Topul mediaTRUST a fost realizat în funcție de numărul de reclame difuzate/tipărite de canalele media. Conform acestuia, Lidl, Billa şi Carrefour sunt retailerii cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, înregistrat pe parcursul anului 2015.
Analiza conține și topul surselor media, dar și un clasament al reclamelor realizat in functie de distributia acestora pe mediile de difuzare, după cum puteți observa în imaginile de mai jos:
Astfel, posturile de radio preferate de marii retalieri pentru difuzarea reclamelor sunt Europa FM (15.039 reclame difuzate), Radio Zu (14.954 reclame difuzate) şi Kiss FM (14.262 reclame difuzate).
La capitolul posturi de televiziune, Național TV este pe primul loc în difuzarea spoturilor publicitare pe categoria retail, 9.865. Urmează Prima TV cu 9.621 de reclame, Kanal D (9.575).
În ceea ce priveşte presa scrisă, Libertatea este publicaţia cu cele mai multe reclame tipărite, 2129, urmată de Ciao (97 machete) şi Taifasuri cu 87 reclame.
Și dacă discutăm despre distribuţia reclamelor pe tipurile de media monitorizate, observăm că Lidl a ales difuzarea unui număr mai mare de reclame la TV (29.951), urmate de cele la radio (19.759) şi 2.180 în presa scrisă.
Billa a mizat pe TV și radio, cu 19.379 de reclame difuzate la TV şi 3.653 de reclame difuzate la radio.
Carrefour a înregistrat cel mai mare număr de difuzări la radio, 14.972, urmate de 6.400 de diuzări la TV şi 615 în presa scrisă.