În perioada aprilie 2015-martie 2016 românii au cumpărat online de peste 1,2 miliarde de lei, cu 44% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor PayU România.
Topul categoriilor de produse pe care clienții aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C. Peste 40% dintre comenzile online sunt din acest domeniu, coșul de cumpărături ajungând la peste 700 lei – de 3 ori mai mult decât valoarea medie generală. Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de fashion&beauty, urmate de home&deco, de produsele pentru copii și de cărți.
,,Piața plăților online a crescut semnificativ pe parcursul anului trecut. Valoarea medie a coșului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei. Cea mai mare tranzacție în online a fost înregistrată în eTail și a atins valoarea de peste 140.000 lei”, declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
În prezent, aproximativ 9 din 10 români aleg să plătească cash, la livrare. 1 din 10 plătește cu cardul – fie că vorbim de plățile standard sau plățile în rate, și 1% aleg alte metode de plată online (wire, iTransfer etc.).
,,Deși cei mai mulți români încă aleg să plătească în numerar, anul trecut, în fiecare minut aproximativ două persoane noi au plătit cu cardul în sistemul PayU. Cardurile cu rate sunt în continuare în topul preferințelor celor care plătesc online, valoarea unei tranzacții medii realizate cu acest tip de card fiind de trei ori mai mare decât o tranzacție obișnuită cu cardul. În condițiile în care trendul este să cumperi din ce în ce mai mult în online, este esențial ca magazinele să pună la dispoziția consumatorilor cât mai multe metode de plată, să le ofere o experiență de cumpărare facilă – la un click distanță chiar și 100% sigură”, a mai declarat Marius Costin.
Plata de pe dispozitivele mobile (tabletă, smartphone) se află încă într-un stadiu incipient: doar 3 din 10 români care plătesc cu cardul aleg să își achite comanda de pe un dispozitiv mobil.
