19.06.2017

Eticheta termosensibilă de pe Salamul Semenic de la Caroli, prima #MâncareCuNotificare din România

Poate ați văzut deja eticheta termosensibilă de pe salamurile Semenic Extra Caroli. Bine, pe ea scrie ”Carolimetru Termic”, o idee faină de marketing de la Caroli, de altfel :) Dar, din punct de vedere tehnic, este o etichetă inteligentă cu ecran termosensibil. Care vă ajută să știți dacă produsul este pătrat la temperatura optimă.

Apropo, vedeți că am o bară termosensibilă mai jos. Mă rog, de fapt ar fi ”cititoro-sensibilă” :D Ia vedeți ce se întâmplă cu ea pe măsură ce citiți și dați scroll down…

Cum funcționează eticheta termosensibilă

Temperatura optimă la care ar trebui să păstrați produsele Caroli este între 2-8°C. La astfel de temperaturi aveți siguranța că produsele sunt ce trebuie, cum ar veni. Eticheta termosensibilă de pe salamurile Semenic Extra vă ajută să vedeți când acest interval este depășit, ca să zic așa, pentru că eticheta își schimbă culoarea în funcție de temperatura produsului, astfel:

  • sub 8°C are culoarea verde
  • peste 8°C începe să se coloreze în galben

Tradus în limbaj de social media (știți voi, în contextul grămezii de notificări pe care le primim pe telefon), această etichetă termosensibilă aduce, practic, prima #MâncareCuNotificare din România. Care vine, cum ar trebui să facă orice notificare, de altfel, în ajutorul nostru, al consumatorilor.

Ce înseamnă codul culorilor de pe eticheta termosensibilă

etichetă termosensibilăFaptul că atunci când eticheta are culoarea verde înseamnă că produsul este menținut la temperatura optimă este evident, pe sistem de furculition :D Când eticheta se face galbenă, ei bine, aici chestiunile trebuie nuanțate.

În primul rând, culoarea galbenă este un avertisment, dacă vreți, că produsul trebuie readus la temperatura corespunzătoare. Mai aplicat, să zicem că ați pus masa, ați mâncat și v-ați întins la un pahar de vorbă.

Dacă eticheta se colorează în galben, asta nu înseamnă că produsul nu mai este bun pentru consum, desigur. Ci doar că vă servește o notificare. Adică gen ”șefu, vezi că trebuie să mă pui din nou în frigider!” :)) Acesta este rolul etichetei, să vă avertizeze despre temperatura la care să păstrați produsul, nu despre caracteristicile de consum ale produsului, dacă vreți. Adică este un instrument util pentru indicarea temperaturii de păstrare.

Legat de condițiile extra-etichetă termosensibilă, Caroli îi asigură pe consumatori că distribuția produselor se face doar în parteneriat cu retailerii care înțeleg și respectă condițiile optime de depozitare și păstrare ale produselor Caroli Foods. Există în acest sens un sistem permanent de monitorizare a lanțul frigorific al produselor Caroli: începe cu producția și ambalarea în fabrica din Pitești, continuă cu depozitele din țară, în timpul transportului cu mașinile frigorifice deținute de Caroli și termină cu verificarea vitrinelor frigorifice ale magazinelor partenere.

O să vedeți că, dacă puneți produsul la loc în frigider, după ce ați văzut că eticheta s-a colorat în galben, culoare redevine verde, după un anumit timp (până în 60 de minute, în funcție de cât de mult ați ținut produsul pe afară). La fel, dacă puneți mâna pe eticheta (care este verde, normal, abia ce ați scos produsul din frigider!), o să vedeți că se îngălbenește. Ceea ce nu înseamnă altceva decât că funcționează corespunzător, fiind, nu-i așa, termosensibilă :)

De ce a introdus Caroli eticheta termosensibilă?

Întrebarea este una pertinentă. Dar și răspunsurile la ea :)) În primul rând, introducerea acestei etichete face parte din dorința brandului de a reaminti tuturor, atât retailerilor cât şi consumatorilor, importanța păstrării produselor alimentare la temperatura optimă. De ce? Păi altfel cum să beneficiezi cu adevărat de calitățile produsului? Așa, cu eticheta, poți tu, consumator, să îi tragi de mânecă pe retaileri și să le semnalezi faptul că nu le merge frigiderul, că salamul stă mai pe afară, ați înțeles ideea!

Apropo de asta, dacă vedeți în raftul magazinului că eticheta este galbenă, asta înseamnă că:

  • temperatură din vitrină frigorifică a magazinului nu este setată sub 8°C
  • fluxul de aer rece al vitrinei este obturat/ nu ajunge la produs

La fel, faptul că eticheta se îngălbenește în drumul de la magazin spre casă nu însemnă că produsul nu este bun pentru consum, ci doar că a ieșit din intervalul optim de temperatură și că e bine să îl puneți cât mai repede la rece. Recomandarea când cumpărați produse de genul acesta este să aveți la voi așa:

  • pentru transport din magazine către locuinţă: sacoşe termoizolante cu pastile de răcire, rucsaci termoizolanţi, minifrigidere cu alimentare la brichetă auto
  • pentru consum în afară casei (la şcoală, la serviciu, la picnic): genţi sau rucsaci cu buzunar termoizolant

Acestea fiind spuse, vă urez poftă bună :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Gregory Porter vine pentru prima oară în România. Ok, dar cine e ăsta?

Cuibul Artiștilor sau de ce o să îi susțin mereu pe cei care fac lucruri, nu pe cei care stau pe gard

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *