Rata de abandon a coșului de cumpărături online este de 60%-80%, conform Teamshare

Cred că e destul de limpede că, atunci când facem cumpărături virtuale, butonul „Adaugă în coș” este folosit uneori doar pentru a avea în evidență un produs, nu neapărat pentru a-l și achiziționa. Ei bine, cei de la Teamshare au studiat în detaliu comportamentul nostru de cumpărători online și uitați la ce concluzii au mai ajuns, cu cifre și restul:

În România, rata medie de abandon a coșului de cumpărături se ridică în prezent la 60% – 80%, pentru magazinele online, arată datele Teamshare, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce integrate din România. Procentul este unul similar cu cel întâlnit în magazinele offline, unde clienții testează, probează și analizează mai multe produse înainte de a cumpăra, însă, în mediul online retailerii pot aplica o serie de măsuri pentru a preîntâmpina acest lucru.

Motivele care îi determină pe 6 până la 8 din 10 vizitatori ai site-urilor să renunțe la coșul de cumpărături sunt numeroase. Printre acestea se numară prețul, indecizia față de achiziție sau lipsa tuturor detaliilor despre produs.

Cum pot reduce retailerii rata abandonului coșului de cumpărături

Cumpărătorii pot fi motivați să nu mai abandoneze coșul de cumpărături prin câteva metode și instrumente esențiale pentru cumpărător. Unul dintre cele mai importante este un checkout simplu, cu date minime de creare cont, eventual și logare imedită prin rețele sociale. Și  chat-ul online este important, oferindu-i utilizatorului posibilitatea de a intra rapid în legătură cu departamentul de suport, în cazul în care întâmpină greutăți. Numărul de telefon și adresa fizică specificate clar în pagina de contact sunt esențiale, dat fiind faptul că utilizatorii evită să cumpere de pe site-urile care se limitează la un formular de contact și cel mult o adresă de e-mail.

De asemenea,  implementarea unor instrumente de remarketing prin e-mail, bannere, reclame text sau video vor ajuta clientul să revină în magazinul online pentru fiealizarea comenzii.  Iar în cazul în care achiziția se face într-un interval limitat de timp, voucherele și  cupoanele de reduceri vor convinge rapid cumpărătorul. Un alt factor esențial pentru achitarea coșului este politica de retur și garanție clară și simplă pentru utilizator, care va avea un plus de încredere în comerciant.

Interesant de știut, aș zice eu. :D

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sau comentează direct cu contul tău de Facebook: