De ce mi se pare de bun simț rebrandingul Apa Nova

La prima vedere, rebrandingul Apa Nova nu pare ceva substanțial diferit de ceea ce era înainte. Doar că, din punctul meu de vedere, exact la substanță lovește acest rebranding, ca să zic așa. Pentru că, după cum vedeți, faptul că acum apare în denumire ”Compania de Ape București” aduce o asumare a rolului pe care brandul îl are în viața bucureștenilor. Să mă explic.

”Ape” însemnă, spus așa, ca de la peluză, fix ce face Apa Nova. Pentru că vorbim despre serviciile de alimentare cu apă și despre serviciile de canalizare. Adică două ”ape” :) Rebrandingul aduce, deci, o clarificare, dacă vreți, a misiunii, pe de o parte și a responsabilității companiei în relația cu bucureștenii.

Bine, dacă intrăm în termeni mai tehnic, ”apele” sunt mai multe. Pentru că, așa cum am aflat din comunicatul oficial, Apa Nova furnizează următoarele servicii: serviciul de alimentare cu apă potabilă, serviciul cel de alimentare cu apă industrială, preluarea apelor pluviale, precum şi preluarea şi epurarea apelor uzate

Ca brand, Apa Nova este percepută de bucureșteni mai mult pe partea cu apa potabilă. Doar că partea de canalizare este nu doar foarte importantă pentru Capitală, ci și extrem de complicată (vorbim despre vorbim despre 2355 de km de rețea în București, mare parte învechită). Noul brand aduce inclusiv partea asta mai complicată în atenție.

Din punct de vedere strict al designului, s-ar putea să vă scape (dacă nu vă uitați atent, desigur :D) că acum, în logo, există un ”omuleț” format din acele ”ape”. Mie mi se pare foarte simpatică rezolvarea asta, care aduce și mai multă umanizare a brandului :)

Bun, acum trecând de aceste considerații oarecum tehnice (dar necesare, cred), faptul că rebrandingul Apa Nova nu e ceva de să reacționeze lumea gen ”uauuu, ce schimbare” mie mi se pare de bun simț. Știți de ce? Pentru că eu cred cu tărie în brandurile care inclusiv la nivel vizual se pun în armonie, dacă vreți, cu structura internă a businessului. Iar serviciile Apa Nova nu se pot revoluționa de pe o zi pe alta, în sensul că o schimbare majoră, dată fiind vastitatea rețelei și gradul său de vechime (mare parte din rețeaua vechiului oraș are peste 100 de ani!) ia foarte mult timp și foarte mulți bani.

Așa că rebrandingul companiei puteți să îl vedeți din perspectiva relaționării brandului cu bucureștenii. Adică asumarea responsabilității care o au față de ei, precum și umanizarea relației cu locuitorii Capitalei. Ceea ce nu este deloc puțin lucru.

Apropo de percepția brandului în rândul bucureștenilor și de relaționarea cu ei, ce mi-a atras atenția la Apa Nova anul trecut (și m-a făcut să ridic sprânceana a mirare, pentru că, după știința mea, a fost un gest de mare curaj pe care nu l-am văzut din partea altor companii) a fost dezbaterea publică pe care au organizat-o și la care au participat cam 1.500 de oameni. Asta apropo de deschiderea către dialog și dorința de a obține feedback nemijlocit.

Ei bine, aflu că și anul acesta va avea loc această dezbatere, pe 5 aprilie. Cum sunt interesat de subiect, o să revin pe larg într-un alt material. Când o să vă fac și invitația de a participa la acest eveniment.

Așa, ca idee, parteneriatul public privat dintre ANB şi Municipiul Bucureşti este în top 5 al Băncii Mondiale, fiind dat ca exemplu de bune practici în întreaga lume. Cum ziceam, voi reveni asupra chestiunii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *