Știți ce e acela e-fulfillment și că se practică în România?

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.000 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Recunosc, nu eram familiarizată cu acest termen până acum și e clar că se cuvine să vă spun o definiție:

E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor.

Externalizarea prin e-fulfillment începe să devină o practică și în România, numărul antreprenorilor care vor să reducă semnificativ costurile, prin încredințarea proceselor operaționale și logistice unui e-fulfiller, crescând constant. Astfel, în 2015, piața locală de profil a ajuns la 10 milioane de euro, urmând să se dubleze anul acesta, potrivitFrisbo, primul furnizor de servicii complete de e-fulfillment din România.

Creșterea fulminantă a e-commerce-ului românesc a urcat e-fulfillment-ul local la 10 milioane de euro în 2015, în condițiile în care Fisbo, primul jucător de pe această nișă, a început să opereze în februarie 2014. Pe fondul evoluției înregistrate în ultima perioadă, specialiștii Frisbo estimează că în acest an valoarea pieței se va dubla.

În 2015, prima platformă de e-fulfillment din România, activă pe piață din februarie 2014, a înregistrat un rulaj de marfă de 2 milioane de euro, dublu față de valoarea raportată în anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo în cursul anului trecut au fost depozitarea și pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienți au optat și pentru call-center.

Un magazin autohton care procesează zeci de comenzi pe zi, plătește, în total, pentru externalizarea în regim de e-fulfillment, câteva sute de euro. Chiar și când numărul comenzilor se ridică la câteva sute pe zi, costul nu depășește 1.000 de euro pe lună, conform CEO-ului Frisbo. În schimb, costurile sunt semnificativ mai mari în afara țării, cu cel puțin 50% peste costurile din România.

Chiar dacă tarifele pentru e-fulfillment sunt mult mai mici în țara noastră, numărul retailer-ilor online care externalizează procesele operaționale și logistice este încă destul de redus față de cel înregistrat în străinătate, unde circa o treime din piața de e-commerce lucrează în regim e-fulfillment, potrivit datelor Frisbo.

e-fulfillment

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

1 thought on “Știți ce e acela e-fulfillment și că se practică în România?”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5000 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)