RTB House, companie care livrează servicii de conversie pentru branduri din întreaga lume, a studiat eficiența reclamelor pe mobil și factorii care definesc reclama perfectă pentru acest tip de dispozitiv. A analizat campanii realizate pentru clienții din aproape 40 de țări, concentrându-se pe caracteristici specifice, cum ar fi dimensiunea reclamei si numărul de oferte prezentate.
„Consumatorii din ziua de azi se îndreaptă tot mai mult spre mobil atunci când au de căutat sau cumpărat ceva. Și când vine vorba de publicitate pe mobil lucrurile sunt pozitive, am putut observa că media CTR, adică relația dintre numărul total de click-uri și afișările reclamei, este superioară pe telefonul mobil, 0,84%, și pe tablete, 0,87%, comparativ cu 0.73% pe desktop. Prin folosirea tehnologiilor avansate, care permit personalizarea mesajului și promovarea acelor produse de care consumatorii sunt interesați putem spori considerabil potențialul ca oamenii să remarce anunțul și să decidă achiziționarea lui”, a declarat Cătălin Emilian, director regional România & Bulgaria, RTB House.
Raportat la țările din zonă, utilizatorii din România sunt printre cei mai receptivi la publicitatea pe mobil. România ocupă locul 2 într-un clasament pe baza ratei de click pe telefonul mobil cu 1,01%, comparativ cu Cehia 0,93%, Polonia 0,85%, Rusia 0,8%, Ucraina 0,73% și Grecia 0,52%. Lider detașat la acest capitol este Turcia, cu CTR de 1,44% la mobil.
Atunci când vine vorba despre numărul de oferte, campaniile pe mobil s-au dovedit a fi mai eficiente în cazul prezentării mai multor oferte. Bannerele cu 12 produse afișate au înregistrat o rata de click mai mare decât cele cu șase, respectiv trei produse, cu 19%, respectiv 39% mai mare. Varietatea produselor prezentate este mai mare și se explică astfel de ce reclamele respective au atins o medie CTR de 1,4% pe telefoanele mobile și 1,3% pe tablete.
Dimensiunile reclamei contează foarte mult, iar RTB House a analizat trei dintre cele mai utilizate: 300×250, 320×100 și 320×50. Cel mai performant este bannerul în format de 300×250, care a avut rezultate cu 186%, respectiv 133% mai bune decât celelalte, în cazul reclamelor mobile. Însă acest rezultat era de așteptat, întrucât bannerele de dimensiuni mai mari captează atenția mai repede decât cele de dimensiuni mici.