TRUSTED.ro sfătuiește clienții să verifice site-ul și firma magazinului online înainte de a face o achiziție de la comerciantul respectiv. Acest lucru este cu atât mai important cu cât un bilet de avion sau o excursie în străinătate sunt achiziții care trebuie să implice un grad mai mare de responsabilitate din partea clientului. Recentul scandal privind excursiile pe care o firmă a luat banii de la clienți, dar pe care nu le-a mai organizat, a readus în prim-plan o întrebare veche: cum verific un site online de turism?
Pe scurt, scandalul
Ministerul Turismului a anunțat că a retras licența de funcționare pentru o agenție care este în centrul unui scandal fiindcă a păgubit zeci de clienți care plătiseră chiar și peste 1.500 de euro pentru excursii în țări exotice. Acesta este al treilea caz de agenție care își lasă turiștii fără vacanțe în ultimii 2 ani.
La ce să fie atent clientul când verifică un site de servicii turistice
Un site de turism respectabil care vinde bilete și vacanțe:
1. Deține o licență valabilă emisă de Autoritatea Națională pentru Turism și o afișează pe site (sau precizează pe site numărul acesteia). Este important ca accesul la licență să fie foarte ușor pentru client; ideal ar fi să existe un link direct de pe prima pagină.
2. Deține o poliță valabilă privind asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității sau falimentului agenției de turism. Polița trebuie reînnoită anual. Ar trebuie să existe aceleași condiții de vizibilitate ca mai sus.
3. Oferă clientului un exemplar al contractului de prestări servicii turistice, în momentul cumpărării pachetului de servicii turistice. Contractul poate fi transmis și prin e-mail și nu trebuie semnat de părți. Fiind vorba de un contract de adeziune, și acesta ar trebui sa fie disponibil online, pe pagina furnizorului de servicii turistice.
Alte moduri în care poți verifica un site turistic
Un client obișnuit poate face propriile verificări înainte de a achiziționa un pachet turistic sau un bilet de avion. Cu cât este mai scumpă călătoria, cu atât clientul trebuie să fie mai atent, mai ales dacă nu a mai cumpărat vreun serviciu de la acea agenție.
4. Găsește toate detaliile despre firmă în pagina de contact. La Trusted.ro, le cerem magazinelor care dețin Marca de Încredere să aibă în pagina de contact, printre altele: denumirea firmei, datele de înregistrare la Registrul Comerțului sau ANAF, capitalul social și adresa.
5. Verifică opiniile altor clienți despre firma respectivă pe site-uri specializate. Mai multe studii europene și americane recente arată că oamenii capătă încredere dacă află opinia altor consumatori. Fie că vă uitați pe site-uri specializate pentru turism, de tipul TripAdvisor.com sau Booking.com, fie că verificați opiniile pe site-uri specializate românești, cum este sistemul nostru Opiniideincredere.ro, ar fi bine să aveți încredere în opinii care sunt gestionate obiectiv de altă parte decât de firma care le primește.
6. Îi răspunde cineva în timp util la e-mail sau la telefon. Un contact ne-intermediat cu un angajat al firmei de turism este recomandat, înainte de a plasa comanda pe site. Astfel, clientul poate observa cât de rapizi sunt oamenii care lucrează acolo, ce ton folosesc în comunicare, dacă au răspuns la întrebări etc.
Legislația românească în materie de e-commerce este în prezent adaptată aproape integral la cea din spațiul comunitar european, dar sunt unele cazuri, precum cel al agențiilor turistice online, în care clienții trebuie să dea dovadă de mai multă vigilență.
2 thoughts on “Cum verific un site online de turism #UTIL”
Buna ziua,
Avand in vedere vasta dumneavoastra experienta in marketing, va rog, daca se poate, sa imi spuneti cam care este bugetul de marketing pentru o agentie de turism care comercializeaza pachete proprii. Multumesc!
Tocmai pentru că am experiență în marketing, nu vă pot răspunde fără să analizăm temeinic ce pachete aveți, la ce preț, care este publicul țintă pe care îl targetați precum și alte foarte multe detalii care, în lumea atât de dinamică și de complicată a marketingului modern, pot face diferența. Ce pot să vă spun că pe piață există bugete ale agențiilor de turism de la 300 de E pe lună la 300.000 de E pe lună. Deci alegeți între aceste două extreme și aveți bugetul :))