Studiu EY și Impact Hub: Profilul antreprenorului de startup din România

EY și Impact Hub au realizat un studiu despre antreprenoriatul românesc, concentrat pe percepțiile și zonele de interes ale antreprenorilor aflați la început de drum. Un număr de 301 de antreprenori români care conduc afaceri cu o vechime mai mică de trei ani au răspuns întrebărilor Barometrului afacerilor de tip startup din România, iar principalele concluzii ale studiului, sunt cele de mai jos:

  • Antreprenorii de startup din România muncesc în medie 10 ore pe zi la propria afacere
  • 64% dintre antreprenori merg la cel puțin un eveniment de networking pe săptămână
  • 38% dintre antreprenori câștigă sub 500 EUR pe lună
  • Birocrația – cel mai important obstacol în calea inițiativei antreprenoriale
  • 46% dintre antreprenori își doresc continuarea procesului de relaxare fiscală
  • 78% văd scăderea impozitării muncii ca o măsură ce ar avea un impact major pentru startup-uri
  • Fondurile proprii – cea mai importantă sursă de finanțare pentru începerea afacerii
  • 15% dintre respondenți vor să acceseze fonduri europene în acest an
  • Marketing-ul și promovarea – cea mai importantă zonă de investiții pentru startup-uri în acest an
  • 86% dintre antreprenori consideră că educația nu încurajează spiritul antreprenorial
  • Doar 18% din antreprenorii de startup consideră eșecul în afaceri un prilej de învățare

startup

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: