Degeaba au oamenii voce, dacă brandurile nu vor să o asculte

Trăim vremuri foarte interesante, cum ar spune un chinez bătrân (dap, m-ați recunoscut, cumva, în această afirmație…). Desigur, varianta originală a zicalei este ceva de genul ”să mă ferească zeii să trăiesc vremuri interesante”. Dar asta era valabil atunci, în vechime. Căci în zilele noastre a trăi vremuri interesante nu doar că nu mai este un pericol implicit, ba chiar este motiv de stat, gândit, analizat și de tras concluziile necesare. Cine poate, firește. Și cine vrea, desigur.

Lumea social media a adus un beneficiu teribil pentru ceea ce politicienii numesc (într-un acces de superioritate auto-asumată) omul simplu. Pentru că omul simplu a primit o voce. Uneori mai slabă, alteori mai puternică, depinde de context, de sursa mesajului, de subiectul adus în discuție, sunt multe variabile. Dar certitudinea de bază rămâne: oricine poate avea acum o voce.

_SEB8631Caracteristica de bază, așa cum o văd eu, este una ce ține de controlul mesajului, dacă vreți. Adică tu, cititorule, decizi când, unde, cum, de ce și cu ce scop îți faci vocea auzită. Nimeni nu mai poate să controleze ce vrei tu să zici. Nimeni. Ești liber să zici ce vrei, când vrei. Și – foarte important! – să îți asumi ce zici.

Din fericire, multă lume a decis și decide în continuare să își facă vocea auzită. Așa că am ajuns să trăim vremuri interesante în care greutatea nu este să spui lucruri, ci să te faci auzit în vacarmul de voci care spun lucruri. Și, ca o nuanță decisivă, zic, să te și audă cine trebuie. Și să se întâmple ceva. Astfel încât vocea ta să aibă ecou.

Brandurile (în accepțiunea de companii, în sens larg, ca să focusăm un pic discuția) sunt printre subiectele preferate ale ”rostirilor” oamenilor simpli (ca să continuăm să folosim acest termen). Pentru că, simplu spus, oamenii trăiesc într-o lume de branduri, pe care le folosesc sau nu, dar cu care interacționează permanent și care fac parte, oricum o dăm, din viața lor.

Pentru un brand care ajunge la un public larg monitorizarea permanentă a discuțiilor a devenit o provocare continuă. Iar reacțiile la ce zice lumea despre brand, ehe, aici este o altă poveste. Mult mai complicată. Inclusiv din punct de vedere tehnic.

Sunt un propovăduitor acerb al beneficiilor lumii social media. Care este o revoluție teribilă, cu impact fantastic asupra vieților tuturor. Și care lume a adus dialogul dintre ”noi” și ”ei” la un nivel de-a dreptul aprig. Cu brandurile (”ei”) care încearcă din răputeri să folosească social media ca să se ”umanizeze” (nu multe reușesc asta, dar de vrut, vor), iar ”noi” vrem să ne ”branduizăm” din ce în ce mai tare, de regulă în sensul de a ne face vocea cât mai mult auzită. Combinația asta este un subiect fascinant pentru mine, căci evoluția acestor trenduri, dacă vreți, este ceea ce va influența relația dintre cele două lumi pentru multă vreme de acum înainte.

Unul din pericolele cramponării în social media este, însă, faptul că unii sunt tentați să creadă că aia, ce se întâmplă pe rețelele sociale, este viața reală. Inclusiv în ceea ce privește relația dintre oameni și branduri. Iar asta este o mare greșeală. Pe care o fac multe branduri, de altfel.

Sunt de aproape 10 ani în lumea social media și, în timpul ăsta, am învățat un lucru fundamental: social media reprezintă un canal excepțional de comunicare bidirecțională, dar fără fixarea câștigurilor rezultate din această nouă formă de comunicare în offline ceva parcă dă cu virgulă.

_SEB8561Să discutăm aplicat. Căci, trag nădejde, veți înțelege mai bine ce vreau să spun. Și să vorbim despre ce a făcut Apa Nova cu evenimentul ”Să fie limpede” (o foarte bună denumire, după umila mea părere). Căci ce s-a întâmplat acolo îmi pare un excelent material de lucru, dacă vreți, pe care să lucrăm aplicat pornind de la ce am zis mai sus.

Pe scurt, evenimentul cu pricina a însemnat că cei de la Apa Nova au invitat lumea la o consultare publică, în care să discute despre ei, ca brand. Nu pare cine știe ce mare șmecherie la prima vedere, nu-i așa? Dar este. Și încă una mult mai mare decât pare. Cu voia dumneavoastră, încerc să vă explic de ce zic asta.

Menționez că, la vremea când s-a întâmplat evenimentul (în urmă cu vreo două săptămâni), știrea asta a trecut pe lângă mine așa cum au trecut vreo 890876 alte știri. Căci, prins cu ale mele, o consultare publică inițiată de un brand nu mi s-a părut nuș ce. Dar m-am întâlnit cu un amic și, printre altele, m-a întrebat cum mi s-a părut chestiunea cu pricina. Cum nu știam mai nimic despre asta, am dat din umeri. Dar când a început el să îmi spună ce s-a întâmplat a început să ridic sprânceana a mirare.

Mirarea mea a fost stârnită de fix 3 chestiuni. Pe care vi le zic mai jos și care reprezintă, de fapt, punctele tari ale acestei inițiative. Așa cum le văd eu desigur.

Curajul Apa Nova. Să inviți lumea, pe oricine ar fi dorit să vină, la o consultare publică în Sala Palatului (dap, acolo a avut loc) despre serviciile tale este, oricum o dai, un gest de mare curaj. Mai mult, vorbim despre un gest de curaj pe care putea să nu îl facă. Fără nici o problemă. Adică, altfel spus, tot aia era pentru Apa Nova dacă nu s-ar fi întâmplat așa ceva. Dar faptul că au vrut să se expună criticilor, comentariilor, propunerilor și, firește, înjurăturilor este, repet, un act de mare curaj. Iar eu apreciez așa ceva. Poate mai mult decât sunt dispus să recunosc… Desigur, ați putea zice că trebuiau să facă ceva după scandalul de anul trecut. Aș putea să vă contrazic, puteau să nu facă nimic. Ba chiar, cu atât mai mult, faptul că au făcut așa ceva ca un fel de follow-up, dacă vreți, la ce s-a întâmplat atunci, mie mi se pare și mai tare.

concultare publica apa novaStrategia. Nu cred nici să mă tai în bucăți că un brand face o astfel de consultare mamut (au fost cam 1.500 de oameni acolo!) fără să aibă o strategie beton, din care o astfel de inițiativă să fie parte integrată. Iar o strategie care conține acest gest de curaj, de deschidere totală față de public este, din punctul meu de vedere, ceva de salutat și ceva ce aș vrea să văd la cât mai multe branduri. Pentru că o strategie bazată pe așa ceva înseamnă o strategie în care deschiderea brandului față de ceilalți este o coordonată esențială. Iar asta este grozav!

Rezultatele. Să recapitulăm: ai avut 1.500 de oameni în sală, care au vrut să vină singuri la consultare publică (doar nu i-a obligat Apa Nova să vină!) și să își facă vocea auzită, să interacționeze direct cu brandul. Cu ce s-a aples brandul? Cu peste 1.000 de păreri (sugestii, reclamații, înjurături) în scris (oamenii chiar au avut o urnă unde să lase aceste păreri) de la niște consumatori ai brandului, care au vrut să vină cât mai aproape de brand și să își facă auzită vocea. Iar asta, din orice parte ai privi chestiunea, este aur curat pentru un brand. Pentru că, în esență, fiecare părere rostită/scrisă la eveniment reprezintă câte o ”cărămidă” (dați-mi voie să folosesc acest termen clișeistic) la ceea ce brandul Apa Nova va construi de acum înainte.

Vă las să vă gândiți la ce v-am spus. Și la începutul acestui material, cu acea punere în context despre modul în care comunicarea bidirecțională branduri – oameni funcționează în lumea social media, dar și cu acest – hai să îi zicem așa – studiu de caz cu evenimentul Apa Nova. Ca să înțelegeți mai bine lumea în care trăim. Sau să încercați, măcar…

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

1 thought on “Degeaba au oamenii voce, dacă brandurile nu vor să o asculte”

  1. Pingback: Canalizarea din București - o privire scurtă și concisă - Cristian China Birta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.