Recunosc, nu eram familiarizată cu acest termen până acum și e clar că se cuvine să vă spun o definiție:
E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor.
Externalizarea prin e-fulfillment începe să devină o practică și în România, numărul antreprenorilor care vor să reducă semnificativ costurile, prin încredințarea proceselor operaționale și logistice unui e-fulfiller, crescând constant. Astfel, în 2015, piața locală de profil a ajuns la 10 milioane de euro, urmând să se dubleze anul acesta, potrivitFrisbo, primul furnizor de servicii complete de e-fulfillment din România.
Creșterea fulminantă a e-commerce-ului românesc a urcat e-fulfillment-ul local la 10 milioane de euro în 2015, în condițiile în care Fisbo, primul jucător de pe această nișă, a început să opereze în februarie 2014. Pe fondul evoluției înregistrate în ultima perioadă, specialiștii Frisbo estimează că în acest an valoarea pieței se va dubla.
În 2015, prima platformă de e-fulfillment din România, activă pe piață din februarie 2014, a înregistrat un rulaj de marfă de 2 milioane de euro, dublu față de valoarea raportată în anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo în cursul anului trecut au fost depozitarea și pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienți au optat și pentru call-center.
Un magazin autohton care procesează zeci de comenzi pe zi, plătește, în total, pentru externalizarea în regim de e-fulfillment, câteva sute de euro. Chiar și când numărul comenzilor se ridică la câteva sute pe zi, costul nu depășește 1.000 de euro pe lună, conform CEO-ului Frisbo. În schimb, costurile sunt semnificativ mai mari în afara țării, cu cel puțin 50% peste costurile din România.
Chiar dacă tarifele pentru e-fulfillment sunt mult mai mici în țara noastră, numărul retailer-ilor online care externalizează procesele operaționale și logistice este încă destul de redus față de cel înregistrat în străinătate, unde circa o treime din piața de e-commerce lucrează în regim e-fulfillment, potrivit datelor Frisbo.
2 thoughts on “Știți ce e acela e-fulfillment și că se practică în România?”
Daca stiti cumva vreun magazin online din romanaia care a externalizat prin e-fulfillment.Ma ocup de un magazin online si as dorii sa cer niste pareri.
Multumesc
CARGUS TRIMITE EMAIL LA CLIENTI LAUDANDU-SE CU efulfillment …