au fost obținute prin intermediul unui chestionar CATI către un eșantion reprezentativ de 200 persoane, pe cote de vârstă, sex și sectoarele din București. Profilul respondenților: persoane care locuiesc în București, cu vârste cuprinse între 18-65 de ani, care nu au mai participat la niciun alt studiu de piață în ultimele 6 luni. Chestionarul a inclus întrebări închise (răspuns unic sau multiplu), întrebări deschise, scala Likert și top 3 importanță.
Cercetarea a fost realizată în colaborare cu agenția de marketing independentă Ellipse Marketing.