Later edit: În timp ce frunzăream feedly, am văzut știrea asta cu șoferi Uber arestați în Hong Kong… Dar și asta cu India care o să treacă peste SUA, Uber style.
–––––––
Văd știrea că în Australia Uber a creat vreo 15.000 de locuri de muncă din 2014 încoace. Și mă gândesc, evidamont, cam câți șoferi Uber sunt în acest moment în România. Așa, de curiozitate. Căci oricum folosesc acest serviciu pe principiul fundamental de drept ”ce nu este interzis, este permis”.
Ce face bloggerul când vrea să afle ceva de la un brand? Întreabă brandul, desigur. Căci nu e greu, vă jur. Dai un mail și vezi ce se întâmplă. Există varianta A: îți răspunde. Și varianta B: nu îți răspunde. În ambele cazuri, tu ți-ai făcut treaba, ca să zic așa :)
În cazul întrebării adresate celor de la Uber, la mine a funcționat varianta A. Aveți răspunsul mai jos. Unul PRistic, firește :)) Dar măcar îl avem, vorba aia :D
„Nu discutăm despre numărul de șoferi parteneri pentru că aceștia sunt parteneri independenți care utilizează platforma uberX când programul le permite. Din acest motiv, numărul de șoferi parteneri disponibil pe uberX se modifică constant si nu este foarte relevant deoarece numarul de soferi necesar intr-o seara de weekend difera mult fata de numarul de sofer necesar intr-o luni la pranz. Ce ne interesează este să te putem pune în legătură cu un șofer atunci când ai nevoie și să oferim o alternativă de călătorie prin oraș. Când am lansat uberX în București, timpul estimat de sosire era de 12 minute. În acest moment, timpul mediu de asteptare este 5 minute și scopul nostru este de a reduce acest timp și mai mult, pentru că asta este important pentru un pasager. Dorim sa crestem serviciul cat mai mult, si sa cream oportunitati economice pentru cati mai multi locuitori ai Bucurestiului”.
Așa, dacă tot vorbim despre Uber, poate vă interesează și niște chestiuni financiare.
23 thoughts on “Ce mi-a răspuns Uber când am întrebat câți șoferi are în România”
Ieftin. Ce zici de faptul ca in Iasi, tariful la taxiuri e de 1,99 lei/km?
Ehe, aici Bucureștiul e fruncea (ca sa amestesc zonele istorice ale țării, cum ar veni :D). Căci avem la taxiuri un tarif de la care pornim de 1,39 lei. Parfum, zic! Și la Uber e tot același tarif, dar când este cerere mare crește tariful, pe stilul Uber. Nu prea am văzut în țară tarife așa de mici…
Stimate domn, ați uitat tariful din Craiova de 1.35 RON/Km.
Chiar zilele acestea discutam cu diverși taximetriști din Craiova, dacă au auzit de Uber și dacă ar avea succes în Craiova.
Câțiva m-au lăsat foarte ? surprins. Citez „și dacă ar veni în Craiova Uber, nu știu dacă va avea succes precum în alte părți, pentru că în Craiova, noi mai știm sa ne.purtăm civilizat și să avem bun simț”.
Pe cuvânt de cercetaș, că așa a zis!
Bre, te cred pe cuvânt. Căci io când circulam cu taxiul prin Craiova nu eram în starea necesară să mă uit la tarife, dacă înțelegi ce vreau să zic (dreaqu de simpatici cu berea voastră…) =))
Nu cred ca UberX va avea succes in Romania.Ce proprietar de auto poate functiona cu 1 leu/km (dupa ce scadem comisionul si taxele de card.
Ce client apeleaza la Uberx cand in capitala are 4 dispecerate serioase cu 6000 de taxiuri(SpeedTaxi,Meridian,Cobalcescu,Cristaxi)?
Legat de succesul UberX in Romania, nu ma bag. O sa vedem ce o sa iasa. Cat despre intrebarea ta cu clientul, eu unul apelez lejer la Uber. Din ratiunile pe care le-am zis colea in link.
http://cristianchinabirta.ro/2015/05/21/legat-uber-sunt-pristanda-legal-nelegal-folositi/
Serios, tu compari mizeriile alea galbene numite generic taxiuri cu Uber?
In afara faptului ca este fix acelasi pret si din 4 drumuri facute pe acelasi traseu, la uber tot timpul am platit mai putin decat la taxi, mai e si diferenta de masini. Toate cele 4 drumuri au fost cu masini intretinute, cu aer conditionat. Acum vreo 2 luni cand m-am urcat ultima oara intr-un taxi, maimuta incerca sa ma convinga ca ACul imi face rau si ca mai bine mergem fara ca pe el il trage curentul.
Abia astept iarna cu „eu nu intru pe stradute ca mi-e raman pe-acolo, stiti, n-am gume de iarna”.
Singura metoda prin care Uber poate sa nu aibe succes este daca vor fi goniti din tara, atat.
Vorbesc de cele aproximativ 6000 de taxiuri autorizate in Bucuresti,poate nu stiti ca restul presteaza taximetria fara a avea acest drept.De aceea poate o parte sunt ,,mizerii,,dar este imposibil sa lucrezi legal si cu masini super la acest tarif si cu o asemenea concurenta neloiala(nu includ aici Uber).Nu cred ca un sofer UBER poate face si bani si poate intretine auto la pretul asta cand un taximetrist are aprox.30 cuse zilnic.
corect. uite aici ce inseamna sa fii sofer Uber :
http://uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro
ce e la suprafata sau ce spun aia de la birourile Uber Romania, e vrajeala. Realitatea e alta.
Uber = companie de taxi fara forme legale.
Altfel, mulțam pentru link. Am citit ce scrie pe acolo, e bine documentant (îmi pare), din interior, dar faza cu anonimatul tot îmi repugnă. Am, totuși, o întrebare: de ce toți driverii Uber cu care am mers în ultima vreme se declarau mulțumiți? Nu o zic așa, ca un contra-argument la ce zici tu, ci pentru că i-am întrebat pe toți (fiind curios, desigur, despre cum funcționează jucăria). M-o fi aburit toți, zici?
De ce statul prefera ilegalitatea?cu uber banii incasati sunt vizibili platile fiind doar cu cardul ,asociatiile de taximetristi_care sunt doar lipitori ce sug sangele fara sa faca nmc_ar disparea asa cum ar disparea societatile fantoma ce au doar dispecerat dar nu au masini in proprietate.impun pretul pe masinile altora…in cateva cuvinte taximetristul ar castiga toate taxele inventate de primarie sindicatul taximetristilor si societati cu dispecerat ce nu au masini in proprietate dar iti impun pretul cu care poti merge…
Uber merge in america unde banii platiti pot fii urmariti dar nu in romanica unde trebuie sa platesti taxa de protectie mascata.halal gandire.
Degeaba au taxiurile din Bucuresti tarif de 1,39 (just as Uber), daca au tot felul de „maimute” scoase la parada cel putin in weekend… Altfel cum se explica faptul ca un drum Centrul Vechi – Aparatorii Patriei costa in general 15 lei cu bacsis, iar sambata seara, acelasi drum (fara trafic, evident…) costa 27 – 30 lei? La un dus-intors, imi scot banii pe motorina pe o saptamana… :))
Nu prea pot să te contrazic… Doar să îți spun că ce zici tu nu este o regulă, ci excepțiile. Chiar dacă excepțiile astea sunt multe :))
Maria invata sa apelezi la dispecerate serioase precum Speed Meridian Cristaxi sau Cobalcescu.
Au fost luati prin aplicatie… In fine, ce pretentii poti avea de la taximetristii din Romania…?
Aplicatiile celor 4 enumerati de mine?Nu cred.Probabil aplicatii care nu sunt interesate decat de banii soferilor gen CleverTaxi,Pelicanul si alte caricaturi.
Cu cat mai mare piata, cu atat mai bine. Asa ne ferim de monopol si poate (Doamne, ajuta!) o sa inceapa sa le intre mintile in cap si taximetristilor care cer 35 de lei pe kilometru. Da, am luat eu unul din fata mall-ului de la Aurel Vlaicu si mi-a cerut 45 de lei pana la parcul Casa Alba din Baneasa in conditiile unui trafic super lejer….
Ha!
„[…] se modifică constant si nu este foarte relevant deoarece numarul de soferi necesar intr-o seara de weekend difera mult fata de numarul de sofer necesar intr-o luni la pranz […]”
Raspuns PR-istic intr-adevar. Tocmai pentru ca se modifica des, un time-series ar face sens. Si ar fi relevant. Intrebarea mi se pare buna si chiar as fi fost curios sa vad cati sunt.
Mi s-ar parea un studiu interesant, despre Uber, in Romania.
Ja, ja uber alles… :D
„Locuri de munca” nu e termenul potrivit – si ei recunosc in articolul citat de tine ca sunt mai degraba contractori independenti. (care isi platesc singuri taxele la stat).
taxe la stat pe care Uber nu le mentioneaza atunci cand te duci la prezentare.
ei spun ca inca nu exista reglementari legale pentru Uber. :)
realitatea e alta. soferii Uber trebuie sa plateasca 21.5% impozit la stat(16% +5.5%) + 20% taxa Uber + carburant +alte cheltuieli + uzura.
Ce locuri de munca ofera? Ei sunt poate 14 persoane la birouri. Firma are profil IT si nu de transport asa cum ar fi normal. :)
Nu contest ce zici tu, așa o fi. Doar că nu mă interesează foarte tare. Pentru că am o repulsie fenomenală față de anonimi care fac dezvăluiri incendiare and shit. Dacă ai cojones, spui cine ești. Altfel pentru mine ești nimeni. Ia uite, apropo, că vorbesc singur…
Am auzit prin decembrie ca erau 400 de soferi care activeaza mai full-time, restul in weekend sau mai rar.
Acum, dupa ce Uber a introdus in ianuarie obligativitatea soferilor de a avea PFA sau SRL este posibil ca o parte din soferi sa nu mai lucreze ca parteneri.