Ronald van Amerongen: ”România în trei cuvinte: creativă, expresivă, autentică”

Pe mine mă știți: acerb fan de bere :D Doar că de mult ori ne rezumăm doar la a ne deda la licoarea asta minunată și cam atât. Nu că ar fi ceva rău în asta, desigur. Doar că, parcă, nu e până la capăt :) Așa că, în încercarea de a înțelege mai mult despre ce bem, m-am gândit să fac o serie de interviuri cu oameni din industria berii, ca să îi zic așa, generic.

Încep această serie cu Ronald van Amerongen, Head of Grolsch Global Brand, căruia îi mulțumesc pentru că și-a făcut timp să îmi răspundă la întrebări :) Interviul a fost realizat în engleză, așa că traducerea îmi aparține. O să vedeți mulți termeni în engleză, pe care i-am păstrat așa pentru motivul că în română nu sună la fel de bine :))

Enjoy!

Cristian China-Birta: Ce face un Head of Global Brand? Include și multe degustări? :D

Michal Rabiej (Global Marketing Manager, SABMiller) si Ronald van Amerongen © 2016 Foto: Nils van Houts

Michal Rabiej (Global Marketing Manager, SABMiller) si Ronald van Amerongen
© 2016 Foto: Nils van Houts

Ronald van Amerongen: Head of Grolsch Global Brand conduce echipa brandului și este responsabil de modul în care berea Grolsch este vândută și promovată în toată lumea. Asta implică și responsabilitatea ca berea să aibă aceeași calitate peste tot în lume unde este livrată, că există conținut permanent și interesant pe platforma digitală a brandului www.canvas.grolsch.com și că parteneriatele cu colaboratorii creativi de peste tot sunt stabilite și bine implementate. Și, da, degustările fac parte din job, alături de vizitele pe care le fac în toate țările de pe glob unde mă văd cu echipele locale ale brandului. O muncă grea, cu adevărat :)

Poți să îmi spui mai multe despre noul ambalaj Grolsch? Cum a evoluat de la prima idee până la cum arată acum?

Ambalajul permanent Grolsch a fost schimbat în acest an pentru toată gama. Și a fost realizat în colaborare cu o echipă internațională de creativi. I-am invitat într-un hub creativ din Amsterdam pentru a lucra împreună la noul design.

grolsch_global_family-suitePrimul pas a fost să discutăm despre vechiul ambalaj. Ce era bine la el, ce nu era bine. Ce am aflat a fost că vechea variantă nu prea avea ”atitudine” la raft și că era cam ”aglomerat”, că informații interesante de pe ambalaj nu erau scoase îndeajuns în evidență și că ei se așteptau ca Grolsch să fie mult mai diferită decât produsele concurenței.

Ambalajul ar trebui să transmită valorile brandului: different for better. În baza acestor informații – și cu ajutorul unei echipe profesioniste de design – am creat noul ambalaj, în timpul sesiunilor creative. Apoi am început să renunțăm la detaliile neimportante și să îmbunătățim aspectul la raft, noul simbol (noi îi spunem the heritage mark) cu cele două flori de hamei, iar capacului i-a fost dat un rol cheie, care face parte din esența brandului.

Cât de important este pentru Grolsch ca brand să se poziționeze ca fiind diferit? În ceea ce privește piața din România, mie fix asta îmi place la acest brand :)

A fi văzuți ca diferiți este grozav, în special că noi credem că multe branduri de bere arată la fel și au același gust. Cele mai multe branduri merg pe ”mijlocul drumului”, noi mergem pe calea pe care am ales-o. Acestea fiind spuse, trebuie să adaug faptul că brandul Grolsch este diferit pentru că își urmează principiile. A fi diferit nu este un obiectiv în sine. Că practicăm ceea ce credem cu tărie, asta este ceea ce ne determină să facem lucrurile într-un mod neconvențional. Și vrem să facem asta pentru încă 400 de ani. Dacă ceea ce facem este perceput ca diferit, chiar unic și mai bun decât ceee ce fac alții, asta este încă un motiv ca să rămânem pe calea aleasă, aceea a respectării princiipilor noastre.

Putem spune că Grolsch are o abordare neconvențională pentru a vinde o bere ”convențională”? :D Sau partea cu neconvenționalul se simte și în gustul berii?

© 2016 Foto: Nils van Houts

© 2016 Foto: Nils van Houts

Ei bine, se simte și în gustul berii noastre. Hai să ne întoarcem un pic în 1676, când maestrul berar Peter Kuyper a inventat fermentarea bazată pe două tipuri de hamei. Unul pentru aromă, altul pentru gust. În vremea aceea, o abordare tare neconvențională a modului în care se făcea berea. Deși calitatea proceselor de producție a crescut în timp, principiul de atunci a rămas baza filosofiei noastre. Pentru că cele două tipuri de hamei (dintr-o selecție de cea mai bună calitate!) oferă berii noastre gustul unic pentru care este recunoscută. Ne întreabă lumea uneori daca nu o să facem pasul către 2, 4 sau 7 tipuri de hamei. Deși apreciem berile care merg pe această cale, noi credem cu tărie că excelenta calitate a unui principiu dovedit valorează mai mult decât media unei cantități mari.

Experimentalist.ro este de bază pentru Grolsch în România. Îți place? .D Cum se potrivește platforma cu sloganul ‘Unconventional by Tradition’?

experimentalistPlatforma experimentalist.ro a evoluat în decursul anilor într-o zonă de catalizare a unei colaborări importante pentru creativii urbani și pentru industria creativă în sine, aducând mai multe comunități creative în același spațiu digital. Suntem mândri ca brand că am reușit să avem acest rol de facilitator și să aducem valoare adăugată activității acestei comunități unice și împreună să ”împingem” cultura creativă din România. Avem, de asemenea, rolul de a-i provoca pe artiștii români să își exprime creativitatea într-un mod neconvențional, prin intermediul platformei.

Platforma se potrivește perfect filosofiei noastre de brand. ‘Unconventional by Tradition’ este unde ne aflăm acum și modul în care facem lururile. Credem că a lucra împreună cu oameni diferiți și cu mintea deschisă poate duce la apariția de idei proaspete. Idei care să forțeze limitele și care să ducă la o viață mai bună și mai interesantă. Și cum spiritul colaborării stă la baza experimentalist.ro, aceasta este un exemplu perfect de ‘Unconventional by Tradition’.

România este poziționată destul de bine în clasamentul european al consumatorilor de bere. Cât de multe știi despre piața românească? Cam ce ne poți spune despre cum este percepută Grolsch aici?

grolsch_global_images_outsideGrolsch este mereu în căutare de idei noi care să schimbe convenționalul și să îi surprindă pe oamenii deschiși la minte din România. De la echipa locală a brandului avem un feedback foarte bun despre ceea ce consumatorii români spun despre Grolsch. Românii chiar o percep ca pe o bere diferită, creativă, în spiritul brandului. Cred că Grolsch a câștigat inimile și mintea consumatorilor din România în ultimii ani.

Inițiative precum Anti-Mall sau ‘Change the City’ & SoundExperiment ne ajută să împărtășim aceste idei proaspete cu echipele locale de brand din toată lumea și să le provocăm să vină cu idei similare sau chiar mai bune. Cultura țărilor poate fi diferită, dar ”cultura creativă” este peste tot și inspiră gândirea neconvențională dintr-un capăt în altul al lumii.

Ai fost vreaodată în România? Dacă da, care ar fi cele trei cuvinte cu care ai descrie țara noastră? :)

De când am lansat Grolsch pe piața românească în 2010, am vizitat țara de mai multe ori. Îmi place atmosfera creativă, pe care am simțit-o în centrul vechi al Bucureștiului și în barurile pe care le-am vizitat împreună cu colegii mei români. Am avut plăcerea să ajung în Energiea de mai multe ori și mereu m-am bucurat să simt ”the vibe” și să fiu mândru că locul arată atât de bine, ca un rezultat al colaborării creative dintre cei de la Energiea și echipa noastră locală. România în trei cuvinte: creativă, expresivă, autentică.

Încheiem acest interviu cu un mesaj la alegere pentru cei care îmi fac onoarea să mă citească :D

Aș reveni la ce ziceam la început. Să fii diferit fiind neconvențional. Dacă îmi permiți să dau un singur sfat cititorilor tăi, le-aș spune să încerce mereu să fie mai buni. Să facă lucrurile un pic mai bine mergând pe cărări nu prea umblate. Indiferent că vorbim despre viața personală, despre cea personală sau despre statutul social. Grolsch are o istorie a parteneriatului cu culturile creative care forțează limitele convenționalului, așa că poți conta pe noi să facem asta și în viitor.

Once an experimentalist, always an experimentalist. Cheersch!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *